Val av hjälm.

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Ska köpa ny hjälm tänkte jag.
Är mest inne på en shoei gt-air men...
Finns det andra hjälmar som är minst lika tyst,har solvisir,inte väger mer och inte kostar mer?
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
jag va väldigt nöjd med hjc rpha st. va tvungen att kassera den tyvär då jag krash testade den. snålade och köpte en ls2 vector, den sitter bra och är lätt men är för högljudd så det blir nog en rpha st igen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu har jag förvisso inte testat en Shoei, eftersom att jag inte gillar hur de sitter på mitt huvud, men HJCn ska väl inte vara lika tyst som Shoeis hjälmar?
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Nu har jag förvisso inte testat en Shoei, eftersom att jag inte gillar hur de sitter på mitt huvud, men HJCn ska väl inte vara lika tyst som Shoeis hjälmar?

har inte testat shoei gt air så jag har ingen aning men du har nog rätt ang ljudnivån. rpha st har vunnit test i någon tidning tror jag. när jag kollar ny hjälm ska jag kolla in gt air också


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
har inte testat shoei gt air så jag har ingen aning men du har nog rätt ang ljudnivån. rpha st har vunnit test i någon tidning tror jag. när jag kollar ny hjälm ska jag kolla in gt air också


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har en Shoei GT air och en HJC rapha 11.
Tycker INTE att Shoei´n är speciellt tyst. Är ganska besviken på den, både på passformen och ljudnivån :huvet

Gillar HJC´n bättre , har haft flera och de verkar passa mitt huvud:tummenupp
 

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Va och prova lite hjälmar idag.
Dom hade naturligtvis inte gt air i min storlek,så jag provade shoei nxr,hjc rpha st och schubert s2 sport.
Hjc satt bäst på mig,schubert kändes som en fin hjälm som va väldigt tät runt halsen men small va för liten o medium för stor :(
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag köpte en Hjc rapha 11 förra året och trivs med den. Känns som mycket hjälm för pengarna. Hade arai tidigare men saknar den inte.
 

liten ninja

osynlig
Gick med
12 Apr 2016
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha MT 07
Jag har en Shoei GT air och en HJC rapha 11.
Tycker INTE att Shoei´n är speciellt tyst. Är ganska besviken på den, både på passformen och ljudnivån :huvet

Gillar HJC´n bättre , har haft flera och de verkar passa mitt huvud:tummenupp

Instämmer ang. ljudnivån i GT air. Riktigt besviken på den. Vill minnas att hjälmen från min förra hojperiod var tystare. Och det var en Shoei Wayne Gardner-historia köpt tidigt 90-tal :rodnar
(Inte min bild men en sån va re)
Shoei Wayne Gardner.jpg
På den tiden började jag med öronpluggar mest för att bli mindre trött på längre sträckor. Med den här nya är pluggarna ett MÅSTE så fort jag åker utanför stan :4skrika
 

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Än så länge har jag bara prövat den i butiken,sen beställde jag en från england.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
vad fick du betala från england och vart beställde du ifrån?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Köpte den av wheelsmototcycles på ebay,gav 2450kr med frakt,men det är ju olika pris beroende på färg/grafik.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top