MotoGP 2017 #1: Grand Prix of Qatar

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Hur det än är med Iannone så är han en frisk fläkt att kolla på
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur det än är med Iannone så är han en frisk fläkt att kolla på

Killen kan köra snabbt inge snack om saken! :)
Men jag tror både han själv, och förare runt om, vinner på att han gör det som står i texten.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Varför man gillar Rossi är enkelt: utav de som står på pallen regelbundet är han klart roligast i intervjusammanhang.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag kan inte låta bli att publicera en e-mail konversation jag råkade ta del av...

Dear George,

Stop screaming. Seriously. You're stampeding the fucken camels. You cannot declare war on Qatar. It's not Qatar's fault it rained and you have to start in 12th....

The Prime Minister, Abdullah bin Nasser bin Khalifa Al Thani, is very upset. You need to stop sending him messages saying his country is a pile of merde and that you won't rest until "the Imperial Spanish Air Force has bombed his shitty Bedouin encampments back to the Stone Age".

No, I will not summon the Spanish Ambassador to the racetrack and I will not travel to the New York to speak to the United Nations General Assembly. And neither will you.

It's bad enough you called the French embassy and told them they're too stupid to make decent tyres and they should stick to cooking pond-animals and garden pests, and surrendering to the Germans.

I understand the "yellow puta" is in tenth, so you're only two places behind him, so there's that.

And yes, while it's true there are a bunch of snotty-nosed kids making up the top nine, even if one of them is your team-mate, Dovi, it's not fair to say no-one has ever heard of them and they have no right to be there. Lots of people have heard about Crutchlow and we all know who Marquez is, even if we're not allowed to speak his name in your presence.

Now stop screaming. Don't make me send Dr Costa into your motorhome with his special jar of special chewable gummy bears that calms your butter.

I really should send you the Email I just got from Matthias in Germany. But you don't know any German swear-words, so it would be pointless. And I cannot risk being hit by all the broken shisha pipes and busted chairs I see being hurled out of the smashed window of your motorhome.

Eleventh, George? Seriously? Eleventh? It wasn't raining.

I know you said it was. Franco and Loris even drove out and looked in case it was actually raining on the corners where you said it was, but they couldn't see any rain. And no, I do not think finishing in 11th after starting in 12th is a "great improvement" and that you need a trophy for "Bravest, Best and Fairest". And no, we're not making up a sash for you to wear that says "Here is the Butter, putas!"

Jonas Fucking Folger beat you. Alex Rins beat you. Sure, it was their first ever race on a MotoGP bike, so it's maybe like you say "Beginner's Luck". But Scott Redding and Jack Miller also beat you. And you don't even know who they are, even though you've been racing them for a while.

Jesus fucken Christ, George. Even Asparagus A managed to haul his shitty Aprilia into sixth, which you would not have seen because you were in 11th.

I'm thinking you'll be racing with those boys a lot this year. Which is why Matthias is so upset. He could have bought ALL of them, and Zarco, and given them all Ducatis and harems full of prostitutes for what he's paying you to come 11th.

Now keep the noise down. We have to go and have a few wines with Dovi. He came second. He is so happy and really quite pretty in his bridesmaid's dress. He even led the race for a while. But that "Spanish traitor-puta" as you call him, won. No, you don't want to know who came third. Trust me.

We're going to Argentina next, George. Yes, it does suck to be you at the moment.

Always hopeful,

Gigi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...massa kul text...

Om det är sant att ett skratt förlänger livet är mitt nu två år längre! :tummenupp :rofl :rofl

"Jesus fucken Christ, George. Even Asparagus A managed to haul his shitty Aprilia into sixth, which you would not have seen because you were in 11th."

Priceless! :hihi
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Ser inte riktigt det roliga i detta...Självklar kan man väl skojja om det mesta, men här har någon lagt manken till för att skapa mer hån & skräp än klädsam humor, tycker jag..
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nej, det är bara någon avundsjuk mediaperson som har för mycket tid över och inte kan släppa någon gammal grudge med JL. Men just den delen som framställs som Gigi är ganska kul för de som vet hur Gigi pratar off the record, han har fångat detta till 100% och halva paddocken har skrattat gott åt detta...
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Nej, det är bara någon avundsjuk mediaperson som har för mycket tid över och inte kan släppa någon gammal grudge med JL. Men just den delen som framställs som Gigi är ganska kul för de som vet hur Gigi pratar off the record, han har fångat detta till 100% och halva paddocken har skrattat gott åt detta...

Aha, då kanske just den delen är rolig då:tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varning för :felämne

Tänkte sammanfatta lite efter första gången på MotoGP om någon annan funderar på att åka till Qatar för MotoGP.

Flyg
Pegasus Air kostade 7000 för 2 personer.
Då var det mellanlandning i Istanbul och dåliga tider allmänt, direktflyg +7000.
Flög ut 14:30 framme på Hotellet i Doha ca 02:00 lokal tid.
Lämnade hotellet i Doha 01:00 lokaltid och framme på Arlanda 14:15.
Det är både dåligt och bra med mellanlandningar. Skönt att sträcka på benen efter 3-4 timmar men tar mer tid totalt. Vi tyckte inte direktflyg var värt dubbla priset den här gången.

