Ni som kör på Skånelavägen...

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Hej hojmänniskor!
Jag har nyligen flyttat ut till Skånela, nordöst om Upplands Väsby. Det verkar med all tydlighet som att vägen här är en mycket populär motorcykelväg.

Jag blir dock mycket upprörd och besviken över hur ni kör.

Allt som oftast kan man höra er komma långt innan ni kör förbi och det låter som att det går rysligt fort. Ibland hör jag att ni, som idag 6:e augusti, kommer körandes i större klunga.

Jag måste fråga vad det är med er!

Fan inte en enda av er håller någon fart. Det går så jävla sakta att man kunde tro att det var någon sorts jävla UPPKÖRNING ni var på!

Ska jag behöva flytta till Isle of Man för att få se och höra lite varvstopp?

SKÄRPNING! Det här är ju bara pinsamt!

Min flickvän tittar på mig och frågar om jag är en sån som ni är. Nej, svarar jag generat.
Kom igen nu...
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det där är väl ett ganska känt fenomen när innerstads-stockholmers ska ut på bombarrepa på landsbygden...? Det går utav helvete rakt fram längs E4:an till Väsby. Sedan sitter man bort en timme eller två på Donken, smuttar på sin koffeinfria jordgubbslatte och impar på fjortisbrudarna med historier om fräna skrap och hur långt man kan whiiiila. Sedan går det utav helvete igen längs rakan utanför Öhlins. Och sedan, då jävlar börjar kurvorna bortanför Torsåker och då går det...helt plötsligt som att man har fem kilos däcktryck, ett järnspett innanför skinnstället och kör på rullgrus...???
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Skånelavägen... det låter som att ytterligare en dryg jävla Göteborgare ska göra sig lustig -"höhö der på skååååånelaaaavägen vettu Kålle..." Gillade aldrig Göteborg och erat ständiga glada sätt tidigare, inte blev det bättre av att ni röstade igenom "trängselskatt" heller på E6:an, när jag ska till Norge och bara passerar förbi, på den typ enda vägen som finns... Sewg kewk säger jag bara!!!!! Vill aldrig mer höra nåt gnäll från en Göteborgare! NEVA!!!
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Skånelavägen... det låter som att ytterligare en dryg jävla Göteborgare ska göra sig lustig -"höhö der på skååååånelaaaavägen vettu Kålle..." Gillade aldrig Göteborg och erat ständiga glada sätt tidigare, inte blev det bättre av att ni röstade igenom "trängselskatt" heller på E6:an, när jag ska till Norge och bara passerar förbi, på den typ enda vägen som finns... Sewg kewk säger jag bara!!!!! Vill aldrig mer höra nåt gnäll från en Göteborgare! NEVA!!!

Nu blir jag gravt OT här i en Stockholmstråd, men detta måste bara bemötas.

* En Göteborgare rryysseerr när någon skall vara käck och säga "Götlaborg"
En jävla styggelse! Känns som Jönköpingsbor har nära till att kräka ur sig både det och det ändå äckligare "Götlaborgare".
Ordet "la" är ett självständigt ord, som klarar sig alldeles utmärkt på egen hand.
Att använda det som sammansatt ord blir bara skit - jmfr med att hälla vaniljsås på silltallriken.

* Bara folk utanför det verkliga Göteborg säger "Kålle".
Han heter "Kal" och inget annat.

* Vi har faaan inte röstat fram någon pendlingsskatt! Det var precis tvärtom: alla de ledande partierna deklarerade innan valet att man var emot ett jobbskattepåslag i form av bompengar.
Sedan inför man ändå denna säckade, påsade samt riktade extrabesattning och bygger upp ett heffasystem som mycket riktigt plundrar passerande Norgeresenärer - men släpper förbi den utlandsreggade lastbilstrafiken.
...vilket idag är typ 96% av alla lastbilar som det inte står 'Lastbilscentral' på.
Sedan, lååångt senare - när dom trodde att dom var home free, så tvingas politikerna till en folkomröstning i frågan. And guess what? Folk är så jävla shaftade att dom kommer att gå och rösta!
Dom kommer att förnedra sig själva till att gå och låtsasrösta i en frågan man blivit överkörd i både framlänges och baklänges!

Så, ja - du har rätt "doolar": vi har röstat fram bompeng åt hela landet. Vi vet bara inte om det än.


Ämnet:

Henning! Ny adress, släppt Braap!, ny?flickvän - nytt liv. Är det något du vill berätta för oss...?:7peta
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ut å sopa banan nurå Henning , så vi kan börja bomba saaatan på den lille vägsnutten :)
 

haack

glad amatör!
Gick med
12 Jan 2013
Ort
Tierp
Hoj
2008 Honda Cbr1000RR
Hahaha..vikken vändning i inlägget..jag åkte där senast igår å..ja ber om ursäkt..ja fega ur, inte bara en gång, utan flera..kurvorna på "din" väg skrämmer både mej och hojjen..flåt...:rodnar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan nån markera vägen så kan jag försöka komma dit och köra lite. :p
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kan nån markera vägen så kan jag försöka komma dit och köra lite. :p

