Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 2345678
Resultat 141 till 157 av 157
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Är Moddlaren duktig på motorer, snabb på bana och kör många landsvägsmil?
    Känner inte honom, är han så jävla gammal?

blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg

Arne Anka har bästa uttrycket, "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter"
    Symptomatiskt för att vara författat av en råkommunist?

/En som alltför ofta praktiserar devisen utan att fördenskull befinna sig i den delen av det politiska spektrat.

Edit;

...och i exemplet ovan postade jag innan jag tänkt, uppenbarligen.
    Senast redigerat av blueridge den 2017-12-07 klockan 09:32.
    "Man, if I could find a shield like that, I'd walk around naked in my glass home."

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Kexfabriken Visa inlägg
    Har väl något att göra med att personer med bättre vetande helt plötsligt ansåg att vissa jobbtitlar var nedvärderande och att personal troligen var djupt krenKta och i sin oändliga visdom såg till att ändra till mycket mer uppskattande titlar som t ex lokalvårdare och dylikt.

Självklart mår nu personalen mycket bättre och kan därmed också jobba till 75 som jag tror är den bakomliggande orsaken till hela reformen.
    Men om jag jobbade som rättstekniker och nu blev forensiker på NFC skulle jag bli djä..igt LeSSeN och KrenGt...
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa
    Twintorsk

51 snart 52
    Senast redigerat av moddlaren den 2017-12-07 klockan 18:29. Anledning: Stavar så att vissa gråter o då bör jag korrigera min text

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    51 snart 52
    Kroppen 55, mentalt 21
    Söker: Oljetråg GSXR 1985-1987 och/eller tråg, oljepickupen och oljereturrören till 1988 och nyare.

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Kroppen 55, mentalt 21
    Hellre ung i sinnet som gammal än gammal i sinnet som ung.

Det andas lite avundsjuka att jag gillar åka på sladd runt rondeller eller på grusvägar, det är ju även skit kul att busa lite bakhjul här o där.

Räknar man glädje i ben brott så slår jag dom flesta men vem är ledsen för sådana saker.

Rätt vad det är så blir det förbjudet att framföra ett fordon själv o då är det roliga slut.

Förresten läste jag att 4hjulsdrivna bilar har 30%~~ större skaderisk än fram o bakhjulsdrivna bilar o därför kommer troligen försäkrings premierna skjuta i höjden enligt folksam.

Så det är tryggare att man busar lite med bakhjulsdrift än att köra lagligt med fyrhjulsdrift.. ironiskt

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!

Förresten läste jag att 4hjulsdrivna bilar har 30%~~ större skaderisk än fram o bakhjulsdrivna bilar o därför kommer troligen försäkrings premierna skjuta i höjden enligt folksam.

Så det är tryggare att man busar lite med bakhjulsdrift än att köra lagligt med fyrhjulsdrift.. ironiskt
    Ja, enligt ett inskränkt Mateo Rizzi / Tingvall-tänk så är det de 4-hjulsdrivna bilarna som är problemet, förarna som framför bilarna har såklart iiiingenting med saken att skaffa...
    IBA #40701

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Ja, enligt ett inskränkt Mateo Rizzi / Tingvall-tänk så är det de 4-hjulsdrivna bilarna som är problemet, förarna som framför bilarna har såklart iiiingenting med saken att skaffa...
    Fast många tycker nog vi är inskränkta som tycker SportHojar är säkrast med bättre väghållning och bromsar...

För siffrorna visar ju att vi har fel...

A SENSE OF HUMOUR

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Twintorsk

51 snart 52
    Jaja, jag är 35 med fysik som en 87åring efter alla bråckoperationer

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Fast många tycker nog vi är inskränkta som tycker SportHojar är säkrast med bättre väghållning och bromsar...

För siffrorna visar ju att vi har fel...
    Fan vet hur vi gör SH roligare just nu, men det är sant som du säger: många av oss skulle köra ihjäl sig direCkt när man gränslar en customhoj - om man inte anpassar sin körstil till fordonet i fråga.

Samma sak händer när någon som är ovan vid en sporthoj sätter sig på och vrider på utav den kraft som finns tillgänglig.

Men är det respektive hojs fel...? (Eh... jo, det klart - när det gäller motorcyklar är det alltid fel...)

Rizzis fantastiska undersökning var dock kända fakta redan under första hälften av 1970-talet - när Range Rovers, Cherokees, Blazers, IH Scouts och andra 4-hjulsdrivna fordon plötsligt blev allmängods i Sverige.

Bärgarna fick att göra, om man säger. ...och dessutom räckte inte vajern på trumman till längre när bilarna skulle vinschas tillbaka upp på vägen. Med 4-hjulsdrift på tung, ramförsedd lastbil så kommer man mycket längre ut i granplanteringen när det är halt. Speciellt vid motorvägsavfarter och T-korsningar mot större väg plöjde dessa pre-yuppies djupa spår i naturen.

