Rädda Bastard-Suzukin!

Täppas

Guest
Det blev inte bättre av det förtydligandet... gör som oss andra, jobba - spara - prioritera !
( eller var lite äventyrlig och låna förmånligt på ditt hus)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Inte besiktningsbar i DK.
Finns den kvar i svenska registret, eller är den exporterad och avreggad?

Isf kan man nog misstänka att den som sålde den även lyckades trixa bort chansen att återregistrera den i Sverige - eller vad tror du själv att en ursprungskontroll här i Svedala skulle mynna ut i...?

Hur som helst - det är peanutpengar att åka över o hämta hojen. Kan dansken inte registrera den så är det bara att pruta tills debit och kredit går ihop för dig. ...med dina egna pengar.
Att ställa upp och vara med och betala för en gåsjakt där du kanske inte ens får hojen reggad känns mäktigt meningslöst.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Nää? För vad? Jag har donerat slantar till folks roadracing-kassor, ser ingen större skillnad på detta.
Vad ska jag skämmas för?

Detta är så dumt från början till slut att jag vet inte vad jag ska skriva mer.

:hej
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Inte besiktningsbar i DK.
Finns den kvar i svenska registret, eller är den exporterad och avreggad?

Isf kan man nog misstänka att den som sålde den även lyckades trixa bort chansen att återregistrera den i Sverige - eller vad tror du själv att en ursprungskontroll här i Svedala skulle mynna ut i...?

Hur som helst - det är peanutpengar att åka över o hämta hojen. Kan dansken inte registrera den så är det bara att pruta tills debit och kredit går ihop för dig. ...med dina egna pengar.
Att ställa upp och vara med och betala för en gåsjakt där du kanske inte ens får hojen reggad känns mäktigt meningslöst.

I värsta fall har du rätt. Hojen är fortfarande sökbar i Sverige, men det kanske bara är en tidsfråga innan den hamnar i någon typ av limbo mellan länder & registreringar. Forskar i detta nu faktiskt!

Jag kan lova här att om jag lyckas skrapa ihop några slantar och inte får hojen så kan vi ses i Halland & köra en bjudfylla för pengarna. Grappa i Varberg är nice, Morfars i Halmstad eller Harrys i Falkenberg?
(OBS! Detta gäller alla som vill dyka upp, vi dricker tills pengarna är slut)
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Aja, negerbollsmannen. In å sprid lite blåsippor eller "Rädda Lucia-tåget" så att kvällen blir komplett med.

Du är inte direkt trevlig mot dom du vill ska betala din hobby.
Du har ju fått ihop 2 $ iaf, dubbla det så kan du ta lokalbussen en hållplats.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Du är inte direkt trevlig mot dom du vill ska betala din hobby.
Du har ju fått ihop 2 $ iaf, dubbla det så kan du ta lokalbussen en hållplats.

Åhh ja, så otrevlig är jag inte. Dessutom om jag kallas dum, ska jag då bara svälja det för att jag innan dumförklaringen hoppats på att få 1-2$ av den personen?

Naaah..:rock
 

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Republiken Åsen
Hoj
Muz 718cc
Så! Efter lite rådfrågande bland mina vänner varför jag blev näthatad så har jag nu utvecklat lite om varför ni ev. kan tänkas vilja skänka en slant. Om inte detta funkar så får vi nog dricka gravöl för det goda MC-kollektivet... :D

https://www.generosity.com/memorial-fundraising/save-the-red-beast-suzuki/x/15523602

/M


Vännerna! Där har du ditt svar på dina böner om pengar!
Börja fråga dom om de vill ställa upp som finansiärer för dina planer!
De är ju ändå dina vänner.... eller? För vänner ställer ju upp för varann :va
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Är i akut behov av sex!

Kan inte ni i MC-kollektiven skänka era tjejer till mig för en snabbis? Har inte tid att gå ut och träffa någon just nu. Har precis återhämtat mig från en ryggskada så snälla tänk hur svårt jag har haft det!

