Klättring / Bouldering

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Är det någon här som pysslar med denna roliga aktivitet?

Som de flesta så har jag provat på detta som ung både en och två gånger, men för några veckor sedan träffade jag på en kompis uppe i Stockholm och blev meddragen till Klättercentret Akalla och fasen, bouldering var ju förbannat kul (och svårt om man vill).

https://www.youtube.com/watch?v=txkZI_vGBqI
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Såndär låghöjdsklättring va med madrasser under? Inte blivit av ännu men i egenskap om höjdrädd har jag funderat på det många ggr, ska finnas någon hall strax utanför ghettot du var i också.

Finns dojjor att låna där så man bara behöver ha med sig spandex själv?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Såndär låghöjdsklättring va med madrasser under? Inte blivit av ännu men i egenskap om höjdrädd har jag funderat på det många ggr, ska finnas någon hall strax utanför ghettot du var i också.

Finns dojjor att låna där så man bara behöver ha med sig spandex själv?

Exakt, upp till 6 meter, så inget behov av rep eller krav på grönt kort utan det är bara att klättra på (och inse hur jäkla ovig man är hehe).
Dojjor fanns att låna, inga problem.

http://www.bouldering-world.com/bouldering-in-sweden/
Interaktiv karta längst upp, verkar ganska fattigt, men STHLM, GBG och Malmö har några ställen.



Jag prövade på att klättra mer traditionellt också, tror väggen var 12 meter, var inga problem på vägen upp, kämpade på och fokuserade uppåt, sen när jag skulle ner, och tittade ner, då var det inte lika kul, men finns ju bara en väg då... ner :)
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Tog grönt kort i vintras och har klättrat sporadiskt sedan dess (är dock kass). Men det är helt klart en rolig sysselsättning och bra träning för kropp och knopp, speciellt när man märker att man utvecklas och kan ta de där lite svårare väggen som kändes omöjlig för en månad sedan.

Personligen tycker jag topprepsväggarna är roligare än bouldering för att höjden ger lite nerv och man håller på längre. Det blir roligare om man har polare att klättra med då det finns få väggar med automatsäkring och dessutom blir det ett skönt sätt att hänga på.
Där jag har klättrat har det varit lite väl mycket fritidsgårdskänsla för min smak, men det får man leva med:tungan
 

klattramer

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Harley 54
Klättrar endast bouldering men jäklar vad kul det är! Finns ett par härliga klättercenter i Stockholm här är en lista Klättring Stockholm

Inte mycket som slår en heldag med att klättra i Stockholm
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Såg de där för mer än 10 år sen på en mässa, va fritid å äventyrmässa.. Skulle gärna prova de för de handlar om låga höjder å de är kanon för oss alla som är höjdrädda.. Då behöver an inte tänka på höjden mer atttänka på klättringen..
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top