Scrolla horisontellt VS Excel 2013

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Införskaffa en MX anywhere 2 med fiffig sensor, hanterar både blåtand samt 2.4 GHz-anslutning, snabbval för 3 enheter och har alltså scrollhjul med tilt - Kanon!

På maskinen jag mest behöver meka dokument med tillbehör är det Win 7 och Office 13 som gäller, här stöter jag alltså på patrull i Excel. Tror alla aktuella snabbfunktioner lirar förutom horisontell scrollning med tilten, den fungerar dock i Word och Explorer utan knyssel men alltså inte i Excel..? Den lirar inte heller i Wordpad eller mappar, ganska säker på att jag fick den att scrolla horisontellt några hack i en mapp men inget därefter. Har testat både med smart blåtand och 2.4 GHz.

För att säkerställa att det inte är mausen som spökar testade jag följande:

Horsiontell scrollningsfunktion

Win 7

Word 13 - Ja
Internet Explorer - Ja
Excel 13 - Nej
Wordpad - Nej
Mapp - Nej

Win 10

Internet Explorer - Ja
Wordpad - Ja
Mapp - Ja

OS X Yosemite (endast kunnat testa 2.4 GHz)

Open office's motsvarighet till W, Ex och PP - Ja
Google Chrome - Ja
Mapp - Ja

Någon med några vassa knep främst för Excel 13 i Win 7? Mausmaker meddelar att Win 7 kan stöta på patrull med smart blåtand men hänvisar då till 2.4 GHz.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hittade tillslut 5 sidor felrapporter på någon supportsida hos Wincrosoft, känd bugg specifikt för Win 2013 även om det kanske aldrig bekräftades av Micro själva. Detta till trots att strulet även finns med deras egna mausar :smasha

Åtgärden var rel. enkel, egentligen, men på just den barbara har jag noll behörighet när det kommer till installationer så jag var tvungen att bryta arm med en admin först.

Väl nedbruten så fick jag ändå medhåll när jag förtydligade om risken för arbetsskada utan tiltscroll i Excel och specifik enhetshanterare installerades. I sann Wirussoftmanér så är allt jag efterfrågar redan default när jag väl är inne och hakkar mausen. Minns inte specifikt i.o.m. att jag flippra fram o tillbaka men det gäller ungefär att synka den korrekt en gång och sedan ändra inställningarna fram och tillbaka för resp. funktion så lira det sen.

Klartt!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top