Konflikt med hyresvärden vid avflyttning

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag har inget minne av att jag skrev under något besiktningsprotokoll, men det var så många år sedan så jag är osäker.
Hursomhelst ser jag inte att den påskriften gör gällande att jag på något sätt intygar att lägenheten var i absolut nyskick när jag flyttade in.

Nej, där ska vara markerat eventuella defekter på lägenheten.
Övrigt ska du åtgärda, men inte det som stod där.


Finns det inget protokoll kan värden inte begära något alls av dig.
Be att få se protokollet.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nej, där ska vara markerat eventuella defekter på lägenheten.
Övrigt ska du åtgärda, men inte det som stod där.


Finns det inget protokoll kan värden inte begära något alls av dig.
Be att få se protokollet.
Besiktningsprotokoll finns, och jag har en ounderskriven kopia. Däremot har jag inget minne av att jag skrev under någon kopia till hyresvärden.
På besiktningsprotokollet stod inte mycket alls. Typ bara att tidigare hyresvärd målat och tapetserat. Att arbetet var dåligt utfört hade inte fått nån anmärkning.

Jag orkade inte klaga på den dåliga målningen/tapetseringen eller det dåliga allmänskicket (dumt nog). Lägenheten var ju trots allt rätt gammal och tidigare hyresgästs taffliga kladdande hade godkänts av värden utan anmärkning. Istället kollade jag upp vilka regler som gällde för att fixa iordning själv. Enligt vad som gick att läsa sej till hade man rätt stora friheter så länge det var yrkesmässigt utfört.
Jag har inte direkt tummen mitt i handen så att göra ett bra jobb var inga problem.

Trist bara att tidigare hyresgäst hade en "avslappnad" besiktare, och jag fick en besiktare som ser en chans att tvinga mej pynta för en renovering av lgh.

Nåväl, sista ordet är inte sagt och jag hoppas förhandla ner helrenoveringen till ett fåtal målningsjobb som jag utför själv.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top