Bränslepumps"lock" Citroen C1

sportolln

Medlem
Gick med
11 Jun 2017
Ort
-
Hoj
YZF-R3 -16
Går det att köpa en ny sådan "topp"del som gått av på min bränslepump till Citroen C1 möjligtvis? Tacksam för all hjälp/förslag.

EDIT: Alternativet är annars en helt ny bränslepump, antar jag?

34669850_1725608077530667_5192090581500690432_n.jpg
(Fästet till slangen som gått av på en av de svarta, om det nu inte skulle synas tydligt nog.
 
Last edited:

sportolln

Medlem
Gick med
11 Jun 2017
Ort
-
Hoj
YZF-R3 -16
Något sånt här borde funkar?

EDIT: Eller måste jag hitta en specifik som passar till just dom slangarna som sitter kanske? På bilderna ser fästerna ut att vara olik mina.
Tack för ditt konkreta svar! :banana
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Lite kul var det när jag skulle byta på en där pumpen gått sönder och hela bilen stank av bensin, jag sköt fram förarstolen, ålade mig in och stönade till min kollega:
- Faan, va trång, hur ska folk komma in här?
- Dom öppnar väl bakdörren, sa kollegan, jag tänkte inte ens på att det var fyra dörrar på den :rodnar
 

sportolln

Medlem
Gick med
11 Jun 2017
Ort
-
Hoj
YZF-R3 -16
Lite kul var det när jag skulle byta på en där pumpen gått sönder och hela bilen stank av bensin, jag sköt fram förarstolen, ålade mig in och stönade till min kollega:
- Faan, va trång, hur ska folk komma in här?
- Dom öppnar väl bakdörren, sa kollegan, jag tänkte inte ens på att det var fyra dörrar på den :rodnar

Haha jadu, tack och lov visste jag om de 4 dörrarna då jag kört bilen i drygt ett år. Tyvärr stank hela bilen, mestadels baksätet dock som vart lite dränkt i bensinen.. Att lösa doften får dock bli ett problem för en annan dag...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det är bara att ställa ut den med alla dörrar öppna, lukten försvinner rätt fort när läckan är fixad.
Baksätet lägger du ute över natten.
 

sportolln

Medlem
Gick med
11 Jun 2017
Ort
-
Hoj
YZF-R3 -16
Det är bara att ställa ut den med alla dörrar öppna, lukten försvinner rätt fort när läckan är fixad.
Baksätet lägger du ute över natten.

Okej, de vart ju skönt de. Hur vart du nu med pumpen igen, behöver jag en av samma modell som sitter på nu för att fästningen på bränsleslangarna ska passa eller är det universellt? Det ser lite olikt mina fästningar på bilderna på butikens pumpar.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Okej, de vart ju skönt de. Hur vart du nu med pumpen igen, behöver jag en av samma modell som sitter på nu för att fästningen på bränsleslangarna ska passa eller är det universellt? Det ser lite olikt mina fästningar på bilderna på butikens pumpar.
Köp en original, dom var inte så dyra har jag för mig.
 

sportolln

Medlem
Gick med
11 Jun 2017
Ort
-
Hoj
YZF-R3 -16
Du får inte mer än så om du inte köper original, ville bara visa det.

Okej, tänkte bara eftersom på exempelvis denna denna artikel
ser det ut såhär, så tänkte att då får man med hela paketet.

thumb
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Lite kul var det när jag skulle byta på en där pumpen gått sönder och hela bilen stank av bensin, jag sköt fram förarstolen, ålade mig in och stönade till min kollega:
- Faan, va trång, hur ska folk komma in här?
- Dom öppnar väl bakdörren, sa kollegan, jag tänkte inte ens på att det var fyra dörrar på den :rodnar
Helt OT, men jag böt soppafilter på min Golf II för en massa år sedan. Jag lyfte upp bilen, in med bockar, och ålade mig in under och fick min beskärda del bensin spolad över mig :gnissla Sen skulle jag lufta reservhjulet när jag ändå höll på, så jag lyfte mattan i bagageutrymmet, och hittade den fina luckan som man ska använda för att byta soppafiltret uppifrån :huvet
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top