Hur mycket prissänkning för en nästan ny lågmilare (mot nypris)?

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Jag köpte en ny 690 duke för 79k, den körde jag 100 mil på och den såldes för 55k i samma butik. Köpte 1290 R för 180K ny och körde 150mil, den såldes till en här på forumet för 130k eller 135k tror jag.. båda cyklarna var mellan 6-8mån gamla.. där har du en liten riktningsvisare...

Jag köpte även HDn begagnad, den hade rullat 160mil. Första service och allt utfört. Nypris 270k jag gav 210k..

Körde din gamla 1290 igår, om du sålde den till hoeken här på forumet? Tror han köpte den i Göteborg av probike i vintras. Trevlig hoj! ;)
 
Last edited:

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Klagar absolut inte! Bara lite fundersam över vad som gör att man byter på det sättet.

690 köpte jag för att jag hade nytaget körkort och tänkte att "de här räcker för att köra ihjäl sej på". Igentligen ville jag ha 1290 från början men blev inte så. Men efter ett par mil på 690 och utrymme för att köpa 1290 gjorde jag de.. sen körde jag vårdslöst förbi sambon och nu äger jag en harley istället :huvet
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Om det var Bike i Göteborg har jag full förståelse för ditt senare agerande :)

/R

Finns en härlig popcorntråd jag starta när jag blev medlem här, där framgår tydligt vad jag känner för Bike Göteborg :fakta jag köpte 2 hojar av dom för totalt 260k på 1år, ångrar inte hojarna, bara att jag gav dom pengar för dom och ingen annan.. men men :tummenupp
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Körde din gamla 1290 igår, om du sålde den till hoeken här på forumet? Tror han köpte den i Göteborg av probike i vintras. Trevlig hoj! ;)

Kan nog varit han, jag minns inte hans alias men det var någon här inne iaf.. Växjö tror jag den gick till. Det är den abslolut roligaste hojen jag någonsin åkt på. Fruktansvärt vad den får en att dra på smilet :tummenupp
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Varför körde du så kort på hojarna? Ledsnade du eller var det annat strul med dem?

690 va första hoj, trottnade lite och suktade efter 1290 från början. 1290, visst de va lite strul men de va mer handlarn än hojen. Sedan råkade jag köra kraftigt vårdslöst förbi min sambo som INTE tyckte de va roligt. "Du är pappa nu, du har inte bara dej själv att tänka på, vi vill ha hem dej och inte i en säck" osv osv... så nu äger jag en "sport"-harley istället :näsblod Ingen skugga ska falla på HDn för det är en fruktansvärt rolig hoj för att vara en glidare med sina 1800cc, sportkammar, sportinsug, mappad osv men 1290 R rekommenderar jag ALLA att iaf provköra innan man slår till på någon ny hoj. Den är så jävla rolig så det finns inte..

- - - Updated - - -

Som ni ser har inte jag fattat hur man lägger till flera citat i ett svar, ni får leva med mej ändå :crash:tuttar
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Klicka på citatteckenet med ett + efter på samtliga citat du vill citera. :)

Haha, jag visste att de skulle vara något enkelt :fakta tack.. jag kan skruva ner och sätta ihop en 4-takt på molekylnivå men jag kan inte svara ordentligt på ett forum.. de märks vad intresse formar vad man kan :brinnerup
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Kan nog varit han, jag minns inte hans alias men det var någon här inne iaf.. Växjö tror jag den gick till. Det är den abslolut roligaste hojen jag någonsin åkt på. Fruktansvärt vad den får en att dra på smilet :tummenupp

Yes! Den går i Växjö! Underbar hoj och tvångstankarna att sälja gixxern och köpa en superduke är påtagliga!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Haha, jag visste att de skulle vara något enkelt :fakta tack.. jag kan skruva ner och sätta ihop en 4-takt på molekylnivå men jag kan inte svara ordentligt på ett forum.. de märks vad intresse formar vad man kan :brinnerup

Det är alltid enklare när man kan det! :)

Jag är duktig på att skruva men ner till molekylnivå klarar jag inte. Jag kan inte ge mer än 100% heller... :rodnar :D
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kan ju uppdatera denna tråden med slutresultatet. Is i magen och väntan på rätt objekt gav ett pris på över 25% lägre än nypris för en beggad hoj med 317 mil på mätaren (köpt i butik). Så med andra ord kan jag själv svara att ja, 10% prissänkning på en begagnad hoj är alldeles för lite (dvs det pris som det första objektet jag tittade på låg ute till), även om den har gått få mil.

-edit- hade säkert gått att pressa priset ännu mer om är en verkligt driven köpare, men jag är nöjd med detta priset och tror väl någonstans på att det ska finnas en rimlig nivå för både säljare och köpare.
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
10% är helt för lite ja. Det är vad man kan förvänta sig att få på en ny 2018 hoj nu på höstkanten, när säsongen är slut och 2019 hojarna är på väg in.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kan ju uppdatera denna tråden med slutresultatet. Is i magen och väntan på rätt objekt gav ett pris på över 25% lägre än nypris för en beggad hoj med 317 mil på mätaren (köpt i butik). Så med andra ord kan jag själv svara att ja, 10% prissänkning på en begagnad hoj är alldeles för lite (dvs det pris som det första objektet jag tittade på låg ute till), även om den har gått få mil.

-edit- hade säkert gått att pressa priset ännu mer om är en verkligt driven köpare, men jag är nöjd med detta priset och tror väl någonstans på att det ska finnas en rimlig nivå för både säljare och köpare.

Jag köpte en två år gammal med 97 mil med 47% avdrag.
Utsatt pris, alltså inget prutande.

Fast det var vintern mot hojens tredje år och under bankkrascherna senast så det är väl inte jämförbart med ditt köp riktigt.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har hittills aldrig gjort en bra ekonomisk affär på mc eller bil. Jag tycker jag har råd att göra dåliga affärer för att det ska gå snabbt o smidigt. Kan vara ren lathet oxå. Men bra för handeln att det finns korkskallar som jag.

Det brukar vara lättare att få ut tillbehör och prylar utöver de 10 %, har jag upplevt.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top