Ducati Supersport (939 2017-up)

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
https://www.blocket.se/alvsborg/Ducati_supersport_s_85604881.htm?ca=23_3&w=3

Någon här som gillar klistermärken ? Hoppas inte det e någon här isf bör man nog tänka om...

Om någon funderar på att sälja sin SS ( MÅSTE VARA VIT) kan ni kontakta mig.

Inga fantasi priser och Acra helsysten inget plus så sälj det isf seperat :D
Det måste vara det fulaste systemet genom tiderna..passar inte alls till hojens "linjer"
Kan även tänka mig att värme problemet vid låg/stads körning som steker sönder låret måste bli ännu värre med det på med tanke på placering ?

:krama
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Då har jag testat två nya saker jag vill berätta om.

1. Nytt bakdäck efter 900mil. Från Pirelli Diablo rosso 3 till Pirelli Angel GT 2. Fungerar superb, har svårt att känna så mkt skillnad på de 10mil jag åkt. Tog bort hjulet själv och lämnade in det hos Jojjes däckservice Däckteam i gamlestan gbg. 55mm hylsa - 200Nm för att få loss hjulet. Ljuddämparna måste även bort 6st insex 4mm och 2st insex 6mm.

2. Testade att köra utan ljuddämparna och satte bara dit skydden. Ljudet blev snäppet brötigare men inte snyggt. När jag körde i konstant hastighet lät hojen skramligt. Satte tillbaka ljuddämparnan direkt. Jag vet sedan innan att detta inte gör så mkt skillnad då den inbyggda katten är den som tar det det mesta soundet.

20190523_142542.jpg
20190528_202908.jpg
20190529_165208.jpg
20190601_224350.jpg
20190601_193746.jpg

Nästa projekt: blir att beställa 14T istället för 15T kugg fram för att göra den lite trevligare i utväxlingen. :smasha
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Suzuki GSX-R1000 -07
Fick min Supersport i fredags och jag kan inte sluta le varje gång jag sätter mig på den, helt fantastisk! :)

Är det någon som vet om det finns en prislista tillgänglig någonstans på original tillbehör? Har en broschyr men det står inga priser i den.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Då har jag testat två nya saker jag vill berätta om.

1. Nytt bakdäck efter 900mil. Från Pirelli Diablo rosso 3 till Pirelli Angel GT 2. Fungerar superb, har svårt att känna så mkt skillnad på de 10mil jag åkt. Tog bort hjulet själv och lämnade in det hos Jojjes däckservice Däckteam i gamlestan gbg. 55mm hylsa - 200Nm för att få loss hjulet. Ljuddämparna måste även bort 6st insex 4mm och 2st insex 6mm.

2. Testade att köra utan ljuddämparna och satte bara dit skydden. Ljudet blev snäppet brötigare men inte snyggt. När jag körde i konstant hastighet lät hojen skramligt. Satte tillbaka ljuddämparnan direkt. Jag vet sedan innan att detta inte gör så mkt skillnad då den inbyggda katten är den som tar det det mesta soundet.

View attachment 449301
View attachment 449302
View attachment 449303
View attachment 449304
View attachment 449305

Nästa projekt: blir att beställa 14T istället för 15T kugg fram för att göra den lite trevligare i utväxlingen. :smasha

900 mil på Rosso III?! Jag fick knappt 500 på mina, men då var det iofs mycket körning i kallt väder.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Fick min Supersport i fredags och jag kan inte sluta le varje gång jag sätter mig på den, helt fantastisk! :)

Är det någon som vet om det finns en prislista tillgänglig någonstans på original tillbehör? Har en broschyr men det står inga priser i den.

Haha, exakt så känner jag för min SSS också, underbar hoj och vill inte ha någon annan, trots några små fel och brister.
 

JENB69

Ny medlem
Gick med
2 May 2019
Ort
Mölndal
Hoj
2018 Triumph Speed Triple S
Jadå, en röd Supersport S! Nu ska den bara köras in, 100 mil, sen service. Den mullrar på bra och spottar och fräser när man motorbromsar ????
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
En fråga...
Är det bara jag som tycker det eller priserna på SS varierar EXTREMT mycket på tex. Blocket.
Är ute efter en SS (helst vit) och dom flesta som har funnits eller är ute nu ligger på ca 105-110 000 :- för 2017/18 som rullat ca 200-800 mil..ska tilläggas att vissa av dom har en hel del extra grejer som tex touring paketet slip-on osv...sen ser man plötsligt företag som har dom ute för 125-130 000:- ..och då är det i princip inget alls med ? Fattar ett företag måste ta mer betalt men är inte det lite saftigt ? Och VEM köper för dom pengarna isf ?? Skulle ni gjort det ?
 
