Vad är det här? Och vad kan den vara värd?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Har en bekant vars man tragiskt nog dog knall och fall nyligen, Han byggde en hoj i stort sett från scratch som nu står och samlar damm i garaget och som hon nu bestämt sig för att sälja.

Dessvärre vet hon inte ett smack om den. Det finns öht ingen dokumentation efterlämnad, iaf ingen som hon lyckats hitta, men någon förståsigpåare hon snackat med sa direkt att det var en "Thunderbike". (vilket jag trodde var en av många tillbehörsshopar för HD)?

Är def ingen HD expert men såvitt jag kan bedöma är den rätt påkostad: ISR bromsgodis, ekerfälgar som ser svindyra ut, fint lackarbete. På motorn står det Revtech 110 vilket inte säger mig någonting mer än att det inte rimligen inte är en original Harley motor eller?

Vore enormt tacksam om någon kan skingra dimmorna och berätta vad det här kan vara för hoj och ev vad den skulle kunna vara värd några månader från nu?
 

Bifogat

  • IMG_1955.jpg
    IMG_1955.jpg
    112.2 KB · Visningar: 219
  • IMG_1956.jpg
    IMG_1956.jpg
    123.1 KB · Visningar: 210
  • IMG_1957.jpg
    IMG_1957.jpg
    147 KB · Visningar: 293
  • IMG_1959.jpg
    IMG_1959.jpg
    134.6 KB · Visningar: 299
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Det är så mycket information du har utelämnat, går den som den ska? är den besiktigad? vad står det i regbeviset att det är för hoj? Fungerar elektroniken?
Jag skulle tippa runt 100k om allt är som det ska...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Väldigt svårt att säga. Motorn är hur som helst en revtech 110 cui:
https://www.ebay.com.au/itm/1803cc-...olution-Evo-/142045577984?hash=item2112938300

I delar har den säkert kostat en del, problemet är väl att den inte har någon dokumentation. Ett bygge av dyra delar kan absolut vara värt en hel del, förutsatt att det är rätt byggt, med papper, besiktigat och så vidare. Ett avstannat bygge utan dokumentation vet man ju inte ens om det går att registrera, det kan vara en eftermarknadsram och utan proper dokumentation kan det vara smått omöjligt att få den laglig. Isåfall skulle jag inte tro att den är värd mer än summan av de dyra, om än begagnade, delarna. MEn runt 100k är kanske inte omöjligt, beroende på hurdant skicket är.
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det är så mycket information du har utelämnat, går den som den ska? är den besiktigad? vad står det i regbeviset att det är för hoj? Fungerar elektroniken?
Jag skulle tippa runt 100k om allt är som det ska...

Sorry men jag vet särskilt mycket om den. Yes allt funkar och såvitt jag kan bedöma går motorn så rent som en HD spis kan :D. Inga onormala mekaniska ljud mao.

Regbeviset har jag inte kollat upp, ska göra det
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Väldigt svårt att säga. Motorn är hur som helst en revtech 110 cui:
https://www.ebay.com.au/itm/1803cc-...olution-Evo-/142045577984?hash=item2112938300

I delar har den säkert kostat en del, problemet är väl att den inte har någon dokumentation. Ett bygge av dyra delar kan absolut vara värt en hel del, förutsatt att det är rätt byggt, med papper, besiktigat och så vidare. Ett avstannat bygge utan dokumentation vet man ju inte ens om det går att registrera, det kan vara en eftermarknadsram och utan proper dokumentation kan det vara smått omöjligt att få den laglig. Så jag skulle inte tro att den är värd mer än summan av de dyra, om än begagnade, delarna. MEn runt 100k är kanske inte omöjligt, beroende på hurdant skicket är.

Hojen är reggad och besiktigad men jag har inte sett vad det står i regbeviset.

Enligt min bekant var hennes man ingen duvunge på att bygga hojar av den här typen och i detta bygge plöjde han säkert ned 200-250k. Jag inser att det rimmar lite illa med det saknas dokumentation men det kan ju vara så att hon bara inte hittat den än.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Motorn ser ju ut att gå på 35-40 000 på ebay iaf.

Ok. Hittade någon mindre smickrande info om just den motorn på något HD-forum. Där varnade man för Revtech som ett billigt men ur kvalitetssynpunkt riskabelt alternativ till dyrare kvalitetsfabrikat
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ok. Hittade någon mindre smickrande info om just den motorn på något HD-forum. Där varnade man för Revtech som ett billigt men ur kvalitetssynpunkt riskabelt alternativ till dyrare kvalitetsfabrikat

Tja, Jörgens motor lär ju vara bättre på precis allt, så det finns nog roligare saker att skruva i harleyn. :hihi
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ok. Hittade någon mindre smickrande info om just den motorn på något HD-forum. Där varnade man för Revtech som ett billigt men ur kvalitetssynpunkt riskabelt alternativ till dyrare kvalitetsfabrikat
Revtech är en budget hd-klon. Obegripligt hur ett sånt här bygge kan gå på en kvarts miljon.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Går man till mannens bekanta så är det högst sannolikt att någon har rätt mycket matnyttig info om projektet.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top