Hur står ni ut?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag instämmer i att långa sträckor är en pina in the butt. Men vill man åka långt, köper man väl en hoj med länsfåtölj och stereoanläggning. Annars väljer man något 2-hjuligt som tilltalar tillräckligt många sinnen, och använder den för avsedda tillfällena, dvs. gym, jobb, MacDonald´s, etc.

Skåpbil med schyssta stolar och kylskåp att transportera sig med och ta ut hojen på de roliga vägarna. :tummenupp
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
VS är en hårding, han åker jorden runt på moppe :rock

Apropå Vesa, vart tog Vesa Kultalahti vägen?
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Min GPS ledde in mig på den vägen när jag var ny häruppe. :D Det var lite intressant.
Såg inget alls. :hihi

Lite fascinerande att GPS:en ledde dig dit. Men å andra sidan. Om det var några år sedan så var ju inte GPS:erna lika bra som dom är nu. Det hände ju att dom försökte få en att köra mot enkelriktat mm.
Jag har för mig att när vi körde där så råkade vi hamna där och väl vid skyltarna så kollade vi och såg på kartan (Apple Maps) att vägen gick hela vägen igenom så då körde vi.

Jag undrar lite hur försäkringsbolaget hade ställt sig om kompisen faktiskt klippt rådjuret inne på övningsområdet som var skapligt tydligt uppmärkt med fordonsinfart förbjuden eller något i den stilen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag instämmer i att långa sträckor är en pina in the butt. Men vill man åka långt, köper man väl en hoj med länsfåtölj och stereoanläggning. Annars väljer man något 2-hjuligt som tilltalar tillräckligt många sinnen, och använder den för avsedda tillfällena, dvs. gym, jobb, MacDonald´s, etc.
Ska man bara till jobb och gym så tar man väl trampcykeln? Orka bemöda sig med allt det innebär att ta hojen såna korta sträckor :gnissla
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ska man bara till jobb och gym så tar man väl trampcykeln? Orka bemöda sig med allt det innebär att ta hojen såna korta sträckor :gnissla

Till jobbet tar jag faktiskt hojen emellanåt. Det är 2 mil och tar strax över 15 minuter med lite trixande i köer jämfört med dom 40-45 minuter det tar med kollektivtrafik om man inkluderar promenaden till och från stationen hemma och vid jobbet.

Men rent generellt så håller jag med dig. Det är lite väl mycket meck om man ska åka jättekort att hålla på och klä på och av sig alla grejorna. Plus att det ju bara blir kallstart och körning med kall motor vilket ju inte direkt är toppen för slitaget.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ska man bara till jobb och gym så tar man väl trampcykeln? Orka bemöda sig med allt det innebär att ta hojen såna korta sträckor :gnissla

- Ja om man ska ha på sig fullt skydd varje gång man ska iväg en kortis. Men så gör inte jag. Det är jacka, hjälm o handskar på o sen är jag iväg. Snabbare och roligare än trampcykeln.

Jag vill inte stappla runt i stövlar och Star Wars-mundering i sommarhettan om det handlar om att köpa en glass eller åka ner till city : )
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite fascinerande att GPS:en ledde dig dit. Men å andra sidan. Om det var några år sedan så var ju inte GPS:erna lika bra som dom är nu. Det hände ju att dom försökte få en att köra mot enkelriktat mm.
Jag har för mig att när vi körde där så råkade vi hamna där och väl vid skyltarna så kollade vi och såg på kartan (Apple Maps) att vägen gick hela vägen igenom så då körde vi.

Jag undrar lite hur försäkringsbolaget hade ställt sig om kompisen faktiskt klippt rådjuret inne på övningsområdet som var skapligt tydligt uppmärkt med fordonsinfart förbjuden eller något i den stilen.

Ja sådär 5 år sedan nu. Sa åt gpsen att undvika motorväg, och blev visad in på den vägen. :D Det stod något skit för skylten vid änden jag åkte in på, så jag blev jävligt fundersam när vägen började se högst inte allmän väg ut.
 

Str3 R

Guest
Ja sådär 5 år sedan nu. Sa åt gpsen att undvika motorväg, och blev visad in på den vägen. :D Det stod något skit för skylten vid änden jag åkte in på, så jag blev jävligt fundersam när vägen började se högst inte allmän väg ut.

Sånt som ger lite spänning i tillvaron. :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
- Ja om man ska ha på sig fullt skydd varje gång man ska iväg en kortis. Men så gör inte jag. Det är jacka, hjälm o handskar på o sen är jag iväg. Snabbare och roligare än trampcykeln.

Jag vill inte stappla runt i stövlar och Star Wars-mundering i sommarhettan om det handlar om att köpa en glass eller åka ner till city : )
Även om du skippar stövlar och byxor så är ju mc-hjälm, jacka, ryggskydd och handskar betydligt jobbigare att släpa runt på än bara shorts och t-shirt när man ska ner på stan eller bara köpa en glass...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Gym har jag på övervåningen och jag har få likheter med Dougie Lampkin så jag tar mig dit till fots och då oftast för att bastun finns där också.
Jag körde nån mil grusväg igår utanför Heby nånstans. Mitt hojval var fel för det.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det där kan ju vara bra om man planerar vart man ska.
En del av sträckan trodde jag att jag var på väg mot slutet efter 1000 m.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top