Black Widow Helsystem för 4000kr, Bra?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Låter onekligen väldigt billigt och ingen information om ljudnivå eller om de är godkända. 300mm ljuddämpare känns som att det kan bli ganska högljutt.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
när man handlar på ebay, så måste man lusläsa hela sidan när man hittar något intressant, har varit med flera gånger om att bilden och även texten är missledande alternativt helt fel. du får alltså inte den vara du tror dig ha beställt. missledande som sagt inte lurendrejeri, det står alltid exakt vad du köper men lätt att missa om du inte kollar noga.

jag skulle chansa på att det handlar om en ljuddämpare och rör till kröken och inget helsystem


YAMAHA FZ-1N FZ1 N FULL DE CAT EXHAUST SYSTEM OVAL STAINLESS SILENCER 300SS


This is a hybrid of a race system and road exhaust, allowing you to ditch the cumbersome Catalytic convertor.


?Silencer mounting strap, link pipe and clamps and 4 piece gasket set included

prova ringa/maila firman/personen som säljer?
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
fåt ta och göra det, tack för input

när man handlar på ebay, så måste man lusläsa hela sidan när man hittar något intressant, har varit med flera gånger om att bilden och även texten är missledande alternativt helt fel. du får alltså inte den vara du tror dig ha beställt. missledande som sagt inte lurendrejeri, det står alltid exakt vad du köper men lätt att missa om du inte kollar noga.

jag skulle chansa på att det handlar om en ljuddämpare och rör till kröken och inget helsystem


YAMAHA FZ-1N FZ1 N FULL DE CAT EXHAUST SYSTEM OVAL STAINLESS SILENCER 300SS


This is a hybrid of a race system and road exhaust, allowing you to ditch the cumbersome Catalytic convertor.


?Silencer mounting strap, link pipe and clamps and 4 piece gasket set included

prova ringa/maila firman/personen som säljer?
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
ja men se där ja :) hade för mig att jag hade läst att det var ett helsystem.. tänkte ifall någon här på sporthoj hade erfarenheter av just det märket, bra eller dåligt så att säga

Det är rör av rostfritt stål med två års garanti, det ser snyggt ut också.

jag hade nog själv inte tvekat att slå till om jag behövde ett helsystem själv, 4000kr är riktigt billigt enligt mig... ;)


https://www.youtube.com/watch?v=T51OhNLYf28
 
Last edited:

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Hmm, ja det tål att tänkas på helt klart

Det är rör av rostfritt stål med två års garanti, det ser snyggt ut också.

jag hade nog själv inte tvekat att slå till om jag behövde ett helsystem själv, 4000kr är riktigt billigt enligt mig... ;)
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Jag har handlat av dem ett flertal gångar under de senaste tre åren och är ytterst nöjd! Ett riktigt serviceföretag där kvaliten är riktigt bra. Systemen är gjord i polerat rostfritt rörr med väldigt snygga svetsningar. Ljuddämparna kan nog fortfarande köpas i tre olika längder men är standardmonterat med db-killer. Självklart ökar bullernivån oftast med kortare ljuddämpare så köp inte kortast om du är rädd för SBP o länsman. Självklart ska du handla om du tycker systemet är i din smak nu när pundet är riktigt billig och glöm då inte att beställa avgaspackninger också. :)
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
håller med om att du kanske inte ska köpa den minsta burken, hade en väldigt kort akrapovic burk på min gamla mt07a och det lät så groteskt högt att jag fick huvudvärk när jag körde inne i stan där ljudet hade bilar och husväggar att studsa tillbaka mot. bättre att köpa längre burk och plocka ur/modda db-killern.
blev tvungen att sätta i ytterligare en insats i min burk, lät för högt trots att db-killern satt i.
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Grymt tack för info!

Jag har handlat av dem ett flertal gångar under de senaste tre åren och är ytterst nöjd! Ett riktigt serviceföretag där kvaliten är riktigt bra. Systemen är gjord i polerat rostfritt rörr med väldigt snygga svetsningar. Ljuddämparna kan nog fortfarande köpas i tre olika längder men är standardmonterat med db-killer. Självklart ökar bullernivån oftast med kortare ljuddämpare så köp inte kortast om du är rädd för SBP o länsman. Självklart ska du handla om du tycker systemet är i din smak nu när pundet är riktigt billig och glöm då inte att beställa avgaspackninger också. :)
 

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Järfälla
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Ducatisten, hur är BW systemet viktmässigt i jämförelse med Acra helsystem? Samt är luftgenomströmningen bättre än original? Vill ju gärna få mer effekt och kan tänka mig att bänka den. Vill köpa till min GSX 1400.

- - - Updated - - -

Tack föresten!
 

kamoer

femhalva is the shit
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1 med wattlänk och k-kam
Jag har ett sånt grenrör och linkpipe på min zx10r 2009, det satt på när jag köpte cykeln.
Det jag noterat är att rördiametern är mindre på Black Widow systemet samt att original grenrör har stepped header design, vilket BW inte har. Men det väger något mindre, har ingen kat och är blankpolerat om man tycker det är snyggt. Har bytt tillbaka till original till kommande säsong.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Jag köpte ett sådant system till en FZ750 som jag hade. Systemet hade hög finish och passade bra. Utan dB-killer var det för bullrigt men helt okey med dB-killer. Det gav dessvärre märkbart sämre effekt än originalsystemet med dubbla dämpare och sämre än en kompis FZ som hade ett gammalt eftermarknadssystem. Så min erfarenhet är att de är okey för look men inte för prestanda.
 

Bifogat

  • Pålastning FZ750.jpg
    Pålastning FZ750.jpg
    618.2 KB · Visningar: 64

Robinguran

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2018
Ort
Gbg
Hoj
Zx12r
Tack för svar !
Blir inte detta system då jag är ute efter hästarna mest.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top