Vad har hänt med sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Som rubriken lyder, vad har hänt med Sh?

Reggade mig 08 och har varit här inne var och varannan dag under dessa år. Inte skrivit mycket men läst och lärt mig massor av nyttigt.
Var alltid god stämning och gliringar med glimten i ögat. Visst kom det några moralkakor till filmer som typ "bulten i 300 knyck" eller gliringar till Nash fantastiska fotpinne-tråd men det var med glimten i ögat och oftast menat i all välmening.

Nu är det personangrepp I var och varannan tråd, uthängning av enstaka personer och folk blir sågade vid fotknölarna för minsta lilla. Ett klimat som kan liknas med flashback eller någon annan sunksida.

Tråkigt för vi alla här inne ( nästan i alla fall) har väl ett brinnande intresse för hoj och är registrerade för att kunna få hjälp med diverse problem, hitta samkörningar och bara tjöta skit med likasinnade?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det är lätt att vara cool i cyberrymden, men inte lika lätt i köttrymden.
Alla medlemmar jag träffat i verkligheten har varit supertrevliga, trots lite frän ton på forumet.
Det är nya tider nu...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
En vecka av ovanligt mycket gnäll och otrevligt folk tycker inte jag riktigt pekar på någon trend men jag kan ju ha fel. :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag kenner mej krEnKt åm I innte tGbkRenKer nått lr någon minnst 1 gong om dgn :banana
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Äsch, det var väl bara en tråd om Bike i Göteborg som höll på att kantra. Men den kom ju på rätt köl igen. Sen är det så att när folk blir experter på olika områden, och de diskuteras, blir det starka åsikter och ibland känslor. Typ, fatta mitt argument nu.

Den senaste helgalna tråden var väl när nån cyklist hade ångest och startade en supertråd om att alla försökte köra ihjäl honom, typ. Nån gång förra året.

Men så fort vi kommer in på Teknikforumet så är det ju stenhård hjälpsamhet jämnt. Klart när de sedvanliga A2 frågorna dyker upp kan det hånas lite grann.

De enda som verkligen råkar illa ut är ju Hondaägarna, vi hånas ju jämnt för tråkiga hojar. Men nåt ska väl de andra märkesförarna göra när deras hojar är inne på verkstad:D:D:D
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vem vill inte tvinga en spandex byxa av vägen?? Dom far ju över hela vägbanan som om dom äger vägen.. ny regler tillåter ju dock sportcyklar på vägen även om det finns cykelbana.. dock får cykeln endast framföras i max 45km oavsett hastighetsskyltning.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Rätta mig om jag har fel, men ofta så tåler tex. inte X att Y tycker nån hoj av ett visst märke är skit och när argumenten tryter kommer personpåhoppen. Behöver inte vara hojar, det är allt från olja till vilken kebab som är bäst. Ofta vanligt med rent tramsiga åsikter baserat på rena förutfattademeningar utan reella fakta, typ "CF Moto är skit bara för det är från Kina" eller "BMW är bla bla", det är kass och olämpligt beteende, man får tycka olika utan idiotförklara varandra. Detta är dessvärre forumens förbannelse.......:(

Men det hänger på oss forumbesökare, det är vi som bara kan göra det bättre eller hur? :)
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är lätt att vara cool i cyberrymden, men inte lika lätt i köttrymden.
Alla medlemmar jag träffat i verkligheten har varit supertrevliga, trots lite frän ton på forumet.
Det är nya tider nu...

"-Bakom mina tangenter, kan ja va mej själv!" ? ? ?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Vem vill inte tvinga en spandex byxa av vägen?? Dom far ju över hela vägbanan som om dom äger vägen.. ny regler tillåter ju dock sportcyklar på vägen även om det finns cykelbana.. dock får cykeln endast framföras i max 45km oavsett hastighetsskyltning.

Spandex byxorna kommer ta över världen, vägrenen är bara början! Så länge dom tillåter spandex med en motor mellan benen och stryker 45km får det väll vara okey :p
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Den tråden läts vara som exempel, för min del. Som påminnelser att "lösa tyglar" inte alltid är så bra. Det finns en anledning att vissa trådar ska stängas i god tid. Vilket en del klagar på också. En del personers högt till tak, är lågt för andra osv.

Men! Vill du eller någon här vara moderator, hör av er? :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ts: tycker mog att du har varit väldigt aktiv, skrivit och tyckt en hel del genom åren:va
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Tycker jag är här konstant men känner inte riktigt igen det TS snackar om? :va Någon får gärna länka till trådar där det förekommit dylikt.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Det har inte hänt nåt specielllt med Sporthoj.

Vissa användare är emellertid rätt stingsliga. Men det är precis som i övriga samhället - det är dom onyanserade och hysteriska tyckarna som hörs mest.

Bäst är att helt enkelt strunta i dom och fortsätta njuta av alla sköna lirare och inlägg som förgyller tillvaron:tummenupp
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Vänta lite, va de ett skämt att cyklister inte får framföra sina fordon snabbare än 45 eller är det ett förslag/verklighet?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ska vi ha STÄNG-party!? :p Okej, bäst o inte trigga någon.

Som tidigare sagt. Det är 1 tråd som jag ser som spårat ur fullständigt.

Se på Sporthojsgruppen på fejjan. Allt är en salig röra och inget är seriöst. Underhållande, men inget hållbart. Säger inte att den FB gruppen är dålig alls, men två olika grejer.

SH ska vara seriöst. Om det är så att TS känner sig kränkt för takets höjd, så kan jag säga att liknande trådar kommer stängas tidigare.

Samt, rapportera trådarna! Det hjälper! Ingen anser er vara tjallare. Så ser iaf inte jag det. Uppskattar när någon kanske ser något de anser vara fel osv. Då måste det granskas av en moderator. Oftas mig eller Sportbike just nu bara. Vi behöver flera moderatorer. Men det är faktiskt riktigt lite som rapporteras in.

Så så dåligt är det inte känner jag. 100 ggr bättre mot 2006 ungefär. Sluta klaga :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top