Svårt logga in på SH

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har oxå haft problem att logga in .
De har hänt flera gånger att jag har förbrukat alla 5 st inloggningarna och sen måste jag be om ett nytt lösenord !
För mig började problemen när jag uppdaterade programmet i datorn , en MacBook Pro så jag kör Safari .
Tidigare loggade jag aldrig ut så att säga men efter uppdateringen har datorn börjat logga ut mig automatiskt
när jag rensar historiken . Kanske ett inställnings problem i min dator men jag är inte så intresserad av att
lära mig just de .
Problemet har uppstått på flera liknande sidor för mig .
Jag kan ju läsa inläggen ändå så de är ju endast om jag vill skriva någonting som jag måste logga in .
De ska väl snart bli sommar så man inte har tid att vara på datorn så mycket !?! :Bugar
Ska kolla på de i höst !

Då borde problemet ligga i din dator. Typiskt att det började när du uppdaterade programmet i datorn.
För hoppningsvis släpper Apple nån uppdateringen som fixar till det. (Själv uppdaterar jag aldrig datorn. Har lärt mig att just detta, uppdateringen leder till problem på en dator som för mig fungerade problemfritt innan uppdatering)
Själv har jag bara problem med inloggning i SH, eforum.idg.se, Icabanken, Nordea, Länsförsäkringar, gmail fungerar utan problem.
Och nuförtiden så kommer jag alltid in på SH. Om inte direkt så via Dialogruta med av mig ikryssad ruta "kom ihåg mig".:)

PS Har du kontrollerat om hårddisken är fri från skador i din Apple dator? Finns skador är det vanligt att datorn fungerar sämre efter uppdatering. Min erfarenhet från Windowsdatorer på jobbet. DS
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Loggar in 01:53. Inloggningen fungerar direkt. :) Med Rutorna uppe till höger. :) Och Medelande raden kommer upp. :)
Är det nått som gör att vid låg belstning på internet / SH servern så fungerar det?
Tightare tidsramar med Rutorna upp till höger för inloggning än det är med det följande Dialogfönsttet?
Dialogfönstret som kommer upp ifall Rutorna uppe till höger. Inte funkar?
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Om jag kört Ccleaner och rensat cacheminne etc, så får jag oftast trycka 4-5 ggr innan jag blir insläppt. Däremot "gör jag inte av med" några inloggningsförsök. Det står att jag har förbrukat ett (oavsett hur många ggr jag trycker)

Uppdaterar - Jag uttryckte mig felaktigt.

Alltså. Jag kan trycka logga in hur många gånger som helst utan att bli insläppt - Det är först när jag markerar "kom ihåg mig" i dialogrutan som jag släpps in.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Låter som ett cookie-problem. Kan det sägas att om man kryssar i "Kom ihåg mig", då finns inte problemet längre?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Om jag kört Ccleaner och rensat cacheminne etc, så får jag oftast trycka 4-5 ggr innan jag blir insläppt. Däremot "gör jag inte av med" några inloggningsförsök. Det står att jag har förbrukat ett (oavsett hur många ggr jag trycker)

Jag hade velat se javascript-errorloggen när detta sker. Om du i din webbläsare öppnar Utvecklarkonsolen och "Console log" (eller något liknande) så när du första gången loggar in, och detta problem uppstår. Kan du kopiera och klistra in alla rader som kommer upp i loggen? Det bör då visa 5 st "requests" mot servern för att det som du beskriver ska hända.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Loggar in 7:43, Mint 13, Firefox 38.0.5. Allt fungerar direkt. :) Med ikryssad ruta Kom ihåg mig?
upp till höger.
Loggar in på nytt 10:03, Mint 13, Firefox 38.0.5. Allt fungerar direkt. :) Igen :)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Loggar in och det blir dialogruta igen. Meddelanderaden kommer dock upp.
Ca 0900 tar jag i en sporthojsida och raderar det som står efter www.sporthoj.com för att komma till hemsidan.
Får då felmedelande 500(?) och en uppmaning beskriva felet. Beskriver felet och skickar det.
Då blir det nytt felmedlande OM ATT DET GICK inte skicka felmedelande och uppmanas maila support
när jag klickar på support blir det nytt fel enligt vad jag kunde se.
Skriver jag in www.sporthoj.com för att komma till hemsidan händer inget.
Lyckas dock via Meddelande raden och en annan öppen SH sida komma till tråden och skriva det här
Gör ett nytt försök i en annan tab att ändra siten i taben till sporthoj.com
Resultat:
Error in exception handler.
Startar en annan dator.
adressen www.sporthoj.com
leder till texten
Error in exception handler.
Det går alltså inte att komma in på SH just nu.

Jag håller tummarna Swedie. :tummenupp
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det var ett error nyss som är orelaterat inloggning som nog är orsaken till 500 error du nyss fick.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu funkade den andra datorn. Kom in på SHs hemsida.
Och skriver jag in www.sporthoj.com i en flik så kommer jag in på SH på den här datorn också. BRA JOBBAT ! :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och nu är det tillbaka med inloggning enbart via Dialogruta. :va
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Detta vore något med sajten, skulle ALLA ha det.

