Husqvarna ch racing wsm 125 (info)

Dunderdanee

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2014
Ort
uppsala
Hoj
husqvarna ch racing wsm 125
Hej finns inte mycket info om husqvarna ch racing wsm 125 där ute, (vad jag har sett) så jag tänker skriva en liten tråd om den hojjen... ska börja med o säga att jag är ägare av en ch racing wsm 125 2005 själv så i know what im talking about boys and girls...

Så först och främst... jag väger 73kg och är 176cm lång... :tummenupp

E4an när den var ganska ny servad fick jag upp den i 120km/t men de är vad den maxar. På vanlig landsväg kan du räkna med en 100km/t i alla fall... :D

Det är en 4-takt som drar cirka 0.3L milen och har en 9L tank.
Den låter riktigt bra och jag rekommenderar starkt att du tar ut DB-Killern som sitter längst ut på ljuddämparen... de är bara ta en tång... då får den mycket bättre ljud...
Man kan också få upp den på bakhjulet på 1an utan problem och det går nog på 2an med rätt teknik men e lite av en amatör på bakhjkulet så kan bara få upp den på 1an...:tummenupp
Det är 50 kugg på bakdrevet och 16 kugg i fram.
kedjan är modell 420 med 130 länkar.
jag kör på 10W40 semi syntet som motor olja och det funkar utan problem...

Så Husqvarna Ch-Racing är en blandras mellan Yamaha, Husqvarna och nått till spansk märke tror jag som börjar D haha... men det mesta på hojjen är i alla fall tror jag Husqvarna med en Yamaha ttr125 motor som ör strypt... om jag minns rätt så är svänghjulet och kammarna strypta... (rätta mig om jag har fel)

Ch-Racings "kontor" ligger i Italien och dom har en ganska bra service... :tummenupp beror nog på vem du får och göra med... Dom skickade i alla fall mig en manual till mcn helt gratis utan frakt eller nått... och det tackar man för :)
Deras hemsida är http://www.chracing.it/ men den är justu under "renovering" eller nått... tror dom gör den i egelska för förr fanns den bara i italienska haha...:tummenupp
Tror dom har Dinhoj som återförsäljare här i Sverige... MEN tror att du kan få tag på delar av andra mc affärer med... sök på Husqvarna återförsäljare och se vad du får upp... tror avamc går tex...
Twostroke kan du också hitta en del styling på och mx24... men tänk också på att när du söker på hojjen kan man i vissa fall... inte alla ta ch racing wxe, ch racing cr och ch racing wr... dom är ganska lika men aa jag lovar inget...

Om det är några fler frågor så ställ på... så svarar jag så gott jag kan :)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Dunderdanee, du har stoppat huvudet i ett getingbo - men du skall veta att om någon någonsin tråkar dig för att du kör 125a, så beror det vara på att dom själva inte fått chansen att ha så helvittes kul som man bara kan ha som tonåring på just en 125a.

Jag äger och kör fortfararande 125 när det passar, och det är fortfarande sketasköj, ungefär 40 år efter det att man borde slutat, enligt somliga.

Min jämnåriga hojkompis köpte just en CH Racing åt sin grabb när han fyllde 16.
Det vart körkort, gasande hemmavid, långturer, roadbookkörningar(!) med folk på stora stånkor och sedan endurolicens och tävlande med CHn.

Bra hoj, bra komponenter, bra ihopskruvad. Faktiskt så mycket hoj kvar efter 2 år att farsan kunde ta över den när grabben fyllde 18 och växlade upp till 250. Min kompis har nu CHn som enda hoj, och hänger med de flesta i endurospåren kring hemmabanan, och hänger av några där det blir tajt, trångt och bökigt.

Ja, TS har hittat rätt avdelning nu och postat där också.
Hade det varit så svårt att välkomna snubben och länka rätt när det nu gått ett helt år mellan regdatum och första post...?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Dunderdanee: För de som inte är insöade på modellen, men tillräckligt nyfikna för att kolla tråden så skulle det kunna vara intressant med några bilder. Eller gör sig inte en ch racing på bild ?
 

JompaJohn

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2018
Ort
Linköping
Hoj
2005 CH Racing WSM
Hej! Skriver ett inlägg i denna 3 år gamla tråd och hoppas någon läser :)

Min CH Racing wsm 125 rullar på fint men behöver ett nytt BAKDREV för att klara besiktningen. Har letat men inte hittat. Är det någon som har tips på var det finns är jag mycket tacksam!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top