Sporthoj.com-segt så det förslår...

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Hej,
Någon mer än jag som tycker att det blivit mycket segare att navigera runt sedan byte av ramverk?:gnissla
Tidigare tog det ngn/ngr sekunder att navigera mellan sidor/ämnen. Nu tar det ibland uppemot 15-20 sec varje gång man klickar på en post. Otroligt enerverande när man försöker läsa de olika inläggen. Jag har tom gett upp ngr ggr. Pallar inte att sitta och vänta...
Är det så här nu eller har jag ngn inställning fel ngnstans??

MVH
M
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Nope, samma här. Går galet långsamt, samt varje gång jag skriver inlägg får jag upp ett felmeddelande i stil med "dubbelpost vänta bla bla innan du bla bla igen!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Upplevt samma tidigare idag, nu går det däremot bra.
Vet inte hur många som var online då men nu är det 476st. om det kan påverka.
Ett stort bombargäng åkte just förbi här utanför så dom är ju i allafall inte med o laggar :hihi
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Har stora problem med forumet just nu. Skulle svara på ett PM och skickar iväg svaret. Efter en evighet blir skärmen blank. Osäker på om det skickats iväg går jag in under skickat och ser att det faktiskt kommit iväg. Får även meddelande om dubbel post och får logga in två gånger för att bli inloggad. Trots att lösenord sparats får jag logga in så fort jag lämnar forumet och återvänder. Det är helt klar saker och ting som inte är som det ska med uppdateringen. Tack och gilla funktionen fungerar heller inte tillfredställande. Det verkar vara kraftiga fördröjningar.

Antar att man är medveten om problemen och jobbar på det. :tummenupp
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
"...Jag har tom gett upp ngr ggr. Pallar inte att sitta och vänta..."

+1
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Idag på EM rullade SH på som "vanligt" snabbt och lätt..........men problem med att logga in fick trycka 4-5 ggr innan jag blev inloggad.

Det har dock varit bedrövligt dåligt sista veckan, där man fått känslan av att sitta på ett Fax_modem_antigo.jpg robotics 14.400 modem

Bifogar en bild så ni småpajsare som bara var en glimt i er fars öga på sent 80-tal fattar vad jag pratar om.

Där snackade man Mosaic som webbläsare (första grafiska) och man ringde/kopplade upp sig mot BBS:er - Det var fan tider det alltså.........och så blev telefonräkningarna svindyra !!

Det är som sagt dessa minnen som kommer tillbaka nu när man går in på SH :) - Lite FidoNet och en användare per BBS innan man blev utslängd.

DOSCIM.gif

NCSA_Mosaic.PNG
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
sådan är data världen... det heter "uppdateringar" men är oftast i själva verket "nerdateringar"....
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top