Tack på förhand!
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Är i akut behov av sex!

Kan inte ni i MC-kollektiven skänka era tjejer till mig för en snabbis? Har inte tid att gå ut och träffa någon just nu. Har precis återhämtat mig från en ryggskada så snälla tänk hur svårt jag har haft det!

Tack på förhand!

Sjuuukt träffsäker liknelse, spot on faktiskt. :banana
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Börjar det inte bli dags att lägga ner denna tråden istället för att fortsätta förolämpa varandra?

Nog för att det är november men riktigt så abstinenta kan ni inte redan vara.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Hej TS, många här har nästa hoj i tankarna och funderar på hur dom skall finansiera den, och vad dom skall bortprioritera för att få råd med den så fort som möjligt.

Alla dom (vi) som gör det har ju egna och goda skäl (precis som du) att drömma om just DEN hojen. Men få skulle få för sig att be andra om hjälp med finansieringen.

Få här har alltså råd att köpa allt dom vill ha. Det är därför många blir provocerade av en skamlös tiggartråd, även om du kanske tycker att just du är i din fulla rätt att be forumets medlemmar om hjälp att tillfredsställa dina egna behov.

Sen är det en sak till; att be om bistånd från andra och därefter vara hånfull mot enskilda som har synpunkter blir direkt kontraproduktivt. Tittar du på andras "fundraisingtrådar" kommer du att mårka att ALLA som som startat sådana trådar är vänliga och har en schysst attityd till andra, även när dom skriver nåt mindre välbetänkt (vilket ju händer).

Slutsats: med schysst bemötande och ödmjukhet får man kompisar som ställer upp, men med spydiga kommentarer och en uppfattning om att man är naturligt berättigad andras hjälp så blir man ensam, ifrågasatt, och bitter.

Och det vill ju ingen bli, inte du heller.

Alltså: fundera över hur du vill bli uppfattad av andra och behandla dom som du själv vill bli behandlad, så slipper du få för dig att dina medmänniskor är ogenerösa näthatare.

Vad hojen beträffar tycker jag den verkar cool, och håller tummarna för att du lyckas få hem den:)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Man kan inte alltid ha allt olika tider i livet pga. olika piroteringar...
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Hej TS, många här har nästa hoj i tankarna och funderar på hur dom skall finansiera den, och vad dom skall bortprioritera för att få råd med den så fort som möjligt.

Alla dom (vi) som gör det har ju egna och goda skäl (precis som du) att drömma om just DEN hojen. Men få skulle få för sig att be andra om hjälp med finansieringen.

Få här har alltså råd att köpa allt dom vill ha. Det är därför många blir provocerade av en skamlös tiggartråd, även om du kanske tycker att just du är i din fulla rätt att be forumets medlemmar om hjälp att tillfredsställa dina egna behov.

Sen är det en sak till; att be om bistånd från andra och därefter vara hånfull mot enskilda som har synpunkter blir direkt kontraproduktivt. Tittar du på andras "fundraisingtrådar" kommer du att mårka att ALLA som som startat sådana trådar är vänliga och har en schysst attityd till andra, även när dom skriver nåt mindre välbetänkt (vilket ju händer).

Slutsats: med schysst bemötande och ödmjukhet får man kompisar som ställer upp, men med spydiga kommentarer och en uppfattning om att man är naturligt berättigad andras hjälp så blir man ensam, ifrågasatt, och bitter.

Och det vill ju ingen bli, inte du heller.

Alltså: fundera över hur du vill bli uppfattad av andra och behandla dom som du själv vill bli behandlad, så slipper du få för dig att dina medmänniskor är ogenerösa näthatare.

Vad hojen beträffar tycker jag den verkar cool, och håller tummarna för att du lyckas få hem den:)

Hej Loccone!

