Video [V] Fartdåre på E4an

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Han skriver ju själv på fb:


Nu känns det som att jag står och försvarar han här :tungan
Det gör jag inte.
Tycker bara det vore ett trevligt avslut på hela GR grejen att till slut faktiskt ge bort hojen och lägga allt det där på hyllan.
Samma sak med en ny film. Skall det göras, så gör nått bra liksom. Gör ett värdigt avslut på det hela.

Värdigt avslut?! hmpf! Är du en sån som går hem från festen när det är som roligast och du inte har blivit så full att du kryper runt med ögonbrynen? :7peta

Jag tycker inte alls att han ska lägga GR på hyllan. Tvärtom ser jag fram emot att se honom göra vansinneskörningar på en bekväm gubbhoj, typ guldvinge, om ytterligare 20 år :yoparty
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
Fast, att ha kört instegsklassen är ju inte direkt något att komma med. Vad fick han för resultat där? Och varför tog han inte steget upp till Superbike om han var snabb i Rookie?

En hög 1,09a på gälleråsen gamla banan har jag sett iaf
 

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
För att bara smälla upp lite fakta i ansiktet på dig innan du kommer med fler pinsamma inlägg.

Hur kan du påstå att han inte skadar andra, har du sett hans klipp?

Bara för att ta ett litet exempel har du sett klippet där en bilist kör in i en polisbil som jagar honom på vad jag skulle tippa på är en 70 eller 100 väg, är det inte att skada andra?

Vad vet du om vad som hände med de i bilen, fanns det kanske barn i bilen eller fick någon av de som var inblandade i krocken whiplashskador?



Alltså jag tittade på hans klipp när jag var typ 15 år gammal och tyckte att han var ganska cool, är 22 år gammal idag och när jag tittar på de idag så förstår jag inte hur en vuxen man kan bete sig på det sättet. Det enda jag kan komma på är att han är någon störd jävel som saknar familj, vänner och vanligt vett i skallen och har därför inget att leva för.

Om jag skall vara ärlig så tycker jag att han skall sättas i fängelse för det han gör, tycker inte någon har rätt att bete sig så bland andra oskyldiga människor bara för att man skall skrapa ihop en kul video...

Det var fan det tråkigast jag läst idag! Är du 22? Fan mer liv i min farfar 90+år!
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Det var fan det tråkigast jag läst idag! Är du 22? Fan mer liv i min farfar 90+år!

Jag är 22 och du är nästan 40, tycker du inte det är intresssant läs det inte. Känns konstigt att man skall behöva berätta detta för en 20 år äldre man...

Fan dom skojar inte på tv när dom säger att världen är lite upp och ner idag:banana
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
En hög 1,09a på gälleråsen gamla banan har jag sett iaf

Oj :tummenupp jag har bara fått runt 1,20 på Gälleråsen med min KTM 690Enduro med motardhjul :gråta, då är jag tyvärr inte så snabb som jag trodde :banana
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
Oj :tummenupp jag har bara fått runt 1,20 på Gälleråsen med min KTM 690Enduro med motardhjul :gråta, då är jag tyvärr inte så snabb som jag trodde :banana

Nej det är du inte med tanke på att Henke Karlsson körde 1,13,5 med sin motard
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Du vet man ska inte jämföra äpplen o päron :fakta
Tänk vad Henke o kanske jag :crash skulle göra med likvärdigt material som hen, när tiden 1,09 gjordes :tummenupp
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
Du kör nog inte så mycket snabbare med en sporthoj ca 2 SEK
Blir typ bara två ställen du tjänar tid.
Jag körde knixs banan Örebro på 28,5 SEK med gsxr 1000 k7 banrekord 25,8 Henke på motard.
Jag kör gälleråsen på 1,13sek
 

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala - Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -07
Kan ju tro att sporthoj.com är lika med aftonhoran snart.
Vi kan väl vänta till hela filmen är ute och bedöma spänningsfaktorn då? :fyllisar:tuttar:7peta:smasha:crash:fakta

Men man kan väl gissa sig till mycket men förhoppningsvis är det någon joker med i filmen som gör det hela lite mer spännande.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om det nu skall göras en till och sista GR film så är det väl dags att han gör en äkta Sthlm-Uppsala run.

De han kört hittills har det ju räknats fel på.
Första filmen så kördes ju sträckan, som då uppgavs till 68 km, på 14 min 55 sekunder.

gr.jpg

Tiden är det väl ingen som ifrågasätter då den finns på video för de som nu vill se det.
Men sträckan... 68 km..:va

Kollar man på Google maps och mäter från punkten han startar till den punkten där de stannar klockan i Uppsala så är det, i dagsläget, 62 km.
Dvs. det diffar 6 km!
Nu har ju E4:an ändrats om lite vid infarten till Uppsala. Men det är inte mycket och sträckningen på resten av sträckan är ungefär den samma. Med undantag för några vägbyggen på vägen.

Värt att ha i åtanke är också att på den tiden första filmen spelades in fanns inte Google maps och bästa karttjänsten man hade tillgång till var den taxikartan*
(*= taxikartan är alltså en fysisk bok med kartor på varje sida som du bläddrar i, inte en app i telefonen)

Så en hel generation av sporthojåkare runt om i världen har gått och trott att han faktiskt hållit 273,1 km/h i medelhastighet när det egentligen varit 249,4 km/h

Så skall han slå sitt gamla rekord så måste han köra den nuvarande sträckan snabbare än 13 min 37 sekunder. Vilket skulle ge en medelhastighet på 273.2 km/h.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Om det nu skall göras en till och sista GR film så är det väl dags att han gör en äkta Sthlm-Uppsala run.

De han kört hittills har det ju räknats fel på.
Första filmen så kördes ju sträckan, som då uppgavs till 68 km, på 14 min 55 sekunder.


Men sträckan... 68 km..:va

Kollar man på Google maps och mäter från punkten han startar till den punkten där de stannar klockan i Uppsala så är det, i dagsläget, 62 km.
Dvs. det diffar 6 km!

Trippmätarn på hojen var nog det han använde som input till sträckan.......
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
10% fel är ju definitivt inom möjligt fel i skithöga hastigheter iofs.

Dessutom inom den godkända felvisningen för hastighetsmätare, däremot får de tydligen inte visa för lite :huvet (och en snutsmiley fattas tyvärr)
 

bloom

Guest
Hur fan hinner man med att bedöma avstånd till bilar och fokusera på rätt saker i den farten
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top