Hur ger man bort en bil?

Makita

VIF mina vänner
Gick med
29 Sep 2010
Ort
Ystad
Hoj
Gult är fint
Nu vänder jag mig till er som har bevisat gång på gång att ni är världens samlade fantasi-elit!

Jag ska ge bort en bil i 16-årspresent, men jag vill inte köra det gamla slå-in-nyckeln-tricket, utan jag vill att det ska hända på ett mycket roligare sätt, men jag har ungefär noll fantasi.. :hjärndöd

Hjälp mig!!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
En massa presentpapper och en stor rosett?
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
3 liter krympolin jämnt fördelat över bilen, sen lägger du den i en lämplig kartong och slår in den i presentpapper och annat pynt du tycker är snyggt på paketet.
Glöm inte att köpa 3 liter sträckolin bara.



Annars ställ bilen på lämpligt ställe och få med dig ungdomen på en utflykt av nåt slag och där hittar ni den
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ta med ungen på en riktig busrepa, burna, hård broms inför varje kurva apex och ett lätt hjulspinn/ställ ut ur kurvan. Krydda med snutjag och lämna sen över nycklarna. ;)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Be om hjälp med telefonen (ungdomar kan ju det här med appar...), plocka fram transportstyrelens app och få hjälp med att göra ägarbytet.

Eller parkera den riktigt, riktigt dåligt på något ställe där ni kommer se det och vänta på en kommentar som besvaras typ "ja så där kan du ju inte parkera din nya bil, du har nog en bit kvar innan körkortet är klart".
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Du registrerar bilen på den som ska få den i present och åker sedan runt och samlar parkeringsböter på bilen varje dag i en månad eller så. Sen när 16-åringen får påminnelseavgifterna i posten så är det dags att gratta och visa nya bilen. Det kommer gå hem. Lita på mig. :tummenupp
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Förlustanmäl några skyltar inom nån månad o beställ nya - typ 3-4.
Åk omkring i massa taskiga områden i nån månad och skumma så mycket det går.
Stå mycket vid färjeterminaler med trafik från öst.

Bilen är nu med i små många spaningsregister så varje färd slutar med anal undersökning:rofl
 

Raderad medlem 51742

Guest
Leverera bilen isärplockad i delar, tillsammans med en verktygslåda. Lagom till personen fyller 18 kommer denne att ha fått ihop bilen och har på köpet lärt sig hur man skruvar.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Leverera bilen isärplockad i delar, tillsammans med en verktygslåda. Lagom till personen fyller 18 kommer denne att ha fått ihop bilen och har på köpet lärt sig hur man skruvar.
https://open.spotify.com/track/1sueD22EyCamMjdQu9Kuo3 :tummenupp

Annars går det ju att ta loss och slå in någon enda del. Som t.ex. reservhjulet. Lättare att få in genom dörren än en hel bil som är inslagen nu när jag tänker på det...
 

Raderad medlem 51742

Guest
För att spåna vidare på konceptet skulle man ju kunna plocka loss någon del som är nödvändig för att få igång bilen, men där det inte är alldeles uppenbart vad det är för del och var den skall sitta, eller att den ens är till en bil. Denna slår man in i ett paket, tillsammans med en klurig instruktion om hur man tar sig till bilen som står gömd någonstans. För att starta bilen måste sedan delen monteras. Bör kanske inte vara en del som är allt för svår att få dit eller som leder till motorhaveri eller liknande om bilen ändå startas :hihi
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
För att spåna vidare på konceptet skulle man ju kunna plocka loss någon del som är nödvändig för att få igång bilen, men där det inte är alldeles uppenbart vad det är för del och var den skall sitta, eller att den ens är till en bil. Denna slår man in i ett paket, tillsammans med en klurig instruktion om hur man tar sig till bilen som står gömd någonstans. För att starta bilen måste sedan delen monteras. Bör kanske inte vara en del som är allt för svår att få dit eller som leder till motorhaveri eller liknande om bilen ändå startas :hihi

Alla säkringar? :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det går inte att registrera en bil på en 16-åring.
Jo, en person under 18 kan stå som ägare till en bil. Men det kräver godkännande från båda vårdnadshavarna och en av vårdnadshavarna måste stå som ansvarig för skatt, försäkring, p-böter etc fram tills att den underårige har fyllt 18år.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hitta en bekant eller kollega som ungdomen aldrig har träffat, och ge honom nycklarna. Sen parkerar du bilen utanför det lokala köpcentret och "råkar" springa på din polare som spelar stressad och lite nervös, och trycker på din ungdom bilnycklarna med något "kan du hålla dom här en stund, jag måste iväg, snart tillbaka". Sen dyker han naturligtvis aldrig upp. Så ni står där och undrar vad fan ni ska göra, och börjar kolla upp vem som egentligen äger bilen, som då är skriven på ungdomen i fråga. Alternativt så beslutar du att ni helt enkelt får köra hem bilen, eftersom ni inte kan stå där och vänta...
 

Makita

VIF mina vänner
Gick med
29 Sep 2010
Ort
Ystad
Hoj
Gult är fint
Många roliga förslag ::hihi

För att han inte skulle misstänka nåt har jag sagt att han ska få ha sin farmors Opel Agila att övningsköra med och han gillar inte den ens lite, så han önskade sig dekal och nummerskyltshållare från vår märkesklubb att sätta på den. Jag tänkte ge honom det och föreslå att vi ska gå ut i garaget och sätta på sakerna efter tårtan, och där står hans bil istället.

Är det tråkigt? :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En modellbil av hans bil som nyckeln till bilen ligger i, med flera lager av presentatör?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Du registrerar bilen på den som ska få den i present och åker sedan runt och samlar parkeringsböter på bilen varje dag i en månad eller så. Sen när 16-åringen får påminnelseavgifterna i posten så är det dags att gratta och visa nya bilen. Det kommer gå hem. Lita på mig. :tummenupp

Jag var inne på en variant på samma tema, men jag tänkte föreslå bombarrepor förbi fartkameror. Då får han bilder på sin bil innan han får bilen, och eftersom han inte behöver ange vem som kör (om det ens går att identifiera vem det är som bär Donald Trump-masken...) så behöver han inte ens betala några böter. Win-win!

Många roliga förslag ::hihi

För att han inte skulle misstänka nåt har jag sagt att han ska få ha sin farmors Opel Agila att övningsköra med och han gillar inte den ens lite, så han önskade sig dekal och nummerskyltshållare från vår märkesklubb att sätta på den. Jag tänkte ge honom det och föreslå att vi ska gå ut i garaget och sätta på sakerna efter tårtan, och där står hans bil istället.

Är det tråkigt? :va

Nej då, det funkar. Så länge han inte går ut i garaget innan tårtan...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top