Länsförsäkringar

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
har SÄNKT min premie med > 30%. Ibland är det bra att ha fyllt :tomten
 

CBR900RR

FireBlade
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR900RR -93 --- Såld
Folksam höjde min premie med nästan 30 % så jag gick över till Länsförsäkringar, halva priset där jämfört med Folksam :hihi
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag är skickligt imponerad f.ö. Ingen av de "stora" företagen är ens i närheten av Svedea/Bilsport... för mig och då har vi ändå en halv skog med försäkringar hos Länsförsäkringar.
 

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Ort
Södertälje
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Fick också en sänkning på min hos länsförsäkringar. Fast med nästan 40%. Tack för det!
 

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
Jag fick också en sänkning på ca 1000kr på helåret:tummenupp ca4500kr hel!:yoparty

Sen fick jag polarn att byta bolag och han tjänade nog mest på det. Från 1300 halv/mån påställd till 850 hel/mån påställd:tummenupp
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Men hur fick ni till en försäkring med länsförsäkringarn, ni som kör sporthoj? De vägrade försäkra min hoj, blankt nej bara.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Men hur fick ni till en försäkring med länsförsäkringarn, ni som kör sporthoj? De vägrade försäkra min hoj, blankt nej bara.

Instämmer, visserligen förra året men R1an höjde läns med 100% vilket innebar +7000kr/år.
Samtidigt sänkte de på ena XTn vilket innebar 47kr/år......
Den rabatten täckte inte riktigt upp premien på R1an.

Är INTE kvar hos Länsförsäkringar kanske ska tilläggas :D

En fundering, länsförsäkringar är väl uppdelat länsvis, resonerar de olika ang premiesättning (?!)
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Det var inga problem att försäkra min sporthoj via Länsförsäkringar. Däremot var dom inte billigast i försäkringslotteriet i år :brinnerup

Trygg Hansa var mycket billigare i år. Föregående år hade dom nästan exakt samma premie.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Min gamla cbr 600 -92 går fortfarande som sporthoj hos Folksam som jag hade förra året för 4600:- halvförs/år. I år kunde jag ha den hos Länsförsäkringar för 1460:-, lika vilkor. :)
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Instämmer, visserligen förra året men R1an höjde läns med 100% vilket innebar +7000kr/år.
Samtidigt sänkte de på ena XTn vilket innebar 47kr/år......
Den rabatten täckte inte riktigt upp premien på R1an.

Är INTE kvar hos Länsförsäkringar kanske ska tilläggas :D

En fundering, länsförsäkringar är väl uppdelat länsvis, resonerar de olika ang premiesättning (?!)
Jag pratade med Länsförsäkringar Västmanland eller vad deras filial heter.
En förklaring kan vara att Suzuki har sin märkesförsäkring via LF, varför de kanske tar alla Suzukisporthojar från "vanliga" LF?
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Länsförsäkringar hatar mig sen förra veckan när jag påpekade att deras nya skylt hamnat lite snett. Räknar iskallt med en premiehöjning med 30 % i sommar.

Copy län.png
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Länsförsäkringar höjde ju premien med 100% för alla sporthojar förra året.
Skulle gissa att de tappade 90% av de kunderna, men de 10% som är kvar och betalar ett överpris kan säkert bidra till en sänkning för övriga:gnissla
 

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Trygghansa är helt ok. R1 2011 13tkr hel hel. Då är det avstälningsbar så blir inte så dyrt
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag pratade med Länsförsäkringar Västmanland eller vad deras filial heter.
En förklaring kan vara att Suzuki har sin märkesförsäkring via LF, varför de kanske tar alla Suzukisporthojar från "vanliga" LF?
Det är ju möjligt, Yamaha har svedea som märkesbolag men där anger yama själva att det INTE gäller R1 och R6, svedea är ju ett av dessa bolag som inte försäkrar sporthojar.
Ja förutom apdyra trafikförsäkringar då :hihi
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top