Last edited:

classe8

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2009
Ort
krstad
Hoj
yellow racemachine
Vita verkar inte finnas mycket att välja på just nu. Röda finns några stycken men svårt att prisa tycker jag. 10-15 extra hos firma brukar va rimligt. Själv gav jag förra veckan ca 130 för en röd 18 helt ny med 2 års garanti. Fanns bra privata alternativ för 115 men för långt bort för mig.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
10k är kanske rimlig men inte mer. Dom erbjuder ju INGET mer än vid privat köp..om där är garanti kvar vill säga,ja kanske finansiering men inget jag behöver ändå. Finns ju många som erbjuder det annars med. Får leta vidare helt enkelt.
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Vita verkar inte finnas mycket att välja på just nu. Röda finns några stycken men svårt att prisa tycker jag. 10-15 extra hos firma brukar va rimligt. Själv gav jag förra veckan ca 130 för en röd 18 helt ny med 2 års garanti. Fanns bra privata alternativ för 115 men för långt bort för mig.

Kul å se att många av er som frågar och anmäler intresse för hojen faktiskt handlar SS till slut! Stort grattis till ett bra köp @classe8
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Kul å se att många av er som frågar och anmäler intresse för hojen faktiskt handlar SS till slut! Stort grattis till ett bra köp @classe8

Efter ditt inlägg funderar jag om om du kanske är just en av dom handlarna jag refererar till eller jobbar där ?
Är mina funderingar fel om priserna isf ? Jag har som sagt inget imot att betala lite för ett problemfritt köp hos en bra firma men tycker det ska vara rimligt för båda parter. Antar att företag har bra kolla på tex Blocket priserna och privat delen där.
Många företag har idag faktiskt väldig bra priser..men ibland undrar jag ...
 

classe8

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2009
Ort
krstad
Hoj
yellow racemachine
Som sagt, hade jag hittat något lämpligt privat nära mig så möjligen hade jag gjort de. Men om man jämför och räknar lite så. En 2017 med ca 400-500 mil halvslitna däck och utgående garantin för 110 jämfört med den jag köpte. Om man kör exempelvis lika mycket till så kommer du behöva lägga pengar på däck den är 2 år närmare storservice. Så en viss värdeskillnad kommer bestå, den minskar ju såklart med tiden o milen men som jag kör så tycker jag min affär blev rimlig. Sedan är det bekvämt att bara slinka inom en butik när man är ledig. Hoppas du får fatt i en vit som känns rätt för dig :tummenupp
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Efter ditt inlägg funderar jag om om du kanske är just en av dom handlarna jag refererar till eller jobbar där ?
Är mina funderingar fel om priserna isf ? Jag har som sagt inget imot att betala lite för ett problemfritt köp hos en bra firma men tycker det ska vara rimligt för båda parter. Antar att företag har bra kolla på tex Blocket priserna och privat delen där.
Många företag har idag faktiskt väldig bra priser..men ibland undrar jag ...

Jösses... För att jag gratulerar classe8 till köpet av en Ducce? foliehatt?

Arbetar med Elbilar på Volvo Cars... Köpte min hoj av privatperson med 1års garanti kvar. Köpte den i Mars 2018 för 105tkr. Röd SSS 2017 med 410mil då.
Hade jag köpt av en handlare så hade jag kunnat ge 115tkr, 10000extra får man ganska snabbt tillbaka OM man får extra garanti och lite annat lull lull. För en ny SSS är 130tkr hos en handlare en galet bra deal tycker jag själv. Utgår från att de bjuder på första inkörningsservicen.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
...jag ska faktiskt hämta en vit imorgon i Göteborg. Efter lite förhandlingar slog jag till. Det blev ca 10k mer men ...den är ju vit..2018 med akra slip-on och 190mil :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
10k är kanske rimlig men inte mer. Dom erbjuder ju INGET mer än vid privat köp..om där är garanti kvar vill säga,ja kanske finansiering men inget jag behöver ändå. Finns ju många som erbjuder det annars med. Får leta vidare helt enkelt.

Jag betalade 106 000 för min 2017 939S på firma med 317 mil på mätaren. Då var den dock helt original, men det priset var jag nöjd med.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Är det någon här som lyckats fästa en actionkamera på sin SS?

Jag har haft min GoPro Hero 6 Black fäst med klämma på backspegelarmen, på styret med en annan klämma på kåpan med sugropp. Inget av alternativen har blivit bra, det blir hack i filmen när det guppar på vägen. Bildstabiliseringen klarar inte de stötar som blir. Är det bara hjälm som fungerar? Jag har micadapter så med hjälm känns det lite sådär med den adaptern som jag helst vill använda.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top