Var köpa en 12V 5/21W BAY15D "small globe" lampa

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som vet var kan kan hitta en 12V 5/21W lampa BAY15D men med liten glasglob? Skulle vela ha tag på en eller ett par stycken för att ha på reserv. Vet inte om dom brukar vara 5/21W, tror att vissa kan vara 3/18W men det skulle nog funka det med. Var såna här "small globe lampor" i två bakljus som jag köpt på eBay men det är värre att hitta glödlampor på eBay eller så beror det på att jag inte vet vad jag skall söka på.

Nån som har koll på hur olika LED lampor funkar finns ju en del på eBay, kunde ju vara ett alternativ men frågan är om det röda glaset på bakljuset filtrerar bort mycket av ljuset, vad jag vet så är ju lysdioder känsliga för det fast det har kanske blivit bättre nu för tiden. Sen lyser ju LED fulare då man oftast verkar se dioderna som lysande prickar i bakljuset vilket inte kanske passar om man är ute efter lite retro stuk.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Får ingen av länkarna att funka ;)

Det löste sig faktiskt på närmare håll. NCCR hade lampor, mailade och frågade om reservlampor till deras endurance lyktor som dom säljer då dom såg för små ut att rymma en vanlig 5/21W. Blev dock 6/21w men det spelar nog ingen roll.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Om man ska köpa LED till baklysen, tänk på att röda kan ge röd nummerplåtsbelysning. Kan störa besiktningen.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Om man ska köpa LED till baklysen, tänk på att röda kan ge röd nummerplåtsbelysning. Kan störa besiktningen.

Det har du rätt i, i mitt fall funkar dock en röd lampa då jag har skyltbelysningen från en separat via ett gäng lysdioder. Tror jag skall testa beställa några olika röda och vita ledlampor på eBay mest för att testa, kostar ju inte mycket. Skulle led funka måste dom ju vara betydligt bättre rent hållfasthetsmässigt då dom inte bör vara lika känsliga för vibrationer.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top