Köpråd!!

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Hej alla!
Fick precis såld min Nightrod. Då tog suget över till något lite billigare i sporthojsklassen.
Så langa upp lite tips på sporthojar. Inte äldre än 08 och inte dyrare än 60,000:-
Jag är 21 år. 186cm lång och har motorvana sen barnsben. Jag vet att det är dyr försäkring och jag vet att det är en högre riskgrupp. Så bespara mig det :)))))

Vilken hoj skulle ni rekommendera? För och nackdelar med den hojen?
Langa på langa på!!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De är ungefär lika bra allihop, provsitt och testkör och välj dem som gör dig lite gladare än alla andra. Jag hade nog tagit en Fireblade. Mest för att jag tycker den är snygg.
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Firebladen är riktigt snygg! Skulle absolut kunna tänka mig en. Dock ytterst få ute till försäljning och man vill ju helst inte åka 70 mil för att provsitta en hoj. Ska kika vidare på dessa!

- - - Updated - - -

Håller utkik efter en!
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Det finns en Rsv4 -10 i närheten där jag bor för 60,000:-
Dock har den gått 2700 mil vilket enligt mig känns ganska så långt. Servicebok ska tydligen vara fullt ifylld.
Men hur är Aprilior i överlag? Någon som har en och kan komma med för och nackdelar?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tycker du att 450 mil per säsong är mkt?

Rsv4 är en trevlig cykel. Finns andra cyklar med mer pulver men den är absolut en av de smidigaste som jag har kört. Sen har det blivit lättare att få tag på reservdelar om man jämför med för 5-10 år sedan.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Tycker du att 450 mil per säsong är mkt?

Rsv4 är en trevlig cykel. Finns andra cyklar med mer pulver men den är absolut en av de smidigaste som jag har kört. Sen har det blivit lättare att få tag på reservdelar om man jämför med för 5-10 år sedan.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Inte när man lägger fram det sådär. Tänkte iallafall åka och kika på den imorgon.
Det är ju så långt ifrån allt annat jag har kört. Men jag har stor respekt för motorcyklar och deras dolda krafter. Ska provsitta och känna på den som sagt imorgon :)

Glömde nämna att det här är en RSV4 R. Om det gör någon skillnad :)
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har varit och kollat nu. Svårt att säga vad jag tycker då jag inte har kollat på några andra. Satt ganska så skönt på den iallafall. Ingen ABS dock, kanske är ett krav??
2780 mil ca har den gått.
https://www.blocket.se/gavleborg/Aprilia_RSV4_R_68485929.htm?ca=5&w=3

Skulle ni ge 60,000 för den?

Min personliga åsikt är att sporthojar blir skönare att sitta på när de rör på sig. Jag tycker RSV4an är en oerhört trevlig hoj att köra, inga konstiga beteenden när man gasar/bromsar eller svänger, vare sig i ingång, under nerlägg eller utgång ur kurva. Inte världens bästa hoj för att krypköra, men det är åas alla sporthojar ganska suboptimala på. :hihi Dålig koll på vad de brukar ligga ute för dock.
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Update. Aprilian köpte jag idag. Hoppas den bringar mig lycka. Just nu känns det riktigt bra iallafall. Vilket jävla monster!!!
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Liten update!
Otroligt nöjd med hojen. Inte kört så mycket dock. Hoppas på fina dagar framöver så man får svänga av sig lite!

Har dock ett problem då jag ska försöka få i neutralen medans motorcykeln är igång(går jättebra med motorn avstängd). Det går nämligen inte alls. Har googlat en hel del vad felet kan vara och folk skriver allt ifrån kopplingsjustering till för mycket olja i motorn. Vilket jag sett nu att det är, då oljenivån är i princip över sträcket för max. Ska köpa ny olja och slänga i nån dag framöver och se om det kan vara felet. Vad tror ni annars, sliten koppling på g?
Då även precis slagit om till 2800 mil så går jag i tankarna om att lämna in den på 3000-mila servicen. Någon som vet vad detta innebär mer än olja och filter?
Eller ska man byta olja själv och vänta med en lite större service inför nästa säsong?
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Ser att du bor i Hudik. Prata med Eric på Bikeport. Han kan sin RSV4. :)
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top