Stylingtips och förslag, Kawazaki ER6N - 2011

kaihaj

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2016
Ort
Tyresö
Hoj
Honda CBR600FA 2012
Tänkte försöka styla upp den här pärlan litegrann innan säsongen drar igång igen. Någon som har några idéer och förslag? =)
Sen en fråga till. Någon som vet hur lagen om belysning lyder? Jag tycker att det skulle vara fett att sätta dit orange LED belysning som lyser ned mot marken, men frågan är om farbror blå godkänner det.
20161007_111359_resized_1.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är inte lagligt att klämma dit markbelysning nej.
Om polisen bryr sig är ju en helt annan fråga däremot, och beror på konstapelns dagsform.
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Byt till en snyggare skylthållare.
Är inte heller nåt fan till markbelysning, men jag börjar också närma mig gubbe. :)
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Tjena, har samma hoj fast en vit. Det första jag gjorde var att rensa bakdelen.. Ett måste i min värld då original läppen får hojen att se riktigt seg ut. Sen har jag även bytt speglar till ett par mindre mer slimmad variant. Har även tagit bort passagerare handtagen för att få den att se lite extra sportig ut :banana
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Är det där verkligen 2011? Jag hade en 07 som såg exakt likadan ut. Bytte dom inte design där efter någon gång ? Runt 09? Iofs så kanske det var 2012 dom större ändringarna kom?
 

kaihaj

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2016
Ort
Tyresö
Hoj
Honda CBR600FA 2012
Är det där verkligen 2011? Jag hade en 07 som såg exakt likadan ut. Bytte dom inte design där efter någon gång ? Runt 09? Iofs så kanske det var 2012 dom större ändringarna kom?

Det är en 2011 enligt regbeviset iallafall ;)
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Är det där verkligen 2011? Jag hade en 07 som såg exakt likadan ut. Bytte dom inte design där efter någon gång ? Runt 09? Iofs så kanske det var 2012 dom större ändringarna kom?

Andra generationen kom 2009, och tredje 2012 :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är en 2011 enligt regbeviset iallafall ;)

Årsmodellen i regbeviset betyder inte så hemskt mycket, den säger bara när fordonet registrerades egentligen. Har hojen stått i en säljhall ett par år kan det bli fel. :gnissla
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det är en 2009-2011 om ingen har plastat om den.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
1. Fälg-stripes i hojens färg (finns kawa original)
2. Liten vindruta? hjälper massor för fartvinden
3. ny regskylthållare i och blinkers av minivariant. du kan även beställa en mindre regskylt från transportstyrelsen för typ 90kr som är helt lagligoch som sagt något mindre
4. nerkortade broms- och kopplingshandtag? Brukar se ganska fräsigt ut.

Annat som verkar vara poppis är att lacka om huggern i samma färg som hojen. Mycket opraktiskt men väldigt snyggt. På min dito (fast årsmodell 07) har jag insallerat en lite fräsigare mudguard i samband med att jag bytte till miniskylthållare

Funktionsmässigt skulle jag rekommendera handtagsvärmare av oxfordvariant - tankväska? och eventuellt en växelindikator - eller den kanske finns som original på 2011 års modell?

20160714_143141.jpg

20160714_143202.jpg
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Glad i hågen lägger TS upp sin hoj, bara för att få veta att den är flera år äldre än vad han trodde. God Jul liksom:brinnerup
 

kaihaj

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2016
Ort
Tyresö
Hoj
Honda CBR600FA 2012
You gotta love sporthojs forum..
Ska söka lite mer i denna fråga. Jag tror dock att det är som jag tror ändå. Den har ju bara gått 1000 mil :yoparty
 

kaihaj

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2016
Ort
Tyresö
Hoj
Honda CBR600FA 2012
1. Fälg-stripes i hojens färg (finns kawa original)
2. Liten vindruta? hjälper massor för fartvinden
3. ny regskylthållare i och blinkers av minivariant. du kan även beställa en mindre regskylt från transportstyrelsen för typ 90kr som är helt lagligoch som sagt något mindre
4. nerkortade broms- och kopplingshandtag? Brukar se ganska fräsigt ut.

Annat som verkar vara poppis är att lacka om huggern i samma färg som hojen. Mycket opraktiskt men väldigt snyggt. På min dito (fast årsmodell 07) har jag insallerat en lite fräsigare mudguard i samband med att jag bytte till miniskylthållare

Funktionsmässigt skulle jag rekommendera handtagsvärmare av oxfordvariant - tankväska? och eventuellt en växelindikator - eller den kanske finns som original på 2011 års modell?

View attachment 434738

View attachment 434739

Tack för tipsen, ska kolla upp det. Ruta ska jag skaffa iallafall samt minde plåthållare. Hojen har redan handtagsvärmare, dock från KTM. Men de fungerar jävligt bra så jag har inga planer på att byta ut dessa =)
Växekindikator har den inte tyvärr.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Byt styre till ett "cross"variant, dom är lite rakare i formen lite bredare och mycket bekvämare för handlederna :tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top