GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland

Smagatusk

Guest
Nja, jag misskrediterade de som köper den konspirationsteorin. Lorenzo sa de orden vid en tidpunkt när Rossi försökte svartmåla Marquez. Jag ser det som att JL spelade på deras krig.

Rossi anklagade ju exempelvis MM för att hjälpa Lorenzo på Philip Island trots att det var MM som tog Lorenzo i typ sista kurvan och Iannone som körde om Rossi. Det håller liksom inte.
Och på Valencia så låg de väl ändå på varvrekord-tider för det mesta och hur lätt är det då att köra om Lorenzo? Vi vet alla att det är skillnad på att ligga bakom, och att ta sig om.

För övrigt hade det inte spelat någon roll för mästerskapet om Pedrosa hade tagit sig förbi Lorenzo Sålänge Lorenzo hade blivit tvåa. Så att Marquez skyddade Lorenzo genom att köra om Pedrosa håller inte heller.
Därför köper jag inte den konspirationsteorin.

För övrigt så är det intressant att vi vet var jag står gällande Lorenzo. Sist jag kollade så har han alltid varit den jag absolut tyckt minst om i hela MotoGP-fältet sedan 2012.

Du sänkte nivån genom att skriva en riktigt kass oneliner.

Nej, du misskrediterade mig som en "Rossi Fanboy". Resten av världen ser ju händelsen genom dina ögon?

Och det spelar väl ingen roll när Lorenzo sa det han sa? Han försvarade MM med orden som bekräftar din "konspirationsteori". Om du ser det som att Lorenzo spelade på deras krig eller hur du nu vill uttrycka det är din subjektiva bedömning och helt irrelevant.

Vad Rossi anklagar allt och alla för bryr jag mig inte om. Jag är ingen "Rossi Fanboy" och det är inte vad
denna diskussionen handlar om. Lorenzo bekräftade att han ansåg att DP och framförallt MM inte gjorde några försök att köra om honom som de i vanliga med all sannolikhet skulle göra. Det faktumet är odiskutabelt.

Du säger att alla vet skillnaden på att ligga bakom i samma hastighet, och på att ta sig om? Det har du helt rätt i. Och du vet säkert riskerna det medför att försöka ta sig om på sista varvet? Många race har vi sett där någon i täten har gått omkull för att försvara en pallplats. Hade Pedrosa försökt ta sig om Lorenzo och misslyckats där båda gått i sandfållan hade Rossi tagit VM-titeln.

Allvarligt Fordon... Anser du att det är helt orimligt att MM höll undan DP för att agera buffert för JL?


PS. Kass one-liner? Kalla det flamebait som gick hem...
 

Smagatusk

Guest
För övrigt så är det intressant att vi vet var jag står gällande Lorenzo. Sist jag kollade så har han alltid varit den jag absolut tyckt minst om i hela MotoGP-fältet sedan 2012.

Just det, ja...

Det var inte länge sedan du ville påminna alla hur överlägsen Lorenzo var när han slapp fightas med någon.

Därav min misstanke om att du gillade honom.

Till skillnad från dig skulle jag aldrig hylla någon jag inte tyckte förtjänade det. Men sån är jag...
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Det här är ju nästan mer underhållande än intrigerna i ex on the beach..

Tänk vad kul att ta en öl eller två och se er diskutera detta. :yoparty:D
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Tänk vad skönt när en viss herre lägger hjälmen på hyllan och det börjas snacka Racing igen istället för vem som har sagt och gjort vad...

John Surtees, the real GOAT
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Tänk vad skönt när en viss herre lägger hjälmen på hyllan och det börjas snacka Racing igen istället för vem som har sagt och gjort vad...

John Surtees, the real GOAT

Du menar Lorenzo nu va? ;)

Intressant att säsongsavslutningen 2015 så snabbt dyker upp i vissas medvetande, bara man skrapar lite på ytan. Ska man tro Alatalos konspirationsteori om däck och Circus Ezpeleta lär de ju dock få sura länge till, för inte kan väl en spanjor låta en italienare vinna?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det är inte MIN konspirationsteori, däremot en konspirationsteori som verkar vara väl utbredd bland mediafolket trots att man inte skriver det öppet då man gärna vill ha sin ackreditering kvar till nästa tävling...Och som vanligt med konspirationsteorier så går de aldrig att bevisa, även om indicierna staplas på hög.

Om man spinner vidare på ämnet konspirationsteori så är det ju inte särskilt svårt att lista ut att getens närvaro genererar inkomster för cirkusdirektören. Mer än vad någon annan förare gör, kanske mer än alla andra tillsammans. Således finns inget större intresse för cirkusdirektören att curla någon av spanjorerna. Geten är populär och den dag geten slutar så finns risk att biljetter såväl som TV-sändningar måste rabatteras. Inte bra för cirkusdirektören. Alltså måste getens pensionering undvikas och prestanda förbättras.

Här kommer brandfacklan - är det ett rent sammanträffande att veckan före getens tre senaste vinster alla har föregåtts av mediaspekulationer kring getens framtid, kontrakt och pensionering...?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är inte MIN konspirationsteori, däremot en konspirationsteori som verkar vara väl utbredd bland mediafolket trots att man inte skriver det öppet då man gärna vill ha sin ackreditering kvar till nästa tävling...Och som vanligt med konspirationsteorier så går de aldrig att bevisa, även om indicierna staplas på hög.

Om man spinner vidare på ämnet konspirationsteori så är det ju inte särskilt svårt att lista ut att getens närvaro genererar inkomster för cirkusdirektören. Mer än vad någon annan förare gör, kanske mer än alla andra tillsammans. Således finns inget större intresse för cirkusdirektören att curla någon av spanjorerna. Geten är populär och den dag geten slutar så finns risk att biljetter såväl som TV-sändningar måste rabatteras. Inte bra för cirkusdirektören. Alltså måste getens pensionering undvikas och prestanda förbättras.

Här kommer brandfacklan - är det ett rent sammanträffande att veckan före getens tre senaste vinster alla har föregåtts av mediaspekulationer kring getens framtid, kontrakt och pensionering...?

Cirkusdirektören tänker helt rätt, när geten slutar kommer ivf mitt intresse att dala tills det kommer en ny simoncelli, en ung fräsch förare med karisma, stor fräckhet och härlig humor som "skojar" runt lite med de etablerade förarna både på och utanför banan men det ser tyvärr mörkt ut på den fronten, sic var min nästa förare efter geten men ngn där uppe ville annorlunda:(
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fanbois och fanbois.....

Det finns två sorter människor här i världen, de som inser att Rossi är Goat, och de som har fel.


Edit; i min historielöshet var jag tvungen att läsa på om John Surtees. Impressive...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top