Bild & Video Tips på hur jag får bort vindbruset på extern mic GoPro?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Tjenare gubbar o gottfolk.

Vad har ni för bra erfarenheter för o få bort vindbruset på en extern mic?
vore gött o höra mera hoj o mindre vindbrus.

Det låter ju okej under acceleration men när man saktar ner är det inte alls så nice
https://youtu.be/Z72REdJN88A?t=28s
Spola fram till sekund 26 o lyssna så förstår ni vad jag menar. micken är placerat precis bakom gopro kameran (på väggen av den)

micken låter "okej" när jag kör med öppet visir o har den bredvid kinden, men de e inte speciellt nice o köra så, speciellt inte nu.

Vad har ni för tips både när det gäller mic i hjälm för o prata men även för o göra mer inspirerade videos där man bara vill höra hojen?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kan va bra o tillägga. använder en mic som kom med sena20s. det är en sådan där sladd med en liten mic i slutet bara, de andra mickarna ser ju lite annorlunda ut med skydd på osv, har dock inte testat de andra än pga bökigt o få till det med kablarna (lite för kort för den enda o den andra sitter fast på i mitt interkom just nu)
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Nu vet jag inte hur lång sladden är, men har sett att vissa drar ner den och placerar den under sadeln för att få bort vindbrus. Kan ju vara värt att testa om det är möjligt på din modell.
 

cAWPer

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Industristaden
Hoj
Yamaha MT-10
Har du "Skum" på micen? Vet inte vad det kallas, men sån där svart "strumpa"... Ord....
Det är ju iaf till för att slå sönder vindljud en aning.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Nu vet jag inte hur lång sladden är, men har sett att vissa drar ner den och placerar den under sadeln för att få bort vindbrus. Kan ju vara värt att testa om det är möjligt på din modell.

Nej men jag har ju en 2m lång förlängning liggandes, där sa du något bra! det skall jag testa för den där goa körningen så att säga! Ska försöka lägga något omkring där så det inte blir så burkigt bara. kanske tyg av något slag


Har du "Skum" på micen? Vet inte vad det kallas, men sån där svart "strumpa"... Ord....
Det är ju iaf till för att slå sönder vindljud en aning.

Jag har en slags "deadcat" model hemmabygge, ska se hur det ser ut under den, tror att det är mycket tunt!
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Vill du bara ha motorljud så funkar det bra med micken under sadeln i en strumpa. Jag har micken i hjälmen och får förvånansvärt bra motorljud med väldigt lite vindbrus. Fördelen eller nackdelen är ju att allt man säger kommer med:D
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Vill du bara ha motorljud så funkar det bra med micken under sadeln i en strumpa. Jag har micken i hjälmen och får förvånansvärt bra motorljud med väldigt lite vindbrus. Fördelen eller nackdelen är ju att allt man säger kommer med:D

Jag kör även så att jag pratar, men det är ju inte så fördelaktigt när man inte vill få med det alls, får tyvärr lite vindbrus i hjälmen med, men jag har klurat lite på annan lösning där inne som jag skall testa snarast :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top