Ryggskydd för varma dagar

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hallå, då var sommarvärmen här igen!
Jag tycker mitt ryggskydd gör mig överdrivet varm, så jag undrar vad som hänt på futvecklingsronten de senaste åren. Finns det några smarta konstruktioner som inte är fullt så varma som ett standardryggskydd? Tips på modeller mottages tacksamt...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har ett Alpinestars Nucleon KR-1 som införskaffades nyss, och det tycker jag är mycket svalare än mina tidigare ryggskydd, ett Dainese Wave och ett Knox nånting, samt ett halvarsson nånting.
Har ingen svettfläck över halva ryggen när jag kliver av hojen efter pendlingen hem, vilket jag alltid haft tidigare. Jag har 10 mil hem från jobbet, och kör i ett svart ställ. :hihi
Har inte kommit iväg på bana med det här ryggskyddet än, men på söndag ska jag det med. Tror att det kommer vara skönare där med.

En polare kör med ett Dainese Manis som han är mäkta trött på, på grund av att det häktar fast i skinnstället när han klär på sig, och fästningarna mellan plattorna har gått sönder på ett par ställen redan efter ett år.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Köpte också ett nucleon kr2 i år och är fett nöjd, mitt gamla halvarssons track svettades jag som en gris med men detta känns riktigt grymt!

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Har även jag ett Alpinestars Nucleon KR-1 med tillhörande bröstplatta fram. Det andas riktigt bra.

Hade någon äldre ufo-modell förut, men den var ju helt tät bakpå ryggen. Då blev man svett därefter också. Inget problem med det alls nu. :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett sätt sänka temperaturen är att ha handskarna innanför ärmarna när det är varmt. Med lagom hastighet förvandlas då ärmarna till två vindtunnlar som matar in luft. Luft som fortsätter ner över ryggen. Svalkande ! :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top