Jag förstår och håller med om allt du säger, jag inser också att det inte bara är jag som vill ha grejer som för stunden ligger utanför levnadsbudgeten.
Det handlar inte så mycket om vad jag har rätt till som jag ser det, jag postade länken och hoppades på att någon här skulle tycka att det var en kul grej och ville bidra. (Någon har iaf gett mig 2$!!). Jag anser mig alltså inte ha rätt till någons pengar, lika lite som Mozz anser sig ha rätt till de pengarna som ni skrapade ihop för den skrotade Duccen på eget bevåg.

(Jag inser också att Mozz är en väldigt omtyckt profil här på SH, jag jämför mig alltså inte med honom utan vill belysa "ha rätt till".)

En gång till, jag har inte rätt till någon annans pengar, det var endast en kul grej.
Att folk säger "Glöm det" eller "Nänä", gör mig inget, det är provokationer som jag bemödat mig att kommentera spydigt. Uppenbarligen så ska man tydligen akta sig för att be om pengar i alla former och summor.. :tungan

Klart jag vill hålla god ton likt andra fundraisers, men med så mycket mothugg från start så var det svårt att inte falla i fällan. Kanske roar min svada någon såpass att kvällens skratt framför datorn kan generera en donation? :D

Jag skall försöka låta bli att provocera även de som är spydiga, lovar.

Hojen är urcool, hoppas givetvis på det samma! :D

God natt! :hej
 
Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Så... Du har gjort ett gott försök här, heder till din kreativitet. Som du bör förstått nu så kommer allmosorna förmodligen inte fylla ditt bankkonto.

Ta nederlaget som en man och försök istället övertyga jultomten att vara lite extra snäll i år. Men innan du köper den där enkelbiljetten till Danmark, gör en liten kalkyl över ditt eventuella ägande. För om hushållskassan inte ens tillåter en resa till Danmark kan framtiden innehålla en del otrevliga överraskningar.

Lycka till med din drömhoj. Man ska drömma, det är viktigt!
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag kan bidra med att du får låna mitt släp när du hämtar den. Helt utan kostnad mot att det kommer tillbaka i likvärdigt skick ;)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Okej, ett seriöst inlägg.

Öresundsbron tur och retur:
1760kr med släp (500r om du åker kl17-24 och får låna någons brobizz)
880kr skåpbil (250kr om du åker kl17-24 och får låna någons brobizz)

Göteborg - Danmark ca 80 mil tur och retur:
80 mil, 1 liter milen, 13kr litern = 1040kr

Så 1315 kr till 3050kr i värsta fall för att få hem hojen och i senare skede en registreringsbesiktning för 1000-2000kr.

Småpengar för någon som har en inkomst och råd att bygga hus. Det måste du väl förstå varför folk är ovilliga att skänka pengar?
 
Last edited:

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Okej, ett seriöst inlägg.

Öresundsbron tur och retur:
1760kr med släp (500r om du åker kl17-24 och får låna någons brobizz)
880kr skåpbil (250kr om du åker kl17-24 och får låna någons brobizz)

Göteborg - Danmark ca 80 mil tur och retur:
80 mil, 1 liter milen, 13kr litern = 1040kr

Så 1315 kr till 3050kr i värsta fall för att få hem hojen och i senare skede en registreringsbesiktning för 1000-2000kr.

Småpengar för någon som har en inkomst och råd att bygga hus. Det måste du väl förstå varför folk är ovilliga att skänka pengar?

Ja jag kan förstå ovilliga, däremot inte svårt provocerade.
Jag sparkar inte efter tiggare utanför affären även om jag inte ger pengar så ofta.
(Okej, väldigt sällan, kanske 2-3 år sedan)

Jag köper "jag skiter i alla andra, jag spenderar bara på mig själv"-tänket men jag förstår inte vad mitt hus har med det att göra.
Ni får det att låta som att om jag vart utfattig & enbent & arbetslös så hade pengarna trillat in.

Är det så?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top