Nybliven mc-åkare

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
hade min uppkörning idag, började 06.45 med uppvärmning som gick bra till en början men slutade i katastrof, kan inte fatta detta. väl på väg ut till uppkörningen så tänkte ja på vad jag gjort för fel på uppvärmningen och peppa mig själv till att prestera på topp, vilket det gjorde, satte låg/samt högfarten, 100 % bromsning i både 70 och 90 km/h, körningen gick ännu bättre, var nog den trevligaste körkortsprövare jag varit med om, satt snacka om allt under hela resan vilket gjorde mig mindre nervös. Tyckte synd om dom andra två, den ena körde rakt fram i undanmanövern samt gjorde 3 meter långa bromsspår på bromsning i högfarten, den andra skulle utöka sin behörighet men hade inte tagit foto så de var kört för han med. Iaf jag kommer aldrig glömma dom magiska orden, Ja då får man tacka för en trevlig pratstund och resa, Och så får jag gratulera till det nya körkortet. Göran Magnusson hette han, jobbar i Skövde, See you on the road Boys and Girl:yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grattis! :D
Och nu får du se till att få den värsta körlusten ur kroppen innan säsongsavslutningen, och du... Var beredd på den längsta vintern i ditt liv. :fakta
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Grattis! :D
Och nu får du se till att få den värsta körlusten ur kroppen innan säsongsavslutningen, och du... Var beredd på den längsta vintern i ditt liv. :fakta
Jag får låna magnus cykel om ja vill köra, ska spara ihop till en fin cykel över vintern, men de kommer bli en lång väntan ja, ja sålde min suzuki i vintras, min dumme fan

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Köp inte en fin cykel till våren, köp en ful Enduro NU och ha kul tills våren kommer....
Sen kan du köpa en landsvägscykel ....

Grattis till kortet, .-det är nu det börjar ....
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Köp inte en fin cykel till våren, köp en ful Enduro NU och ha kul tills våren kommer....
Sen kan du köpa en landsvägscykel ....

Grattis till kortet, .-det är nu det börjar ....
Håller på skruvar med chefens Moto Guzzi 850 T3 1974, han sa fixar du den och besiktigar den så kan du köra med den, har dragit ny el till tändningen och lampor, Första uppstarten var för 10 min sen, har inte varit uppstartad sen 1999, liten tändinställning, bytt olja, filter tändstift, nu går den gör fint igen

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
30f91fb6c47bd571f84cae77558e797c.jpg


Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
 

Mandy

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2016
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Z800 Sugomi 2016
hade min uppkörning idag, började 06.45 med uppvärmning som gick bra till en början men slutade i katastrof, kan inte fatta detta. väl på väg ut till uppkörningen så tänkte ja på vad jag gjort för fel på uppvärmningen och peppa mig själv till att prestera på topp, vilket det gjorde, satte låg/samt högfarten, 100 % bromsning i både 70 och 90 km/h, körningen gick ännu bättre, var nog den trevligaste körkortsprövare jag varit med om, satt snacka om allt under hela resan vilket gjorde mig mindre nervös. Tyckte synd om dom andra två, den ena körde rakt fram i undanmanövern samt gjorde 3 meter långa bromsspår på bromsning i högfarten, den andra skulle utöka sin behörighet men hade inte tagit foto så de var kört för han med. Iaf jag kommer aldrig glömma dom magiska orden, Ja då får man tacka för en trevlig pratstund och resa, Och så får jag gratulera till det nya körkortet. Göran Magnusson hette han, jobbar i Skövde, See you on the road Boys and Girl:yoparty

STOOORT grattis! :) Äntligen! Bra jobbat!!



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
STOOORT grattis! :) Äntligen! Bra jobbat!!



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack Mandy! gick tre veckor hos Magnus Karlsson innan min uppkörning, klarade uppkörningen på första försöket;) Bra lärare alltså:) vi får väl ta ett samåk någon gång haha. Letar en ny hoj då min gamla såldes i vintras:(
 

Mandy

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2016
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Z800 Sugomi 2016
Tack Mandy! gick tre veckor hos Magnus Karlsson innan min uppkörning, klarade uppkörningen på första försöket;) Bra lärare alltså:) vi får väl ta ett samåk någon gång haha. Letar en ny hoj då min gamla såldes i vintras:(

Ok, men då e ju du duktig oxå :D

Ja d får vi göra, hoppas du hittar en bra hoj som du trivs med.
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Ok, men då e ju du duktig oxå :D

Ja d får vi göra, hoppas du hittar en bra hoj som du trivs med.

jo det kanske ligger något i det men Magnus var riktig bra lärare iaf:)Jo jag håller på kollar runt efter en Suzuki Bandit 06-07 eller liknande, tycker att det är en skön hoj åka på, finns några i rätt prisklass:D
 

Mandy

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2016
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Z800 Sugomi 2016
jo det kanske ligger något i det men Magnus var riktig bra lärare iaf:)Jo jag håller på kollar runt efter en Suzuki Bandit 06-07 eller liknande, tycker att det är en skön hoj åka på, finns några i rätt prisklass:D

Ok :) hoppas du hittar nån då, dom verkar ju roliga! Googlade lite.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top