Men är det bilarna det är fel på?
    Varför sätter man inte ljuset på förarnas bristande respekt för - och stora okunskap om sitt fordon?

Varför är alla så angelägna att skilja ut förarna från skeendet?
    IBA #40701

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Att klaga på oerfarna unguppar och inskränkta gamla gubbdjävlar kan göra SportHoj lite roligare!

Men när oerfarna ungtuppar, gamla inskränkta gubbdjävlar och alla där emellan, med eller utan kön, tar saker bokstavligt och oerhört allvarligt och blir LeSSna och KreNgTa när de får mothugg blir det lätt dålig stämning.

Fast i små mängder kan det göra SH roligare!

När det gäller ålder så är det tyvärr inte något någon av oss kan påverka. Vi föds, blir äldre och sedan dör vi oavsett vad vi tycker!

Däremot kan vi alla försöka se till att vara mindre inskränkta!

A SENSE OF HUMOUR

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Jag har ett förslag. Funktionen om visar korta citat från trådar är ju nice. Vet inte riktigt hur urvalet görs till dessa eller om det är slumpvis, men skulle man inte kunna ändra logiken så att de roligaste inläggen lyfts fram?

Man har helt enkelt en rolighetsknapp som går att klicka på vid varje inlägg som förslagsvis kan se ut så här , så här eller så här

Sen slumpar man fram citaten bland de inlägg som fått flest rolighetsklick senaste dygnet.

Alternativt skulle man bara kunna räkna hur ofta ovan smileys används i inlägg som är svar på (citerar) det roliga inlägget.

Anpassar farten efter omständigheterna MrsZs avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Hoj
    Ducati 900SS
    (bortklippt)
    Rätt vad det är så blir det förbjudet att framföra ett fordon själv o då är det roliga slut.
    Då blir det till att tjacka havremoppe. Att galoppera skogsvägar ger ungefär samma välbefinnande som en tur med sporthoj. Går att rejsa med på bana oxå. Är självkörande. Tar en annan kurs och fart än du tänkt dig.
    Skaderisken är förstås också i paritet med sporthoj. Tyvärr mycket dyrare i drift.

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Varför sätter man inte ljuset på förarnas bristande respekt för - och stora okunskap om sitt fordon?

Varför är alla så angelägna att skilja ut förarna från skeendet?
    Noll Vision gör inte SportHoj roligare. För nu är vi inne i tråden om Noll Vision.
    Där man lämnat den aktiva säkerheten till förmån för passiv säkerhet...

Den perfekta människan finns inte. Nollvisionen accepterar att olyckor inträffar, men inte att de leder till allvarliga personskador.

https://www.trafikverket.se/om-oss/v.../Nollvisionen/

Nu är det väl inte fel med passiv säkerhet. Ett misstag ska inte betyda döden så därför kan man inte sätta upp räcken som dödar människor!

Nollvisionen innebär att vägar, gator och fordon ska anpassas till människans förutsättningar. Ansvaret delas mellan utformaren och alla som använder vägsystemet.

http://www.trafiksakerhet.se/hur-nollvisionen.htm

Men nu dödar räckena en trafikantgrupp som inte passar praktiskt i den teoretiska visionen. Då är det naturligtvis den trafikantgruppens fel som höll för hög hastighet!
    Det finns siffror som visar det. Och det finns siffror som visar att 80 bilisters liv sparas med dylika räcken...

Nu pratar vi om något roligare.

Hur kan vi få SportHoj roligare? Månatlig träff varje månad verkar vara flera, inklusive en gammal grävling, gilla.

Någon visste att det redan var en träff vid en snabbmatsrestaurang på Sveavägen i Tokholma varje onsdag.
    Blir det träff på Lucia också? Platsen vet vi, tiden?

A SENSE OF HUMOUR

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa
    Citat Ursprungligen postat av MrsZ Visa inlägg
    Då blir det till att tjacka havremoppe. Att galoppera skogsvägar ger ungefär samma välbefinnande som en tur med sporthoj. Går att rejsa med på bana oxå. Är självkörande. Tar en annan kurs och fart än du tänkt dig.
    Skaderisken är förstås också i paritet med sporthoj. Tyvärr mycket dyrare i drift.
    Vet mer än väl att havre mopeder bestämmer sig för både det ena o det andra.. har haft hästar i 20år innan sista kallblods travaren fick sista resan.

Spjuver gick utan stängsel som en hund ungefär men nordsvenskar är sävliga inte så heta som halvblodsaraber.

Obs detta är hästar inte svenskar eller invandrare

Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02
    Vad är roligt?
    Projekttrådar. Projekttrådar med sporthojar och en massa bilder.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa

Lite mera sådant här så är sporthoj roligare

Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 2345678

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

jag tror han menade mitt lastbilsexempel med motorbortfall pga att mobilbatteriet dött eller wifi-kontakten brutits.

Jörgen Karlsson
Vill du annonsera ovan? Klicka här