REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 32 av 60 FörstaFörsta ... 72627282930313233343536373857 ... SistaSista
Resultat 621 till 640 av 1196
    blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Citat Ursprungligen postat av Tommy.exe Visa inlägg
    Jag borde väl fatta men det gör jag inte. Hilfe, Bitte!

Medlem - Jerker -s avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Vad är din teori? Jag tror jag vet, men jag har också hört en del resonera i termer om att det är en stor risk att ha pensionskapital i framtiden därför då kommer regimen kunna frysa inne ens allmänna pension "eftersom han/hon ändå har så mycket".
    Bra att strypa skatteintäkten förstås, frågan är varför de inte förbjuder löneväxlingen helt, de tog ju bort möjligheten till IPS för vanligt folk nyligen, viktigare att ge pengarna till terrorister, förstås.
    Den allmänna pensionen krymps lite varje år redan. Uppräkningen baseras på officiell inflation, vilken är kraftigt underdriven. Vad är de officiella siffrorna nu? 1% kanske? Det är snarare ett överlevnadsindex som gäller om man konsekvent väljer de billigaste produkterna. Ja skulle gissa att kostnadsökningarna ligger runt 4% till 5% per år.

Men det stämmer nog att vi inom några år kan drabbas av att staten gör uttag ur pensionsfonder för att täcka underskott i en allt mer ansträngd budget. Det har hänt förr.

Intressant att statens finanser redan efter ett år med en rödgrön regering befinner sig i fritt fall. Jag trodde inte att det skulle gå riktigt så snabbt. Om de har lyckats riktigt bra med något så är det att överträffa de värsta farhågor man kunde ha. Hur tror du att det ser ut vid mandatperiodens slut?

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	isis34.jpg
Visningar:	53
Storlek:	475,8 KB
Id:	425314
    Funderar du på meningen med livet?

Det kan vara så enkelt att du bara är ett varnande exempel för oss andra....

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av - Jerker - Visa inlägg
    Den allmänna pensionen krymps lite varje år redan. Uppräkningen baseras på officiell inflation, vilken är kraftigt underdriven. Vad är de officiella siffrorna nu? 1% kanske? Det är snarare ett överlevnadsindex som gäller om man konsekvent väljer de billigaste produkterna. Ja skulle gissa att kostnadsökningarna ligger runt 4% till 5% per år.

Men det stämmer nog att vi inom några år kan drabbas av att staten gör uttag ur pensionsfonder för att täcka underskott i en allt mer ansträngd budget. Det har hänt förr.

Intressant att statens finanser redan efter ett år med en rödgrön regering befinner sig i fritt fall. Jag trodde inte att det skulle gå riktigt så snabbt. Om de har lyckats riktigt bra med något så är det att överträffa de värsta farhågor man kunde ha. Hur tror du att det ser ut vid mandatperiodens slut?
    Jag tror framför allt inte att moderaterna hade lyckats stoppa gummibåtarna snabbare så skillnaden hade varit marginell om ens någon.
    Mycket kan och bör man beskylla S för, men flykting-fiaskot är främst moderaternas fel.

Guaranteed Carbon Free Kahobes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
    Jag tror framför allt inte att moderaterna hade lyckats stoppa gummibåtarna snabbare så skillnaden hade varit marginell om ens någon.
    Mycket kan och bör man beskylla S för, men flykting-fiaskot är främst moderaternas fel.
    Inte helt överens.
    Iofs så har alla inom DÖ-överensk nästan samma åsikt betr migration, "vi ska ta emot alla som vill komma hit"
    Skillnaderna är små..
    Vad Fuhrer Reinfeldt egentligen ville med Sverige är det väl ännu ingen som vet?
    Vad vi kan se är resultatet, ett Sverige i utförsbacken på väg att raseras, att det sociala kontraktet som fungerat lääänge håller på att upplösas.
    "Tillskotten" som anländer gör inte situationen bättre, de saknar ju helt känsla för detta kontrakt, det existerar ju hos dem enbart inom familjen/släkten/klanen.
    I vidare mening ställer jag mig fortfarande frågan VARFÖR gör man detta?
    Konspirationsdelen hos mig misstänker att vi är ett experimentland för att se vad som händer när man snabbt förflyttar in helt avvikande kulturer i mängd i (fd) homogena sådana..

Ser inte heller något parti som skulle kunna reparera Sverige. Inte ens sd (för många amatörer och fortfarande en del suspekta och osmidiga åsiktsinnehavare)
    NU med 5½ Honda...+ en Yamma

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Syftet var nog just detta, kollapsa välfärden och införa klassamhälle deluxe. Allt annat vore obegripligt.

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Ja, Sverige gick nog för bra, ett land som fungerar behöver väldigt lite stat.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Vad vänsterns agenda är förblir ett mysterium, vidöppna gränser, generös välfärd, höga löner, låga straff - hur tänkte de?

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Håller med om att SD inte är fenomenalt i alla avseenden men det känns som ett lyxproblem

Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Jag har haft som intern policy i Markus AB att alla löneökningar och eventuella bonusar skall växlas till pension.

