TheWetell
Ride to the limit!
Tjena!
Igår hände det.. Jag kom ut på start/målrakan på Sviestad och förberedde mig för att broms och växla ned. Men snabbt märkte jag att växelspaken satt fast! Stannade vi Torparn och konstaterade att växeln hade fastnat eller något, och det blev skam kärran tillbaks till depån. Väl inne i depån titta vi mer på varför den kan ha fastnat, och efter lite undersökning kom vi fram till att växellådan hade pajat.
Noteringar:
Hyfsad mängd metallspån har funnits på magneten vid två oljebyten.
Nyligen bytt framdrev (16 kuggar istället för 17) för att hinna nå toppvarv på bakrakan.
Raceväxlad med halv stabil koppling.
Frågor:
Måste jag köpa ny motor eller går det att köpa växellåda?
Vart hittar jag en motor/växellåda billigt?
Kan jag laga det själv (med pappa) utan att dränka oss i saker att göra?
Ska jag ge upp, sälja hojen och spara till en 600cc?
Tacksam för svar,
//Felix
Igår hände det.. Jag kom ut på start/målrakan på Sviestad och förberedde mig för att broms och växla ned. Men snabbt märkte jag att växelspaken satt fast! Stannade vi Torparn och konstaterade att växeln hade fastnat eller något, och det blev skam kärran tillbaks till depån. Väl inne i depån titta vi mer på varför den kan ha fastnat, och efter lite undersökning kom vi fram till att växellådan hade pajat.
Noteringar:
Hyfsad mängd metallspån har funnits på magneten vid två oljebyten.
Nyligen bytt framdrev (16 kuggar istället för 17) för att hinna nå toppvarv på bakrakan.
Raceväxlad med halv stabil koppling.
Frågor:
Måste jag köpa ny motor eller går det att köpa växellåda?
Vart hittar jag en motor/växellåda billigt?
Kan jag laga det själv (med pappa) utan att dränka oss i saker att göra?
Ska jag ge upp, sälja hojen och spara till en 600cc?
Tacksam för svar,
//Felix