VHS vs Datorn?

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Undrar om det finns nån vänlig själ här som har möjlighet å vilja att hjälpa mig konvertera vhs till avi etc, har ganska mycket gammalt material från 2000 med R1 bak och framhjulsåkning, samt cross (freestyle i ramp :yoparty ).

I sånna fall kanske man skulle kunna ta det nån kväll nu i höstmörkret, har laptop som jag tar med, så den som kan/vill hjälpa kan bara slänga det när det e klart.

/Danne
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag kan inte hjälpa, vet ej hur man gör. :confused:
 

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawa
Vad jag vet så behövs ett typ Tv-in kort....kanske med mpeg encoder och sen ett program på datorn för att "spela in" och redigera typ Adobe Premiär. Det finns säkert bättre lösningar och någon som framförallt vet bättre. Good luck! :gnissla
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag tror att Suzukimans redigeringskort stöder detta.

Har jag rätt Suzukiman?
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Behöver inget redigerings stöd...bara att få in skiten i datan.... suuugen på å redigera lite :banana

Försökte koppla i hop dv-kameran och videon men det sket sig pga av sunkig :4skrika kamera, skulle varit lindrigt i sånna fall då kunda jag ju bara dunkat in skiten genom firewire...
 
Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
D-MAN 660 skrev:
Undrar om det finns nån vänlig själ här som har möjlighet å vilja att hjälpa mig konvertera vhs till avi etc, har ganska mycket gammalt material från 2000 med R1 bak och framhjulsåkning, samt cross (freestyle i ramp :yoparty ).

I sånna fall kanske man skulle kunna ta det nån kväll nu i höstmörkret, har laptop som jag tar med, så den som kan/vill hjälpa kan bara slänga det när det e klart.

/Danne


ta ett snack med Ake1100 så kan han hjälpa dig......


men tror inte han har tid just nu ( han har köpt hus)
 

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Jag kan inte svära på att det går, men man kan alltid kolla/försöka. Jag har enbart kört från Dv kameran och in i datorn. Alldrig från ett VHS band. Därimot så har jag lagt dom filmer jag gjort från datorn på VHS. Och att göra om VHS till avi ska väl funka. Kruxet är väl att få in filmen i datorn.


Om möjligt så borde detta nu gå lite fortare med den dator man har nu, kontra den gamla :lol
 

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
BMW R1200GS
Du kan ju först koppa över det du har på vhs till en dv-kamera och sedan digitalisera som vanligt.. inte så elegant kanske men det funkar iaf.
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Om inget annat funkar så får du slänga in filmen i videon och filma tv:n med dvKameran, grymt bra. :7peta
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top