Stöldturne i Enköpingstrakten

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En utlandsreggad vit skåpbil är ute på vift i enköpingstrakten. Var en kvinna och rekade/fotade vårt garage idag så folk som bor i Enköpingstrakten kan ju göra bäst i att hålla koll på sina garage. Samma kvinna hade setts fota och reka andra hus i närheten med. Hon springer iväg om det kommer någon dessutom.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hoppas dem är ute efter garageportar och inte hojar -.-
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Du hann inte se reg nr eller från vilket land? Ska hålla ögonen öppna...
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag och vår granne såg henne. Mörkt hår i 50 årsåldern. Hon har ryggsäck och fotar fordon, lås, postlådor, knackar dörr och kollar runt överallt. Grannen såg henne också o då sprang hon iväg, blev upplockad av en liten bil. En vit skåpbil sågs åka bakom. Hos mig så såg jag henne stå vid min gamla skrothög till volvo och fipplade med något, kamera el mobil. När jag kom ut sprang hon snabbt iväg. Mitt på dagen var det.

Själv har jag nu fotat precis allt i garaget och säkrat bilder i molnet. Satt extra svårigheter för att bryta upp och larmat garaget. Sover med yxan i handen. Här ska jävlars i mig inte snos nått. Har funderat på om jag ska dra in hojen i sovrummet istället, sambons rullstolsramp kanske kommer väl till pass även för mig.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag och vår granne såg henne. Mörkt hår i 50 årsåldern. Hon har ryggsäck och fotar fordon, lås, postlådor, knackar dörr och kollar runt överallt. Grannen såg henne också o då sprang hon iväg, blev upplockad av en liten bil. En vit skåpbil sågs åka bakom. Hos mig så såg jag henne stå vid min gamla skrothög till volvo och fipplade med något, kamera el mobil. När jag kom ut sprang hon snabbt iväg. Mitt på dagen var det.

Själv har jag nu fotat precis allt i garaget och säkrat bilder i molnet. Satt extra svårigheter för att bryta upp och larmat garaget. Sover med yxan i handen. Här ska jävlars i mig inte snos nått. Har funderat på om jag ska dra in hojen i sovrummet istället, sambons rullstolsramp kanske kommer väl till pass även för mig.
Bjud in lite stora och arga SH-människor över natten istället, och lämna garaget lite halvöppet, sen är det bara att bunta ihop besökarna och skicka dom på världsturné i en lagom ihopsvetsad container :tummenupp
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Vita skåpbilar är vanliga i södra Sverige:mad:
Allt själs, motorsågar, fyrhjulingar är populära.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Grip skiten om ni lyckas få fatt i dom, tar dom kort osv så som ni skriver, grip!

Stöd:
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...gssamling/Brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/#K8


Kap: 8 paragraf 12
Kap: 23 paragraf 1 och 2

Borde fungera....

Tveksamt. Försök till stöld är iofs ett fängelsebrott vilket ger möjlighet till ett envarsgripande, men att bunta ihop någon som åker runt och tar fotografier är riskabelt. Har du otur så åker du dit för olaga frihetsberövande. Bättre att meddela polisen och låta dem ta hand om det. Dokumentera allt med text och bild.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tveksamt. Försök till stöld är iofs ett fängelsebrott vilket ger möjlighet till ett envarsgripande, men att bunta ihop någon som åker runt och tar fotografier är riskabelt. Har du otur så åker du dit för olaga frihetsberövande. Bättre att meddela polisen och låta dem ta hand om det. Dokumentera allt med text och bild.

Skjut, gräv, tig?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Skjut, gräv, tig?

Snälla säg att det är fredagsölen som gjort att du inte tänker hela vägen med det uttalandet.
För inte kan du väl på fullaste allvar mena att du är beredd att ta en annan människas liv för att de är runt och fotograferar?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
En stor elak hangar-schäfer från Portugal funkar också. En sån där som äter precis allt och alla. Tjyvjävlar.....
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Man kanske skulle låna en av försvarets hangarhundar...:banana Biter allt som rör sig utom Husse (eller matte). Väldresserade rackare, har fått pröva på dom :yoparty. Satt som en igel i armen men så fort man stannade så satte dom sig framför en och tittade på en creeepy. Rörde man sig så flög dom på en igen armen igen. :7peta. Det var först när deras husse kom som man återfick friheten. Fast numera har vi ju inget försvar och därmed troligen inga hangarhundar :(. Kanske ska tillägga att jag utsågs till "frivilligt" objekt vid en förevisning.
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top