Soligt

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Vilka bra dagar det varit, mycket sol, men inget körkort, förhoppningsvis om två veckor har jag kortet, de är ju nu man ska va ute glida på hojen. Sen när man väl får kortet så blir de säkert mycket regn

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vilka bra dagar det varit, mycket sol, men inget körkort, förhoppningsvis om två veckor har jag kortet, de är ju nu man ska va ute glida på hojen. Sen när man väl får kortet så blir de säkert mycket regn

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Fantastiskt hur snabbt intressen svänger. För 15 år sen satt man i väntans tider och såg fram emot att spendera resten av livet på hoj.

Idag sitter man i solen och väntar på att klockan ska slå lunch så man kan ta en öl med gott samvete :)

Lycka till med kortet och kör försiktigt.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Så himla roligt var det inte att åka in till Bike idag i 27 graders värme i full mundering. Köer genom tingstad som vanligt (skulle ju dit snabbt, men gjorde en tankevurpa). 100 gradig MC som sprutar ut varmluft på benen.

Hem blev det bättre via 190:an istället.

Ölen som väntade i kylen var exceptionellt god idag. :banana :fyllisar

Lycka till med kortet. Bästa tiden på året att både köra hoj och spela golf m.m. är augusti/september/oktober.
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Du fick inga brändskador på benen då, eller skydda stället dig? Jag har ju aldrig haft något intresse för motorcyklar innan, men de är ett intresse som kommit de senaste året. Tycker också att de är för enformigt att sitta i en bil dagligen också, därför vill jag skaffa mc kort. Känns så instängt i en bil. En iskall öl när det är 30+ fan vad gött de låter. Här är skafferiet slut på Öl.

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du fick inga brändskador på benen då, eller skydda stället dig? Jag har ju aldrig haft något intresse för motorcyklar innan, men de är ett intresse som kommit de senaste året. Tycker också att de är för enformigt att sitta i en bil dagligen också, därför vill jag skaffa mc kort. Känns så instängt i en bil. En iskall öl när det är 30+ fan vad gött de låter. Här är skafferiet slut på Öl.

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Nej, man får inga brännskador av varmluften från motorn. Men det är helt fantastiskt varmt att sitta på en MC när det går långsamt och är varmt, eftersom att man har motorn mellan benen, och motorer är varma när de är igång, och när det går långsamt hamnar all värmen från motorn rakt på föraren av hojen.

Sålänge det rör sig på hojen, och stället man kör med har schysst ventilering så är det inget direkt problem med värmen, förrän det blir tillräckligt varmt för att fartvinden ska börja värma istället för att kyla, det är en ganska intressant upplevelse. Men det är fortfarande ingen fara sålänge stället är någorlunda ventilerat så kroppens eget kylsystem funkar. Bara lite jobbigt. :hihi
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Du fick inga brändskador på benen då, eller skydda stället dig? Jag har ju aldrig haft något intresse för motorcyklar innan, men de är ett intresse som kommit de senaste året. Tycker också att de är för enformigt att sitta i en bil dagligen också, därför vill jag skaffa mc kort. Känns så instängt i en bil. En iskall öl när det är 30+ fan vad gött de låter. Här är skafferiet slut på Öl.

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Ölen var som sagt väldigt god. :) En öl har nu blivit tre!! :fyllisar

Brännskador får man inte om man inte tar på kröken då men plåtar osv skyddar bra.

Varmt blir det dock så fort du hamnar i köer, jag svettades som en gris idag men med allvädersstället och alla lufthål öppna så gick det hyffsat ändå.

:hihi
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
En av fördelarna med motorcykel är ju att man inte behöver sitta i köer, annars. Ba köra mellan bilarna utan att sakta in.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Helst på bakan så att man inte tar upp så mycket plats!

Problemet i Göteborg är att alla inte släpper utan stänger till istället, vill inte göra en ofrivillig kullerbytta i onödan.

Själv släpper jag alltid fram MC som vill köra förbi (fick en tumme upp sist då jag släppte med bilen då jag var på väg hem, det värmer i själen lite då.)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Problemet i Göteborg är att alla inte släpper utan stänger till istället, vill inte göra en ofrivillig kullerbytta i onödan.

Själv släpper jag alltid fram MC som vill köra förbi (fick en tumme upp sist då jag släppte med bilen då jag var på väg hem, det värmer i själen lite då.)

Jag vet, jag var i Göteborg för tre veckor sen och körde bil, helvet va osmidiga vissa var, det tutades och pekades finger bara för att min nav inte hittade bland alla centrums i stan.
Det var riktigt skönt att komma hem till den mysiga Essingeleden igen.
Berättade detta på jobbet och kollegan sa: "jamen, dom har ju stockholmskomplex allihop"
Är det så?

För övrigt köpte jag ny bil av rikets trevligaste handlare.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jag vet, jag var i Göteborg för tre veckor sen och körde bil, helvet va osmidiga vissa var, det tutades och pekades finger bara för att min nav inte hittade bland alla centrums i stan.
Det var riktigt skönt att komma hem till den mysiga Essingeleden igen.
Berättade detta på jobbet och kollegan sa: "jamen, dom har ju stockholmskomplex allihop"
Är det så?

För övrigt köpte jag ny bil av rikets trevligaste handlare.

Folk i Götet, eller snarare vissa folk i Götet borde inte ha körkort. Man blir förvånad då man blir insläppt om man ska byta fil....:huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet, jag var i Göteborg för tre veckor sen och körde bil, helvet va osmidiga vissa var, det tutades och pekades finger bara för att min nav inte hittade bland alla centrums i stan.
Det var riktigt skönt att komma hem till den mysiga Essingeleden igen.
Berättade detta på jobbet och kollegan sa: "jamen, dom har ju stockholmskomplex allihop"
Är det så?

För övrigt köpte jag ny bil av rikets trevligaste handlare.

Det är väl mer att Stockholm äntligen börjat omvanlas från extra stor byhåla till en storstad de senaste åren eller så. Göteborg är fortfarande bara en helt vanlig stor byhåla. Sedan har de säkert lite sånt där stockholmskomplex med. :hihi
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top