Ktm exc lv-reggning

L1mpan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2017
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös
Hej!
Jag ska ta A2 till våren och är sugen på en ktm exc 250/350/450 4t. Dom kommer reggad på 12kW från fabrik om jag förstått rätt, för att klara av buller och miljökrav. Kan man regga en på mer än 12kW, tex 22kW om den väger 110kg för att få 0.2 vikt till kW "ratio".
Jag är sugen på en exc för att kunna köra i skogen men även dra på motardkit och köra väg.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Varför ska du regga den på högre kw? :va
Köp en och kör på som den är, 12kw är godkänt på a2:tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
De är ju redan reggade på låg effekt så du behöver inget göra.
 

Lucman

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 525 -03 (såld), KTM 690 SMCR -16
Stryp ner den till 22Kw men låt den vara reggad på 12Kw. Det värsta som händer då är att du åker på ombess (om de nu av någon anledning skulle bry sig när du ändå kör "lagligt")
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Åker man inte på olovlig körning då?

Nej, det tror jag inte. Du har ju ändå rätt att köra hojen som den är på ditt kort.
Men om man ändå gör sig besväret med att hitta rätt strypkit, OCH montera det så kan man lika gärna regbesikta den också. Det är varken dyrt eller svårt.
 

heltsallad

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2017
Ort
Örebro
Hoj
harley davidson night train 1999. suzuki gs500 1978. ktm 690 smc 2013
Nej, det tror jag inte. Du har ju ändå rätt att köra hojen som den är på ditt kort.
Men om man ändå gör sig besväret med att hitta rätt strypkit, OCH montera det så kan man lika gärna regbesikta den också. Det är varken dyrt eller svårt.
Det kan visst bli olovlig körning. Det är inte heller något "kit" Du letar på och "skruvar dit", utan du får lämna iväg den för det. Men till att avsluta detta med så är det inga 12kw i dem, 12kw = 16hk.. min 450 slänger ur sig betydligt myckey mer och går inte alls mycket sämre än min 690. 12kw låter som en 125a

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
I teorin är det olovlig körning att köra cykeln ostrypt. I praktiken är det ingen som bryr sig förrän den dagen du vurpar cykeln in i en bil och försäkringsbolaget ber verkstaden kolla om cykeln är strypt.

Blir du stannad av polisen och de mot förmodan skulle orka engagera sig så får du sannolikt anmodan om ombesiktning dvs att du måste genomföra en begränsad registreringsbesiktning. Detta då de kan utfärda en sådan på plats. Skall de sätta dit dig för olovlig körning måste fordonet beslagtas på plats, transporteras till någon som kan effektmäta osv. Detta är en jätteapparat och polisen har fullt upp med bättre saker....
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Om du bekymrar dig över dom sakerna så rekommenderar jag dig att köpa en annan hoj, köper du en 450 oavsett om du åker på skogshjulen eller sätter på motardhjul så är "fel effekt" i regbeviset definitivt det minst olagliga du kommer att göra dig skyldig till. Åtminstone efter att du kört den 2 veckor.

:krama:tummenupp
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top