Det som känns galet tråkigt nu kommer man förhoppningsvis skratta åt sedan.
    Låter smart. Jag har trots bättre vetande använt inkomstökningar till att betala av ett huslån. Visst skulle det vara en nettovinst att istället investera motsvarande medel, men det känns rätt bra när man betalt av kåken och ens fasta utgifter är försumbara.

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    Vad vänsterns agenda är förblir ett mysterium, vidöppna gränser, generös välfärd, höga löner, låga straff - hur tänkte de?
    Ta bort kvinnors rösträtt (och frihet) är värt mycket verkar det som...
    Eller kämpar vänstern för något annat?

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Jag tror de besitter en så starkt gruppmentalitet så de låter sig styras av en mindre grupp individer som avlönas för sitt arbete.

Någon annan förklaring kan jag inte komma på, och jag har försökt.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Kawasaki zx10r 2005
    Fred på jorden! Inga gränser! Ingen svält! Ja det agenda 2030 är!
    Kommer ihåg miljömuppar och vänsterfolk gapa ofta att det visst går att få fred på jorden!

Medlem Skäggots avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    monark
    Citat Ursprungligen postat av NoBrakes Visa inlägg
    Fred på jorden! Inga gränser! Ingen svält! Ja det agenda 2030 är!
    Kommer ihåg miljömuppar och vänsterfolk gapa ofta att det visst går att få fred på jorden!
    Visst, bara att göra om hela jordklotet till ett land, då är det slut på krigandet för alltid.

Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av Kahobe Visa inlägg
    Inte helt överens.
    Iofs så har alla inom DÖ-överensk nästan samma åsikt betr migration, "vi ska ta emot alla som vill komma hit"
    Skillnaderna är små..
    Vad Fuhrer Reinfeldt egentligen ville med Sverige är det väl ännu ingen som vet?
    Vad vi kan se är resultatet, ett Sverige i utförsbacken på väg att raseras, att det sociala kontraktet som fungerat lääänge håller på att upplösas.
    "Tillskotten" som anländer gör inte situationen bättre, de saknar ju helt känsla för detta kontrakt, det existerar ju hos dem enbart inom familjen/släkten/klanen.
    I vidare mening ställer jag mig fortfarande frågan VARFÖR gör man detta?
    Konspirationsdelen hos mig misstänker att vi är ett experimentland för att se vad som händer när man snabbt förflyttar in helt avvikande kulturer i mängd i (fd) homogena sådana..

Ser inte heller något parti som skulle kunna reparera Sverige. Inte ens sd (för många amatörer och fortfarande en del suspekta och osmidiga åsiktsinnehavare)
    Det kan finnas olika syften. Förra regeringen insåg säkert att det i den rådande situationen inte skulle gå att genomföra systemförändringar. De skulle aldrig kunna ändra i arbetsrätten, verka för större lönespridning, miska den offentliga sektorn o s v. En möjlig väg var kanske att se till att dessa system havererar. Hur gör man enklast? Ja, det vi ser nu är ett rätt lyckat försök.

Vänstern vet man inte riktigt hur de resonerat. Det är främst deras traditionella väljare som kommer att drabbas av de nedskärningar vi kommer tvingas till i välfärden, den bostadsbrist som redan är skriande, och de skattehöjningar som kommer.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av Skäggot Visa inlägg
    Visst, bara att göra om hela jordklotet till ett land, då är det slut på krigandet för alltid.
    Ja för det har väl aldrig inbördeskrigats någonstans i hela världen #Syrien
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Tuono 1100RR Highland 950 SM
    Det vänstern inte verkar ta till sig är att de flesta krigen är inbördes. Så utan gränser blir det inte färre, utan fler...
    Stöd samhället, kör svenskt.

Världens bästa virus. Tommy.exes avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Hoj
    Oooooolika.
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Ja det var ju ett uppenbart värdelöst försök till skämt från min sida.

ISIS GUEST HOUSE, Bed & Breakfast, lyder skylten.

Finns på riktigt, och ligger i Oxford.
    Senast redigerat av Tommy.exe den 2015-11-23 klockan 20:09.
    Jag reserverar mig alltid rätten att helt byta åsikt, om någon presenterar mig med goda nog argument.

Är du en idiot, så är det ditt problem att jag inte lyssnar på dig. Inte mitt.

----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Då får vi se då, blir det som jag sett som enda vägen eller är det en "papperstiger".

Strikt gränskontroll, om skyddsbehov-välkommen annars vänd.

Tror inte det håller i längden, efter jul är vi tillbaka på ruta 1 igen......
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    Då får vi se då, blir det som jag sett som enda vägen eller är det en "papperstiger".

Strikt gränskontroll, om skyddsbehov-välkommen annars vänd.

Tror inte det håller i längden, efter jul är vi tillbaka på ruta 1 igen......
    Romson började gråta under presskonferensen.

Sidan 32 av 60 FörstaFörsta ... 72627282930313233343536373857 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Från dag 1.

iceice
Vill du annonsera ovan? Klicka här