Köpråd 1000cc naken hoj

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Är det pengarna som styr: Suzuki. Mycket hoj för pengarna.
Tuono 1100RR: Endast 9k per år i försäkring. Bäst ljud, snyggast och snabbast på banan. Tveksamma servicetider då man kan få vänta länge på delar.
S1000R: Du sitter absolut inte på ett vedträ. Bra kvalitet, snabb service om något strular, all komfort som hantagsvärmare, cruise control, ddc. Accelerationssnabbast och nästan lika fin ban/bultsmiskare som Tuono.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Jag tyckte CB1000R slår alla dessa i hantering väldigt lättkörd dessutom är den helt klart snyggast. visst har den lite mindre hästar men som sagt du kan göra allt på den, är du inte en vrål huligan så kommer denna hoj absolut vara något för dig. Vill man sedan ha lite mer ja slå på ett Yoshimura R77 3/4 system och en pc 5 så är du hemma :tummenupp 20151219_134337.jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Inte opartisk, men Dragster 800 ... lite lite cc kanske, men själ och körglädje delux.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Ah sorry. Ja passagerarplatsen är kanske inte så bekväm. Men det är inte där man spenderar sin ensamtid ändå förhoppningsvis.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Köp en gsxr1000 -05. Strippa på kåpor, streetfighterstyre med risers o dit med en ktm 690 lampa. Nu har du en grym hoj för en liten peng!
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
FB_IMG_1438851078546.jpg
Min gamla k5 utan kåpor. Sjuukt kul hoj!
Försäkring va inte så jävla farligt
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
nya Speed Triple, KTM 990 smr eller duke...nya ST3 tycker jag är jäkligt frän och inte lika dyr som Tuono, S1000R eller 1290 SD, visserligen inte samma effekt heller men troligen en potent hoj.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Står själv mellan GSX S-1000 och MT-10. Lutar mot 90% Suzuki och 10% Yamaha just nu...
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
kör 99% av körningen på bulten, till och från jobbet. jobbar i haninge bor i tumba. inge bana, ingen på bönpallen. lutar mest mot suzukin då jag tycker den är absolut klart snyggast nackdelen är ju att jag måste köpa helt ny på gott och ont.. kanske får bli en cb1000r detta år då dom finns begagnade och sen kanske byta till en suzuki till 2017 så kanske det finns en som gått några mil men sjunkit ett par kronor... beslutsångest.nu! :D

Du gör helt rätt i att köpa hondan först och kanske byta sen, hondan är riktigt fin hoj, jag gillade min CB1000RA skarpt!

Du har inte funderat på en MT-09 annars då? Roligaste nakenhojen jag haft helt klart! riktigt trevlig motor!
 
Last edited:

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Försök testa innan du köper. Jag var inne på CB1000R innan jag köpte min Triple. Provkörde en på Ava MC med yoshi helsystem, 2000 mil på mätaren och skitfint skick. Tråkig är väl subjektivt, den kändes snarare väldigt "smooth" i allt den gjorde och bra kvalitétskänsla. Det som avgjorde var att den saknade quickshifter (väldigt nödvändigt ;) ) och att jag inte fick nåt bra grepp runt tanken.

Åkte därefter och provkörde min nuvarande hoj och insåg att jag alltid skulle haft Triumph i bakhuvudet om jag hade valt nåt annat.

Street triplen har väl några kusar mindre men jag kan inte säga att jag nånsin har saknat dem, helhetsupplevelsen väger gott och väl upp.

Förutom det betalar jag 3000 mindre per år för försäkringen och har en betydligt nyare hoj.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Ducati Streetfighter 1098/S, lite äldre men finns väl 2011 att köpa. fetast!
848 finns också, lite lite kubik för dig men den är rolig att köra :) (partisk)
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Ursäkta OTYDLIGHETEN! Din böna gör... Men den hojen får du garanterat mycket ensamtid med.

Men ensamtid/kvalitetstid (kallar vissa de för också) för mig, är nått helt annat..

Killen kör bulten 99% av tiden, bönepallen avgör förhudligen inte.. ingen som gnällt när jag skjutsat för den delen.

För att svara på frågan hade jag valt sukkan, testade både den och Hondan i höstas. Jag hade fö valt min gamla Striple över Hondan alla dar i veckan.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
ingen som gnällt när jag skjutsat för den delen.

Andra gången vi provad S1000R

Rullar in på Bike Gbg och några av personalen sitter utanför.
Första dem säger "fan du ser inte ut att sitta bekvämt?!?" Var på min NÄTTA sambo svarar "vedträ". Gsxr har gelsadel:tummenupp

Men du får ta med småtjejerna utanför komunskylten:arsele



Man måste vara bra härdad för att sitta på skiten, de räcker att kolla på den och rav4ans "smörpaket" till sadel.. Du behöver inte många högskolepoäng för att inse att de där är inge bra...


Skitsam, de är en bra hoj men inte att skjutsa på. Det kan vara att beakta om man skall köpa. Har man familj är en Ferrari opraktiskt även om de vore kul, speciellt för hundarna..
 
Last edited:

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm.
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Jag har blivit förälskad i Aprilia Tuono VR4 1100!
Lånade den ett dygn av Probike, och det kommer att införskaffas en inom kort!
Grym maskin, busig och går riktigt bra!
Och den är snygg uta bara h-vete! :kär

0011.jpg
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top