IP Kamera

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Jag hade tjuvar på min gård natten till fredagen som jag jagade i mörkret tillsammans med Polisen efter att vår hund väckt mig när dom gick in på gården, jag blev bara av med en tom Jeepdunk vad jag sett hittills men dom gick in i grannens olåsta hus och tog väskor och börs från hallen. (Vi fick inte fast dom)

Så nu är min fråga, om jag köper och stoppar upp IP Kameror, spelar man in till hårddisken till min dator eller hur gör man med dessa? ser att det finns kit med hårddisk och allt, är det en sån man ska gå på direkt?
(Jag har 7 byggnader på min gård och rätt stort område att övervaka)

Vill inte ha svar om vad lagen säger för det skiter jag i fullständigt i :D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du ska egentligen ha något som reagerar på rörelse och skickar upp bilderna på nätet, annars finns ju risken att dom snor kameran och/eller din dator, och då är du av med bilderna lik förbannat.
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Jag kör med en linuxserver och programmet zoneminder. Har några Siemens kameror som jag fick köpa billigt via jobbet. Men jag har även hikvision som jag tycker är bättre. Finns både för inomhus och utomhus. Jag rekommenderar att du kompletterar med extra irljus för att få riktigt bra bild i mörker. Jag spelar bara in vid rörelse. Har en 3TB hårddisk för inspelningar och på 4 kameror i 720p så blir det ca 20% på en vecka. Har ställt in så att den tar bort allt som är äldre än 7 dagar.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Tack för svar.

Åtelkamera har jag nu tills vidare men den täcker dock inte in så mycket.
Känns som att jag behöver något trådlöst och då med 3-4 kameror för att täcka in själva byggnaderna, det som kan anses vara min privata gård är ett område på ca 100x50 meter och utanför det är min mark att klassas som allemansrätt där andra har rätt att vistas.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top