Tips på firmor i Sthlm som köper mc från privatperson

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Går i tankarna att sälja nuvarande hoj eftersom intresset nästan har försvunnit helt
efter 9 säsongers hoj-åkande.
Senast jag sålde en hoj var cirka fyra år sedan och då gjorde jag det genom
annons. Blandade köpare kom, till exempel en som klagade på allt och ville ha den gratis, men till slut kom en kanon-kille som praktiskt taget kastade pengarna på mig så
entusiastisk var han. Väldigt trevlig kille från Ekerö.

Jag babblar, frågan är vilka firmor i Stockholmsområdet som köper in begagnade mc
utan att man måste köpa något annat av dem.
Är på väg till AVA MC idag för att höra mig för, skulle vara bra med andra tips.


Eller finns det inga som sysslar med detta. Det är kanske bara inbyten som är intressant
hos firmorna?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Frågan är väl bara hur blåst du är beredd att bli?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
För de pengar en firma kan vara villig att ge får du den såld på en timme på Blocket.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Jodå, ava tar visst försäljningsuppdrag! Vad har du för hoj? De har lite parametrar man måste uppfylla med år osv eftersom de måste lämna vidare garanti. Ska leta upp mitt gamla kontrakt så kan jag berätta hur dealen såg ut (tror det var bas 5000 kr +någon% av försäljningspriset)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Och nu så här sent på säsongen...

Yes! Rätt inställning, rätta virket!
Vi är "långt in på säsongen" - inget annat! :rock

Ämnet: Funderat på "försäljningsuppdrag"...?
Finns nackdelar. ...och risker.
Det är dock otroligt skönt att slippa ha med fullblodsidioter att göra.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Som någon nämnde, har du inte en sprillans 2016 så vill inte firmorna ta i den med tång... sälj i vår om du kan hålla den över vintern. Alternativt sälj via blocket.

Jag bytte nyligen hoj själv, gjorde ett bra köp hos firma (tycker jag...). Testade blocket istället för inbyte och på 5 min fick jag en bra köpare som gav 20k mer än bästa inbyte. Då var bästa inbyte den firma som hade högst säljpris såklart. Marginalerna är för små på hojar för att det ska löna sig att sälja/byta hos firma. Skiter du i slantarna är det givetvis en annan historia.

Lycka till oavsett och tråkigt att du tröttnat :fyllisar
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag kan sälja den åt dig. Tar 5% av försäljningspriset. :fakta:hej
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Alla köper. Jag fick tex ett erbjudande på 10000kr i inbyte för min Sprint RS vid 4000mil. Vid inbyte till en Triumph 675 för ca 60000kr. Sprint RS som kostade 35000kr när jag köpte den vid 3000mil.
Så har du inte en rejäl timpenning på jobbet lönar det sig att sälja den själv.
En kompis köpte förra hösten en Triumph 800. Han hade kvar sin gamla hoj en ER-6.
Varför säljer du den inte?
Är det inte bättre vänta till våren?
Nej släng in en annons på blocket tyckte jag. Och i början av december kom en köpare, startade motorn, lyssnade på den, köpte ER-6an och lastade den på ett släp för att köra hem.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Jag tycker nog att de hojar som är ute "för rätt pris" blir sålda ganska snabbt på blocket.
Letar själv efter "ny hoj" då min gamla nyss såldes och tycker de intressanta som kommer ut blir sålda väldigt snabbt.
Annonser där det står "hela summan på mitt konto innan provkörning bl.a. bort" orkar man inte ens lägga tid på.

Tipset är att lägga ut annons ändå med ett "rätt" (ganska lågt pris) och sedan är det först till kvarn.
Du kommer troligtvis att få bättre betalt än hos en handlare ändå.

Lycka till.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Hojcenter tar försäljningsuppdrag , min Brutale står där
Dyrt , ja
Bekvämt , ja
Samt att dom har nog större chans att sälja med erbjudande om finansiering å grejjer , samt att dom sålt och servat den sen ny
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Saxat från mc-varuhusets hemsida

Trött på Hojen? Vi köper den
2015-08-26. Vi köper begagnade MC. Vi söker Japanska MC årsmodell 2000-2013. Skicka ett mail och berätta vad du har att sälja. Vi vill veta årsmodell, mätarställning, när den senast servades på verkstad, skick på däck, drivpaket, senaste godkända besiktning, om den är extrautrustad och om du har en idé vad du vill ha för den. Har du bilder vill vi gärna se dom också. Skicka helst mail till anders.holmberg@mcvaruhuset.se eller ring på 08-50620514. Vi hoppas du förstår att vi bedriver en rörelse så vi måste kunna sälja din MC med bra förtjänst för att det ska vara intressant
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top