Vad har ni för tankar runt negativ ränta?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vi lever i ett land där vi tror vi är rika för att vi tar ut höga löner av varandra för att städa varandras kök, vi ha vidare bestämt att vår bostäder ska bli allt dyrare så att vi kan bli ännu rikare. Och all form av äkta produktionsarbete har vi skickat bort till Asien.

Vi belånar oss sedan allt mer för att på skuld konsumera de asiaterna tillverkar åt oss men det är ju inget problem för min arbetade timme när jag skurar golvet hos grannen är ju självklart värd 20 gånger mer än kinesens arbetade timme när han bygger den stereon jag köper imorgon och så kommer det alltid att förbli. :näsblod Eller kommer kanske världen ekonomiskt sett vara helt upp och ner vänd om några generationer?
Precis, det är bannemej skrämmande att inte fler fattar att låneekonomin är att skjuta sig själv genom huvudet, bara lite senare.
Vi lever på lånad tid bokstavligt talat.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nja, klarar gengasagregatet + bil Euro-6? :tungan

Du, den dagen skiten träffar fläkten så kommer vi inte heller ha några poliser på gatorna av den enkla anledningen att de inte får någon lön. Eller den lön de får för att polisa är i en valuta som bar duger som toalettpapper.
Poliserna kommer jobba som privata vakter åt bönder och liknande som kan betala in natura. Djungelns lag kommer råda på gatan.

Och går det lite mindre illa så får man väl bygga på en gammal Volvo 245 från 1975.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top