Titta på kartan mellan Upplands Väsby och Arlanda, precis norr om sjön Fysingen, vägen som går i öst-västlig riktning mellan Rosersberg och Almungevägen. Ingen speciellt kurvig väg, däremot gott om blinda krön som kan generera minst sagt intressanta möten med SL-bussar. Och hus och infarter precis jävlar överallt. Och lokalbefolkning med samma inställning till motorcyklar som i grannbyn Skoby (googla "att försöka arrangera bandag på Arlandabanan"), trots att man själv valt att bosätta sig tio meter under inflygningen till Arlanda.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Titta på kartan mellan Upplands Väsby och Arlanda, precis norr om sjön Fysingen, vägen som går i öst-västlig riktning mellan Rosersberg och Almungevägen. Ingen speciellt kurvig väg, däremot gott om blinda krön som kan generera minst sagt intressanta möten med SL-bussar. Och hus och infarter precis jävlar överallt. Och lokalbefolkning med samma inställning till motorcyklar som i grannbyn Skoby (googla "att försöka arrangera bandag på Arlandabanan"), trots att man själv valt att bosätta sig tio meter under inflygningen till Arlanda.

Ah, det lät ju inte alls speciellt intressant. :(
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Körde för övrigt till High Chaparall igår och när man väl efter en bits färdande kom till Markaryd så var det en enorm motorväg nästan ända till Värnamo.Platraketen kunde ju inte hålla igen så ibland var vi en bit över 200 km/h mil efter mil.Fick ett möte med farbror blå och de stirrade på andra sidan räcket i sin bil precis som om de försökte komma på hur de skulle ta sig över detta räcke för att ta upp förföljandet.Det gick ju naturligtvis inte och plastraketen fick en liten klapp på tanken vid nästa stop.Efter det så gick jag omkring på detta High Chaparall med en plaststjärna på tröjan ... "the local sheriff was in town" :lol.Så du får flytta till Skåne -Småland om du vill träffa likasinnade. :crash
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Hej alla!
Kul att ni ville svara och delta i min tråd i ämnet.
Jag vill påpeka att fara föreligger, för liv och lem, om du kör som jag tycker att du ska och bör på min hemmagata. Mina grannar kanske inte delar min åsikt men vet om att killen som bor vid det långa röda planket vid "hoppet" gillar att höra att folk nyttjar sina hojar på rätt sätt. Alla som skaver på varvstoppet och trycker på så det dammar är min kompisar. Mina grannar kanske skaffar PSG och skjuter på er. Jag vet inte. Jag vet bara vad jag förespråkar.

Däremot vill jag passa på att varna för en detalj!
Min utfart ligger så illa att om du kommer från Rosersbergshållet och kör 70 blås absolut har noll chans att hinna stanna eller väja om någon kör bil ut ifrån tomten. Noll chans.
Ska ni hoppa och svina där föreslår jag att en föråkare stannar på krönet och visar fri väg. Då går det.

Själv sitter jag gärna i grindhålet på ljugarbänken och njuter av er förbifart så länge jag inte åker med själv i gruppen.

Fridens!

/Henning
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Fick ett möte med farbror blå och de stirrade på andra sidan räcket i sin bil precis som om de försökte komma på hur de skulle ta sig över detta räcke för att ta upp förföljandet

Visst är det en go känsla, först hugger det till i magtrakten när man ser dom, sen sprider det sig ett stort flin inne i hjälmen när man inser att man är på en motorväg :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Visst är det en go känsla, först hugger det till i magtrakten när man ser dom, sen sprider det sig ett stort flin inne i hjälmen när man inser att man är på en motorväg :)

En kompis råkade ut för det på lansväg. Lite lugn touring i sådär 160 km/h, och ett möte med polisbil! Som självfallet ställde sig på bromsen och påbörjade vändning (men blev tvungen att vänta pga att han hade samlat på sig den sedvanliga bilkön som av någon outgrundlig anledning verkar hamna bakom polisbilar på 80 km/h riksväg). Ställd inför valet att stanna eller nöta vidare för att undkomma valde min kompis det senare. Och när hen sedan svängde av ner på en motorväg så kom en polisbil farandes över bron över motorvägen med blåljus och sirener.
:hej
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Däremot vill jag passa på att varna för en detalj!
Min utfart ligger så illa att om du kommer från Rosersbergshållet och kör 70 blås absolut har noll chans att hinna stanna eller väja om någon kör bil ut ifrån tomten. Noll chans.
Ska ni hoppa och svina där föreslår jag att en föråkare stannar på krönet och visar fri väg. Då går det.

Fridens!

/Henning

Vågar vi föreslå att du sätter upp en saftblandare 100m innan din in/utfart som du drar igång när du ska backa ut 240'in från gården ;)
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Vågar vi föreslå att du sätter upp en saftblandare 100m innan din in/utfart som du drar igång när du ska backa ut 240'in från gården ;)
Nja, jag backar inte med motorcykeln. Jag har ingen bil och inget bilkort. Jag är motorcyklist så det är inget problem.
Själv förbjuder jag alla besökare att vänstersvänga in eller ut från gården. Saftblandariden är redan i verket och någon lösning med aktiv utfartsvarnare blir det.

Idag sitter det en skylt som varnar för utfart men jag lovar att inte en jävel av er tänkt på den. Den dagen en hojåkare skvätter en blandning av motorolja och kylarvätska över hela bilkupén och mina besökare kanske vägverket kommer och tvättar av den lite.

/H
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top