Yamaha Tricker

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
Lite OT men vad tycker du om du jämför tricker mot groomen?

LOL
Ja, både två är ju ganska udda skapelser med ett väldigt smalt användningsområde.
Nu har jag ju ägt min Grom ett tag och hunnit beta av lite mil med den (hela 60 mil på två år:tungan) och varenda kilometer har varit med ett leende på läpparna!
Har svårt att jämföra dessa två då Trickern är inköpt annandag jul och därför inte körd med mer än det lilla jag hann/kunde vid provkörning och köpet.

Får testa när våren väl kommer och lämna en mera utförlig rapport!
 
Last edited:

Gunleaf

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Yamaha, Tricker
Hej, här kommer lite tips och lite info.

1) har du en Tricker - Grattis! Jag blir erbjuden 40-50tkr 1-2ggr/år för min av okända personer jag träffar när jag är ute och kör.

2) Mivv är trevlig, sänker vikten drastiskt då org dämpen är aptung. Skönt ljud också och viss effektökning.

3) baken behöver snyggas till, beställ en kortad bak med ledlyse, montera på blinkers och plåt och den blir mkt snyggare där bak.

4) bakdämpen är svampig och lite trött på väg.däremot i lätt terräng så förstår man varför den är som den är.

5) du kommer ca 9-10 mil innan du får slå på reservtanken.

6) 120 km funkar, sen känns det att den är lätt och aningen chassimjuk.

7) hittar du en prisvärd och bra hasplåt, hör gärna av dig till mig.

8) min är i nyskick, står mest i garage, tom plasten kvar på hastighetsmätaren. Tror kanske 200mil. Kommer säljas när jag bestämmer mig för en hoj som kan ta mig 20mil i högre machfart.

Hoppas du får mycket nöje med denna riktigt roliga maskin, lätt som en moped och iallafall är det bra drag i mitt exemplar. :)
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
Hej, här kommer lite tips och lite info.

7) hittar du en prisvärd och bra hasplåt, hör gärna av dig till mig.

Hoppas du får mycket nöje med denna riktigt roliga maskin, lätt som en moped och iallafall är det bra drag i mitt exemplar. :)

Tack för dina synpunkter o input - uppskattas!
Hasplåt är införskaffad, jag köpte denna:
https://www.ebay.com/itm/Aluminum-E...-XG250-/152616630062?var=&hash=item2388a8f72e

Ska kika lite på Mivv men är lite kluven då original låter absolut ingenting och låter mig därför köra Trickern där jag aldrig annars skulle köra den - och "komma undan" med det! - just för att den är så pass tyst.
Är ljudet påtagligt högre med mivv?
Snackar vi om slip-on eller helsystem?
Behöver den bestyckas efter bytet och isf tips på bestyckning?
Har du ngn bra inköps-kanal så är jag all ears!

Tack igen!
:tummenupp
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
3) baken behöver snyggas till, beställ en kortad bak med ledlyse, montera på blinkers och plåt och den blir mkt snyggare där bak.

:)

Sugen på att pyssla om min Tricker lite o varför inte snygga till baken lite.
Men när jag googlat på ”tidy tail Tricker” så kommer jag alltid till eBay och en Polisport-variant av en snyggare bakläpp med lyse.
MEN - och här är mitt dilemma- ska den kunna fästas utan att behöva göra åverkan på befintlig bakskärm (läs KAPA)...??
Är inte jättesugen på att behöva kapa i original bakskärmen utan vill gärna kunna återställa i framtiden.

Har ngn ett tips...?
Kanske rent av ngn som gjort tillputsningen bak och ka komma med lite konkreta förslag kanske?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top