Kopplingsproblem Aprilia RSV Mille -99

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Hej,

Vänder mig till detta eminenta forum och söker ledtrådar... Har en hoj enligt ovan, nu har något runt kopplingen lagt av. Felbeskrivning:
- Lägger i växel => Motorstopp

Har felsökt enligt följande:
- kopplingscylindern bytt
- Vätska till koppling finns, jag har fyllt och luftat (dock får jag det inte helt luftfritt trots att jag fyllt ca 2liter...
- Kollat stöd och givare, se schysst ut (utan att ha mätt då jag inte har utrustning eller kompetens för det).

Nej, jag har inte glömt fälla upp stödet innan jag lägger i växeln ^^

Funderar på om jag har något annat läckage någonstans tex vid själva kopplingen??

Någon som har några kloka och relevanta idéer om vad som kan delges för vidare felsökning?

Mvh,
//Carl



Sent from my E6853 using Tapatalk
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Du har lyckats ha i 2 liter i kopplingen men får fortfarande luft? Jag tror det läcker någonstans eller så luftar du fel.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Du måste väl veta om den inte frikopplar eller om de är elfel som stoppar motorn?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ett par tankar om en gammal favorithoj.

- Det låter som om du inte får till luftningen. Skruva bort kopplingskolven och dubbelkolla att den rör sig korrekt
- Vad händer om du har bakhjulet i luften? Om den fortfarande dör trots att hjulet är i luften är det inte kopplingen.
- Packningen runt kopplingskolven tar stryck av motoroljan, är den bytt
- Stödsensorn är känd för att gå sönder, det finns gott om guider på hur du kopplar bort den.
- Om du hissar upp bakhjulet, lägger i växel och drar runt hjulet för hand, går det?
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Ett par tankar om en gammal favorithoj.

- Det låter som om du inte får till luftningen. Skruva bort kopplingskolven och dubbelkolla att den rör sig korrekt
- Vad händer om du har bakhjulet i luften? Om den fortfarande dör trots att hjulet är i luften är det inte kopplingen.
- Packningen runt kopplingskolven tar stryck av motoroljan, är den bytt
- Stödsensorn är känd för att gå sönder, det finns gott om guider på hur du kopplar bort den.
- Om du hissar upp bakhjulet, lägger i växel och drar runt hjulet för hand, går det?

Tack, jag ska kolla enligt dina tips när jag kommer hem och återkopplar efter det :).
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
ang stödet.
bygla förbi givaren genom att lossa el kontakten och bygla me ett gem eller nåt. utgår då ifrån att det ska va i till kontakt läge då stödet e uppe.
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
ang stödet.
bygla förbi givaren genom att lossa el kontakten och bygla me ett gem eller nåt. utgår då ifrån att det ska va i till kontakt läge då stödet e uppe.
Lite återkoppling, bytt kopplingscylindern och packning till denna och det gjorde susen! Probike visade sitt rätta jag med att ta 3 veckor på sig för att få hit packningar, en begagnad cylinder fick jag tag på i USA via eBay vilket tog 2 veckor... Nå allt fungerar nu som det ska och jag kan köra igen :D. Nu hoppas jag lappmöglet och kylan låter vänta på sig så säsongen förlängs ett tag till. Tack för tips och råd och jag förklarar härmed case closed :)

Sent from my E6853 using Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lite återkoppling, bytt kopplingscylindern och packning till denna och det gjorde susen! Probike visade sitt rätta jag med att ta 3 veckor på sig för att få hit packningar, en begagnad cylinder fick jag tag på i USA via eBay vilket tog 2 veckor... Nå allt fungerar nu som det ska och jag kan köra igen :D. Nu hoppas jag lappmöglet och kylan låter vänta på sig så säsongen förlängs ett tag till. Tack för tips och råd och jag förklarar härmed case closed :)

Grattis till VIP service från Pro Bike , min erfarenhet är

3 månader för att fixa böjd gaffel (beställa och montera) inte Pro Bike, annan MC firma, inget problem som jag ser, för det var november till februari
eller
7 månader backspegel, vänsterstyre, kopplingsgrepp, generatorkåpa, inte Pro Bike, Bike Gbg
9(?) månader, beställer Snakeskins till Busan på hösten, september/oktober.
April/maj nästa år köper jag StompGrips till Busan på Nilssons MC i Helsingborg.
I juni ser jag utomlands på mobilen ett missat telefonsamtal från okänt nummer.
Hemma kollar jag upp numret, MC-firman jag beställde Snakeskins hos.
Ringer upp och får svaret att de inte tar telefon med kunder i butiken.
 
Last edited:

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Oftare snabbare att beställa via eBay USA...

Sent from my E6853 using Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top