Stor polisinsats när mc-gäng festade i Gnarp

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Flera polispatruller bevakade under lördagskvällen och natten mot söndag en fest på Östra Stationsvägen i Gnarp där medlemmar i en motorcykelklubb deltog. Såväl vapen som narkotika beslagtogs.

Festen hölls i en lokal i området och polisen är förtegen om sin taktik och antalet resurser man använde i samband med händelsen – och varför man överhuvudtaget valde att finnas på plats.

Polisen har ingen kommentar till om det är en kriminellt belastad grupp som var på festen men säger att det inte fanns anledning för allmänheten att vara extra vaksam.

Vid 05-tiden på söndagsmorgonen hade polisinsatsen avslutats. Daniel Ågren, befäl vid polisens regionledningscentral, sammanfattar den så här:

– Vi har gjort minst ett beslag av narkotika och noterar ett brott mot knivlagen i samband med en husrannsakan i en bil. Dessutom noterar vi ett brott mot vapenlagen genom att vi kunde knyta pepparsprej till en person. Och minst en person har omhändertagits för fylleri.

http://www.helahalsingland.se/blalj...-festade-i-gnarp-narkotika-och-vapen-i-beslag

Har jag missat någon SH-fest? Fast i och för sig skriver de "motorcykelklubb", kan det vara SMC? Jag hörde nåt rykte om "västfolk", antar att det var varselvästar.


:yoparty
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Benämningen "MC-gäng" sätter mer skräck i befolkningen än "pundarröppel". :fakta
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Var inte så länge sedan det gjordes ett tillslag mot HA på nåt annat ställe. Ibland har polisen gott om resurser.

För 20 år sedan var polisen för fega för att gå på HA i någon större utsträckning, idag går dom på HA för dom vet att HA inte kommer göra fysiskt motstånd mot polisen.
Men nu är polisen för fega för att göra tillslag ute i förorterna... Ständigt steget efter istället för steget före och mota Olle i grind.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ständigt gnäll på polisen. Det är bra att de punktmarkerar organiserad brottslighet.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Synd bara att polisen av staten och polisledning har bakbundna händer - det verkar inte finnas vilja att gå på ALLA typer av grupperingar i Sverige som bryter mot Svenska lagar, det är ju politiskt obekvämt......
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Synd bara att polisen av staten och polisledning har bakbundna händer - det verkar inte finnas vilja att gå på ALLA typer av grupperingar i Sverige som bryter mot Svenska lagar, det är ju politiskt obekvämt......

Ungefär så jag tänkte i mitt inlägg också. Förorten är politiskt obekvämt plus att det troligen dyker upp en hel jäkla massa stenkastare ute i förorten. Då är det bekvämare att göra tillslag hos någon västklubb så klappar media händer.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det var väl is-snubben som firade att hans son äntligen nådde de "rätta" G-krafterna på hans G-mätare :yoparty
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Eftersom HA idag inte skiljer sig nämvärt från vanligt förortsgäng så kan polisen gott köra hårt. Sedan angreppet mot Svineri MC försvann precis all min respekt för att HA är något annat än profitjagande smågangsters. Önskar polisen betydligt större befogenheter och insatser mot alla gäng.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Har jag missat någon SH-fest? Fast i och för sig skriver de "motorcykelklubb", kan det vara SMC? Jag hörde nåt rykte om "västfolk", antar att det var varselvästar.


:yoparty

Det måste väl vara personer från de västra delarna av landet som avses? :confused:
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det måste väl vara personer från de västra delarna av landet som avses? :confused:
Det kan du i och för sig ha rätt i. Inte konstigt om Gnarp-polisen lackar ur och gör en razzia om det går runt okänt folk på stan och drar dåliga skämt på någon mysko dialekt. :mad:
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Gnarp-polisen? Du är medveten om att närmaste polisstation är i Hudiksvall eller kanske tom Sundsvall?

Hela Sverige norr om Dalälven har väl kanske tiotalet poliser i tjänst under helgen.
Detta samtidigt som 50 poliser jobbar heltid med utredningen om lastbilsdådet på Drottninggatan.


Men det var förstås i Stockholm.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Gnarp-polisen? Du är medveten om att närmaste polisstation är i Hudiksvall eller kanske tom Sundsvall?

Hela Sverige norr om Dalälven har väl kanske tiotalet poliser i tjänst under helgen.
Detta samtidigt som 50 poliser jobbar heltid med utredningen om lastbilsdådet på Drottninggatan.


Men det var förstås i Stockholm.
Mjo när man snackar Gnarp-polisen så är det väl inte riktigt polisen-polisen man tänker på, utan i bästa fall grannsamverkan som stormar in. Ida-Stina och Klas-Åke stormar in och dropp-kickar första bästa skinnväst de ser medan Hans-Göran vaktar i bilen med studsaren redo.

När sedan den enda polisen i regionen dyker upp sopas det hela under mattan med fina ord som "ingripande" och "omhändertagande". Ingen som nämner att antalet omhändertagna bara matchar antalet festdeltagare om man också inkluderar de grävda hålen på lägdan. :näsblod
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top