Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Om 80% funderar på att sluta så har man garanterat problem utöver lönesättningen... Framförallt inom en organisation som drar till sig människor som känner ett särskilt kall att bidra till ett förbättrat rättsläge.

Med Eliasson vid rodret är inte 100%, på en gubbe när, någon utopi.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Som det är nu tycker jag inte dom gör det, men är det deras egna fel eller politikers & polisledningens fel tycker du?
Skulle du nöja dig med lägre lön bara för att chefen är värdelös?
Tror nog dom flesta poliser gör så gott dom kan men pga idiotisk byrokrati och en o annan värdelös åklagare är läget som det är.
Oavsett vad vi tycker om deras lön, är dom inte nöjda med den och alla säger upp sig, är det alternativet bättre?

Jag kör lastbil som yrke och när till och med vi ropar efter fler trafikpoliser är ju något snett!

http://www.tidningenproffs.se/nyhet/2015/11/Nu-flyr-ytterligare-en-trafikpolis-myndigheten/

Som det är nu råder det en extrem ineffektivitet hos polisen. Om det ligger hos individen eller cheferna kan jag inte uttala mig säkert om, men allt är inte politikernas fel.

Jag kan också tycka att det är lite fel att utbilda sig till polis eller sjuksköterska och därefter gnälla om lönen. Lite som att köpa ett hus bredvid en racingbana och sen klaga på oväsen. Man vet ju vad man har utbildat sig till och vad man ger sig in på. Det handlar om tillgång och efterfrågan, och i den privata sektorn höjs lönerna för att locka folk till branschen. Man får väl utbilda sig inom en välbetald bransch om man vill vara välbetald?

Självklart ska man kunna klaga på sin lön men att göra det så konsekvent som poliser och sjuksköterskor gör är bara löjligt. Man måste helt enkelt fatta att finns det möjlighet att hålla ner lönerna så kommer det att göras.
 

Smagatusk

Guest
Polis ihop med sjukvården står för hjälpen i nöd. En handläggare på byggnadskontoret gör det inte.

Polisen är många gånger lika offentliga personer som politiker, men polisen får klä skott för sina beslut, politiker glider lätt undan. Men har mer än 110% i lön.

Att 80% av poliserna funderar på att sluta är väl redan ett kvitto nog på att uppdrag kontra ersättning inte gör "det värt".

Tycker det är en ickefråga, polisen är vårt yttersta skydd mot den inre säkerheten, att det inte värdesätts mer borde vara föremål för viss självkritik.

Det blir lite löjligt att jämföra vilka branscher som är viktigast i ett samhälle då alla behövs. Jag får intrycket att byggbranschen är onödig?

Däremot håller jag med att politiker, framförallt riksdagsledamöter har för bra betalt. Visserligen ska en politiker ha bra betalt eftersom de sällan är lediga och ska kunna motstå mutor lite bättre. Men att ha 67.000 kr i månaden för att aldrig vara på plats i kammaren och hellre ränna på andra uppdrag åt olika styrelser är helt åt helvete.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det blir lite löjligt att jämföra vilka branscher som är viktigast i ett samhälle då alla behövs. Jag får intrycket att byggbranschen är onödig?

Däremot håller jag med att politiker, framförallt riksdagsledamöter har för bra betalt. Visserligen ska en politiker ha bra betalt eftersom de sällan är lediga och ska kunna motstå mutor lite bättre. Men att ha 67.000 kr i månaden för att aldrig vara på plats i kammaren och hellre ränna på andra uppdrag åt olika styrelser är helt åt helvete.

Håller delvis med dig angående politiker!

Vi kan ju säga så här, när du ligger livshotande skadat på grund av att en idiot missat att se dig och kört på dig när du åker hoj, vilka vill du ha hjälp utav?

Polis?
Sjukvård?
Byggjobbare?
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Håller delvis med dig angående politiker!

Vi kan ju säga så här, när du ligger livshotande skadat på grund av att en idiot missat att se dig och kört på dig när du åker hoj, vilka vill du ha hjälp utav?