Kolla virusprogram, adblock, cookieförhindring osv osv osv, på din dator / datorer. Rensa alla temp-filer inkl. alla cookies. Prova allt. :)

Nja noga räknat misstänker jag alla med ä och å och eller ö i namnet. Har problem.
För jag har i andra sammanhang varit med om begränsningar vid inloggning.

För det är ju samma problem i två datorer här i Göteborg och en dator i Skåne.
Datorer som det förut aldrig varit några problem i med SH.
Så min slutsats är att det är "Denåterfödde" som är problemet.
Ska byta nick så fort jag kan till något mer tangentbordvänligt.
För "Denåterfödde" funkar ju inte utomlands. För mig. På en dator med
engelskt eller franskt tangentbord (dubbelt usch med azerty för mig som är van vid svenskt tangentbord)

Dessutom är det ju märkligt om det är ett fel i datorn att det inte är några problem logga in via Dialogfönstret med ikryssad "Kom ihåg mig?" ruta.
Som just nu.
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Jag hade velat se javascript-errorloggen när detta sker. Om du i din webbläsare öppnar Utvecklarkonsolen och "Console log" (eller något liknande) så när du första gången loggar in, och detta problem uppstår. Kan du kopiera och klistra in alla rader som kommer upp i loggen? Det bör då visa 5 st "requests" mot servern för att det som du beskriver ska hända.

För att provocera fram felet, rensar cacheminnet totalt i Chrome - Kör sedan Ccleaner för att ha systemet über-totalrensat.

Loggar in fem gånger och inget händer - markerar rutan "kom ihåg mig" (obs inte "kom ihåg mig"-rutan längst upp till höger - Den är alltid ikryssad........och kommer in DirEckt på nästa (6:e) försöket.

För mig är det alltså "komihågmig"-knappen i dialogrutan som måste kryssas i för att bli insläppt.

Jag kör Chrome, ghostery och adblock


Här är loggen

Failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
http://code3.adtlgc.com/js/egse_init.js Failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
http://adserver.adtech.de/addyn|3.0...årt+logga+in+på+SH;grp=252;misc=1435406024195 Failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
http://sifomedia.sporthoj.com/Scripts/oas_analytics.js Failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
vbulletin-core.js:11 Creating array vBulletin.elements["vB_Lightbox_Container"]
vbulletin-core.js:11 vBulletin.elements["vB_Lightbox_Container"][0] = posts, 1
vbulletin-core.js:11 Firing System Init
vbulletin-core.js:11 Fire vB_XHTML_Ready
vbulletin-core.js:11 Fetch Cookie :: vbulletin_collapse (null)
vbulletin-core.js:11 Fetch Cookie :: vbulletin_multiquote (null)
showthread.php:8466 Uncaught ReferenceError: OAS_rdl is not defined
http://adserver.adtech.de/multiad/3...rt+logga+in+på+SH;grp=252;misc=1435406025608; Failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
showthread.php:8505 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8506 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
showthread.php:8508 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8509 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
showthread.php:8511 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8512 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
showthread.php:8514 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8515 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
showthread.php:8517 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8518 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
showthread.php:8520 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8521 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
showthread.php:8523 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8524 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
showthread.php:8526 Uncaught ReferenceError: ADTECH_showAd is not defined
showthread.php:8527 Uncaught ReferenceError: loadAd is not defined
http://www.youradexchange.com/ad/display.php?r=32796 Failed to load resource: net::ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
ckeditor.js:138 Synchronous XMLHttpRequest on the main thread is deprecated because of its detrimental effects to the end user's experience. For more help, check http://xhr.spec.whatwg.org/.
extensions::uncaught_exception_handler:8 Error in event handler for (unknown): TypeError: Cannot read property 'appendChild' of undefined
at chrome-extension://hgekbhpljgaemmdhnbnjabgflmeodaoc/analytics.js:5:42
 
Last edited:

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Jag saknar funktionen att kunna söka på andra medlemmars hojar. Det var så jag fick tag i min nuvarande hoj...
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Samma för mig via tapatalk! Trycker man på en oläst tråd så laddar den inte tråden och sen försvinner den när man trycker back och eftersom det tar så lång tid så glömmer man trådens namn :huvet
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Och när man svarar får man efter lång tid. Error duplicate post fel för att tapatalk tydligen inte får svar och försöker posta igen. Hade nu precis igen...
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Och när man svarar får man efter lång tid. Error duplicate post fel för att tapatalk tydligen inte får svar och försöker posta igen. Hände nu precis igen...ImageUploadedByTapatalk1435444791.699033.jpg
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Och när man postar... ImageUploadedByTapatalk1435445017.963976.jpg
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top