Hotell
Vi bodde på Grand Regal Doha i åtta nätter för ca 6000 inkl frukost.
Hotellet har 5 stjärnor och ligger ganska central med när till strandpromenaden och Souq Waqif.
Rummet var stort med trevliga möbler och skön säng. Det finns inga speciella rum för ickerökare så det luktade lite rök.
Frukosten var helt OK med varmt och kallt och intogs, med en fantastisk utsikt över Doha, på 12'te våningen.
Det fanns en bar men som sagt en öl = 150 pix...
Kan hända om vi åker igen att vi lägger till för ett strandhotell (men denna gång så var vädret iaf inte strandvänligt).

Taxi
Är sjukt billigt!
ca 40-45 minuters tur till banan kostade 150 pix med officiell Taxi.
Det finns alltid svart-taxi som man kan förhandla pris med men de börjar alltid på dubbla så vi åkte de gröna officiella taxibilarna med taxameter.
Även till de olika köpcentren tog vi taxi. 30-40 minuter strax över 100 pix.

Mat
Finns i alla prislägen och smaker.
Indiskt, asiatiskt, arabiskt, franskt, italienskt osv osv.
Vi åt från 50 kr för två till 700 kr på YumYum som var rate'ad 20 av 800 i Doha.
På ingen av de restauranger vi var på fanns alkohol att få.
Det hade varit nice med en öl eller ett glas vin till maten men vatten funkar tydligen också. Who knew? :)
Dyrast och sämst var Shake Shak och Cheescake Factory på köpcentren Qatar och Villagio.

Shopping
Souq Waqif är ganska nybyggd men i gammal stil.
Täta gränder med kryddor, kläder, husdjur och krims-krams.
Här ligger även "guld-souq'en" som kan vara kul att besöka (även om den i Dubai eller Sharjah var mycket mer imponerande).
Mycket restauranger och caféer med priser lite över de kringliggande gatorna.
Villagio Mall är ett enormt lyxigt komplex med massor av butiker och matställen. Det finns ett speciellt område med lyxmärken som Bulgari, Luis Vuitton, Chanel, Dior osv.
Mall Of Qatar Var ännu större och nyare men en riktigt häftig food court. :) Ungefär samma märken som Villagio till samma priser. Det finns verkligen allt man kan tänka sig. Bilden är på knappt halva food courten.
Optimized-MoQ food court.jpg

Sevärdheter
Är till stor del hopfogat med shopping.
Köpcentren eller Souq'erna är liksom sevärdheter i sig.
Det finns lite Fort och museum att åka till men inget vi gjorde nu.

Allmänt
Det byggs ÖVERALLT, framför allt inför Fotbolls VM 2022.
Vägar, hus, metro, broar osv osv.
Vill man dricka alkohol finns andra tävlingar som är bättre att åka till.
Många skriver att de känner sig uttittade som västerlänningar men det var inget vi reagerade på och då gick vi ändå i ganska shady kvarter.
Vi kände oss inte osäkra eller okomfortabla någon gång eller någon stans.
Försäljare eller inkastare till restauranger är inte särskilt påflugna utan tar ett nej med ett "Have a nice day.".
Trafiken kan kännas hysterisk men flyter på rätt bra. Det tutas friskt men man släpper ändå ut och hjälper varnadra. Taxibilarna var alla ganska nya och förarna körde bra. Ingen av förarna vi åkte med visste var banan Losail låg så ta med en karta.
Vill man till ett lite annorlunda resmål och inte har något emot nya kulturer så är Doha klart värt ett besök.

MotoGP
Var på alla sätt behållningen för mig och är nästan ett måste om man har möjlighet och gillar racing!
Otroligt häftig att se LIVE för farten går verkligen inte fram genom rutan.
Själva souvenir-stället var ganska litet med ett tämligen begränsat utbud.
75% var nog VR46 grejer och det speglar nog publiken ganska väl.
Sjukt avundsjuk på Alatalo som får åka runt på alla arenor!
Tom frun som aldrig sett ett race tyckte det var kul att se live. :tummenupp
Jag kommer definitivt åka på MotoGP igen, kanske Doha kanske något Europa-race men PI är nog drömmen. :)
Trist på racet var en "utställning" med livrädda lokala djur som ökenräv, Onyx, rovfåglar osv.
Trist också att höra burop när namnen presenteras inför race. Lite för MM och mycket för JLo. :huvet
De här förarna riskerar livet för vår underhållning och förtjänar INGA BUROP NÅGONSIN! PuNCKt!!11!!!

Jag och frun var totalt väldigt nöjda trots vädret.
Den här bilden vill jag se live igen. :)
Optimized-Grid med folk.jpg

Nästa gång jag åker så startar jag en tråd under "resor" så ni slipper OT.
Det kanske skulle finnas en som heter typ "Vi som är på MotoGP XXX" där alla som är där kan lägga ut bilder?
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Landet imponerade definitivt inte på mig. Jag åker gärna på motogp igen men inte till Qatar.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Landet imponerade definitivt inte på mig. Jag åker gärna på motogp igen men inte till Qatar.

Helst säker på att landet inte passar alla, inte minst iom alkohol-delen.
Jag har rest och jobbat mycket i Europa så när jag skall på semester åker jag hellre till andra kulturer.
Men som sagt det är jag det... :)
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Alex Hoffman på Twitter gör inte att man blir så sugen på Qatar:
Top of the list worst place I have to travel to in 2017 !! but to be fair always great racing under the flood lights!!

Så jag håller mig nog i Europa när jag skall kolla GP, men visst PI skulle inte vara fel.
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Trodde Qatar var "snyggt, rent och färdigt".

Jävlar vad jag hade fel - Hela landet är en enda stor byggarbetsplats !
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top