MotoGP: 2016 HJC Helmets Grand Prix Brno

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Inte återuppliva stämningen Radare/Perra nu tack, bit ihop innan det skrivs.

Utgår från att moderatorerna har koll på honom, kanske siktar på titeln: flest bann under flest namn på sporthoj.com:hihi
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Så nu har jag sagt upp mitt viaplay och köpt motogp videopass istället.
Hoppas nu det kommer att funka smärtfritt :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Wetrace idag, kan petrucci upprepa tysklandsracet och hålla sig på hjulen den här gången kan han vara en vinnarkandidat!
 

KentRobin

Medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Umeå
Hoj
FZ1 2008
Jag tycker det är sämst. Blir ju ofta ett lotteri och inte talangen som avgör och det tycker jag är trist
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Är det bara jag som tycker det är skoj med wetrace emallanåt? :rodnar

Ja...

Det ställer oftast bara till det och blir chansartat vilket är tråkigt. Det enda ljuset i tunneln är att JL är så fantastiskt usel på det och att se hans attityd ta så mycket stryk är tillfredsställande..

Sen tycker jag att vinster i regn av otippade förare är värda mindre och det tror jag faktiskt förarna tycker också! I min värld har varken Dovi eller Miller vunnit ett gp-race.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Ja...

Det ställer oftast bara till det och blir chansartat vilket är tråkigt. Det enda ljuset i tunneln är att JL är så fantastiskt usel på det och att se hans attityd ta så mycket stryk är tillfredsställande..

Sen tycker jag att vinster i regn av otippade förare är värda mindre och det tror jag faktiskt förarna tycker också! I min värld har varken Dovi eller Miller vunnit ett gp-race.

Men om man ska titulera sig som världmästare så borde man ju kunna prestera i alla förhållanden även regn. Så med din logik så vann inte Lorenzo titeln ifjol eftersom han suger i regn.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Men om man ska titulera sig som världmästare så borde man ju kunna prestera i alla förhållanden även regn. Så med din logik så vann inte Lorenzo titeln ifjol eftersom han suger i regn.

Jag tolkar det snarare tvärt om eftersom resultaten i regn inte räknades?
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vilket som så måste ni hålla med om att det är lite extra kul att JL inte kan leverera öht om luftfuktigheten stiger.

off topic: Otrooooligt långa ben på HJC tjejerna på prispodiet. Jag köper lätt en HJC hjälm på rean i höst. Och ja, ordentlig gubbsjuka.
 

KentRobin

Medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Umeå
Hoj
FZ1 2008
Spelar slumpen verkligen mindre roll för utfallet när asfalten är torr?

Ja för har dom tränat i torrt t. Ex så har dom ställt in hojen under flera träningar och har mycket data. Börjar det sen regna på söndagen så gissar dom så gott dom kan vad som fungerar och då är det rena lotteriet och Jack Miller kan vinna mitt i allt. Så klart att regn tillför betydligt mer ovetskap
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Ja för har dom tränat i torrt t. Ex så har dom ställt in hojen under flera träningar och har mycket data. Börjar det sen regna på söndagen så gissar dom så gott dom kan vad som fungerar och då är det rena lotteriet och Jack Miller kan vinna mitt i allt. Så klart att regn tillför betydligt mer ovetskap

Förvisso, men man får även se vilka förare som är bäst på att anpassa sig till materialet :tummenupp
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Ja för har dom tränat i torrt t. Ex så har dom ställt in hojen under flera träningar och har mycket data. Börjar det sen regna på söndagen så gissar dom så gott dom kan vad som fungerar och då är det rena lotteriet och Jack Miller kan vinna mitt i allt. Så klart att regn tillför betydligt mer ovetskap
Menar du att alla team har samma förutsättningar att gissa rätt, vilka inställningar som kommer fungera bäst i regn? Borde inte Repsol Honda, med sitt enorma övertag med erfarenhet och materiella resurser, ha bättre förutsättningar att göra rätt gissning än Estrella Galicia 0,0 Marc VDS?
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top