Polis?
Sjukvård?
Byggjobbare?
Tur byggjobbarna byggt ett sjukhus då och att bilmekanikern fixat ambulansen
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det blir lite löjligt att jämföra vilka branscher som är viktigast i ett samhälle då alla behövs. Jag får intrycket att byggbranschen är onödig?

Däremot håller jag med att politiker, framförallt riksdagsledamöter har för bra betalt. Visserligen ska en politiker ha bra betalt eftersom de sällan är lediga och ska kunna motstå mutor lite bättre. Men att ha 67.000 kr i månaden för att aldrig vara på plats i kammaren och hellre ränna på andra uppdrag åt olika styrelser är helt åt helvete.


Inte onödigt, alla behövs. Just nu behandlas polis och del av sjukvården som.om de är helt överflödiga.

Hence, my point.
 

Smagatusk

Guest
Håller delvis med dig angående politiker!

Vi kan ju säga så här, när du ligger livshotande skadat på grund av att en idiot missat att se dig och kört på dig när du åker hoj, vilka vill du ha hjälp utav?

Polis?
Sjukvård?
Byggjobbare?

Ja, vad tror du?

Om ditt tak blåser av i en vinterstorm när det är -25 grader? Kommer det en undersköterska till undsättning när det ska lagas?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Ja, vad tror du?

Om ditt tak blåser av i en vinterstorm när det är -25 grader? Kommer det en undersköterska till undsättning när det ska lagas?

Om taket är så jäkla dåligt så det blåser av skulle jag ringa polisen och anmäla byggjobbarjäveln som gjort ett kasst jobb :7peta

Bleve jag skadad på kuppen vore jag glad om någon sjuksköterska kunde lappa ihop mig!
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Håller delvis med dig angående politiker!

Vi kan ju säga så här, när du ligger livshotande skadat på grund av att en idiot missat att se dig och kört på dig när du åker hoj, vilka vill du ha hjälp utav?

Polis?
Sjukvård?
Byggjobbare?

Vem av dessa tre vill du att ska ha byggt bron du kör över med bilen med hela familjen i?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Bara att inse att vi tycker olika!
Givetvis behövs alla dom tre yrkena.
Har dock inte sett att byggarbetarna hotat med att sluta på grund av låg lön i alla fall.
 

Smagatusk

Guest
Och under den där vinterstormen sover man tryggast under ett tak byggt av
1.) En polis
2.) En sjukvårdare
3.) En byggnadsarbetare

Preaching for the quire.

Jag har redan sagt att alla branscher är nödvändiga och jämförelser blir lite löjliga.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om taket är så jäkla dåligt så det blåser av skulle jag ringa polisen och anmäla byggjobbarjäveln som gjort ett kasst jobb :7peta

Bleve jag skadad på kuppen vore jag glad om någon sjuksköterska kunde lappa ihop mig!

Om taket blåser av får du skylla dig själv för att du är snål och lejde dåliga fulla polacker som hellre drack sprit och levde fan än gjorde sitt jobb ordentligt!

Var bara tvungen :)
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Om taket blåser av får du skylla dig själv för att du är snål och lejde dåliga fulla polacker som hellre drack sprit och levde fan än gjorde sitt jobb ordentligt!

Var bara tvungen :)

Håller faktiskt på att byta tak :hihi

takbyte.jpg

Använder svensk firma! :tummenupp
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Fånigt, jag kan utan tvekan bygga mitt hus, laga min bil eller tom konstruera en bil.

Jag skulle ha ett helvete att operera ut en smashad mjälte med bruten arm och en skallskada efter en trafikolycka.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fånigt, jag kan utan tvekan bygga mitt hus, laga min bil eller tom konstruera en bil.

Jag skulle ha ett helvete att operera ut en smashad mjälte med bruten arm och en skallskada efter en trafikolycka.
Akutläkare på de stora sjukhusen har nog inte så dåligt betalt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Barista däremot, måste ju vara ett jobb som arbetsförmedlingen tillsammans med den rödgrönrosa regeringen skapat som en politisk jobbåtgärd (fast under Alliansens tid vid makten...)!? :va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top