Kawasaki ninja zx10r -04

Ninja_zx10r

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2016
Ort
Umeå
Hoj
Ninja zx10r 04
Hej, första inlägget på forumet! Vet inte riktigt vars jag ska ställa min fråga, har läst igenom zx10r tråden utan några ideer :(
Nu till sak, köpte en ninja i slutet på förra sommaren, hann inte köra så speciellt mkt men vart iaf ett par hundra mil. Men efter ett tag så började bakbromsen nypa, så tex när man frikopplade så bromsade det ganska rejält.

Lösningen just då vart att dra upp fotpinnen till bromsen till ett "låst" läge, kilade fast den "uppåt" och körde endast med frambroms. Minns dock inte om problemet kom när beläggen började vara dåliga, men dom var riktigt dåliga, nästan så kolven till oket var längst ut. Nåväl i vintras köpte jag nya belägg från motoaction och tänkte att byta belägg samt bromssvätska skulle göra susen.

Men ikket det :va Genast efter ca 1-2 mil börja bakbromsen nypa och ett av beläggen/alt båda beläggen var orange. Jag kör på bromsvätska dot 4 tror jag? Men jag såg att själva bromsok hållare hade nött lite på själv oket, eller om de var tvärtom? svårt och förklara, märkte detta när jag böt belägg iaf.
Kolven gick fint och lätt in i oket efter jag öppnat på nippeln och tryckt med polygrip (Kolven kom inte in snett och såg bra ut, inge rost lr dyl) Vanlig fel på zx10r-04? Vet att frambroms är dåligt orginal men det är utbytt fram till r1 special.

Alla förslag är guldvärda! :confused:
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Om det hjälpte att låsa bromspedalen uppåt? Så låter det som att bromsen ligger på och bygger upp tryck. Det går ju att ställa på bromspumpen så att den inte ligger på om den gör det, det är ju en gängad stång på den.
 

Ninja_zx10r

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2016
Ort
Umeå
Hoj
Ninja zx10r 04
Tack för svar!

Jo jag har sett det. Men den verkar inte ligga på det minsta för står jag still och rullar fram och tillbaka visar det intens en liten tendens till att ligga på:confused:
Ser att du själv kör zx10r, ingenting du varit med om eller hört talas om?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top