Besiktningsfråga db-killer på Yoshimura slip-on Yamaha R1 -09

Micke_B

Medlem
Gick med
13 Sep 2014
Ort
valdemarsvik
Hoj
yamaha R1 2009
Dags för besiktning och behöver kolla med er om det är värt att pröva med db-killer i eller byta till orginalburkarna. Tidigare ägare bytte innan han besiktigade.
yashimura TRC Titan-Carbon slip-on, katersättare Leovince, PC 5 +db-killer tror ni på det?

Kan det reta upp besiktningsmannen så han börjar klanka på miniblinkers o reflex på rej-skylten ?
 

Micke_B

Medlem
Gick med
13 Sep 2014
Ort
valdemarsvik
Hoj
yamaha R1 2009
När jag sökte i forumet så var det till o från en del kör bara rakt in o ut o en del byter för säkerhetsskull jag blev inte riktigt klok på de trådar jag skummat igenom därav tänkte jag kolla andra med samma bestyckning. Verkar vara som jag läst i trådarna ett stort lotteri.
Vad är avståndet o varvtal som man mäter på ? Hämtade en app för att kolla, den är typad på 99 db.

Med db killer i så är det som ljudet när jag har proppar i öronen.

Med tidigare hojar vid besiktning o man låg ngr db över fick man enbart en muntlig info från besiktningsmannen och ok på papperet.
 

Jimmy

Guest
Precis. Det är ett lotteri. Vill de så kan de mäta. Jag chansar inte, lätt bytt så varför slanta upp för en ny besiktning? Har däremot blivit mätt av ordningsmakten men det är en annan sak. Kunde blivit dyrt men då jag är en fin kille räckte tillsägelse. Reflex och blinkare är småsaker.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Mäta db med en app är nog inte mycket att lita på.

I med db-killers och besiktiga, därav dom finns. :tummenupp

Hade en KTM 660 med Akrapovic helsystem, inte ens värt att försöka utan, gick igenom utan problem med db-killers i.

Farsan besiktigar sin Gsx-r k7 med yoshi slipon och katalysator borttagen, inga problem med db-killers i där heller.
 

Micke_B

Medlem
Gick med
13 Sep 2014
Ort
valdemarsvik
Hoj
yamaha R1 2009
Jag slänger på orginalburkarna så är problemet löst o jag sparar tid o pengar tar ju inte mer tid än 20 min men hade hoppats på att det var ok med db killer. Ngn som vet på ett ungefär var man hamnar i db skalan med db killer i med tidigare info om bestyckning ?
Tack alla ni som tog er tid att svara i mellan motogp träningar o kval:tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag hade yoshi burkar på min R1 09 & den besiktades med dem på.... och utan insatser.. bes. killen tyckte det var gött ljud i den.


allt beror på vem som besiktar hojen
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Besiktar med yoshi rs3 helsystem, kortad burk 50mm. Inga problem.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top