En jävligt dålig idé.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
12-13 år gammal, första sommarjobbet på bygdens bygdegård. Skötte mig exemplariskt ända tills jag av någon outgrundlig anledning fick för mig att plocka bort en toalettstol. Började med att lossa de fyra skruvarna i golvet, därefter vattenavstängningen. Det var här det sket sig. Jag skruvade loss muttern på fel sida av kulventilen, alltså den mot röret, inte toaletten. Minns det som igår, ljudet när ventilen lämnade röret. "SCHWOOOOSCH" Sen sprutade det rätt bra, och jag fick lite panik.

Försökte få stopp på det värsta genom att trycka fingret mot röret, men det gick väl sådär. Min kompis, som sommarjobbade med mig, började garva, och det enda jag fick fram var, -"Vilken tabbe." när jag satt där dyngsur i vattensprutet och smått panikslagen. Kompisen fick springa och hämta "chefen", som fick stänga av vattnet. Han garvade också, men var lite fundersam på varför jag ens kommit på tanken att ta bort toalettstolen från början. =) Kan ju i alla fall säga att golvet i rummet, och två rum intill, blev väldigt rena efter att jag svabbat upp allt vatten. =)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
12-13 år gammal, första sommarjobbet på bygdens bygdegård. Skötte mig exemplariskt ända tills jag av någon outgrundlig anledning fick för mig att plocka bort en toalettstol. Började med att lossa de fyra skruvarna i golvet, därefter vattenavstängningen. Det var här det sket sig. Jag skruvade loss muttern på fel sida av kulventilen, alltså den mot röret, inte toaletten. Minns det som igår, ljudet när ventilen lämnade röret. "SCHWOOOOSCH" Sen sprutade det rätt bra, och jag fick lite panik.

Försökte få stopp på det värsta genom att trycka fingret mot röret, men det gick väl sådär. Min kompis, som sommarjobbade med mig, började garva, och det enda jag fick fram var, -"Vilken tabbe." när jag satt där dyngsur i vattensprutet och smått panikslagen. Kompisen fick springa och hämta "chefen", som fick stänga av vattnet. Han garvade också, men var lite fundersam på varför jag ens kommit på tanken att ta bort toalettstolen från början. =) Kan ju i alla fall säga att golvet i rummet, och två rum intill, blev väldigt rena efter att jag svabbat upp allt vatten. =)

Ett ex till mig gjorde samma sak när vi bytte rör hemma. Jag hade gjort jobbet och så gick jag ifrån ett tag och dåren skulle ha låtit bli. Till saken hör att han var väl närmare 30 och inte 12.
Brandkåren kom dit när jag hade tejpat ihop två dammsugarslangar för att leda ut det kokheta vattnet genom fönstret. Det var omöjligt att få dit kopplingen igen pga hettan och trycket. Brandmännen tyckte att det var väldigt roligt att retas med mig som satt i decimeterhögt vattenstånd på golvet o höll i dammsugarslangen. :mad:
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Att köpa ett jävla hus, så jag måste flytta nu på söndag och därmed inte kan köra septemberrundan. Morr.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det var en jävligt dålig idé att inte sitta på en toastol när den där fisen skulle frisläppas idag.
Jag är inte heller helt nöjd med att ha käkat nån halvsunkig kebab igår kväll....
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ett ex till mig gjorde samma sak när vi bytte rör hemma. Jag hade gjort jobbet och så gick jag ifrån ett tag och dåren skulle ha låtit bli. Till saken hör att han var väl närmare 30 och inte 12.
Brandkåren kom dit när jag hade tejpat ihop två dammsugarslangar för att leda ut det kokheta vattnet genom fönstret. Det var omöjligt att få dit kopplingen igen pga hettan och trycket. Brandmännen tyckte att det var väldigt roligt att retas med mig som satt i decimeterhögt vattenstånd på golvet o höll i dammsugarslangen. :mad:
Typ samma hände en hyresgäst på jobbet, som skulle koppla bort en diskmaskin. Den var kopplad på varmvattnet, av någon anledning. Ventilen for loss, och ptja, resten är en rätt tråkig historia. Ljudisoleringen i golvet består av sand, och under lägenheten finns en totalrustad biljardhall. Grannlägenheten blev också skadad. Självklart hände det på en helg, så ingen av oss som kunde stänga av vattnet jobbade, så brandkåren fick komma och göra en insats. Det blev en ganska omfattande sanering och torkning.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Typ samma hände en hyresgäst på jobbet, som skulle koppla bort en diskmaskin. Den var kopplad på varmvattnet, av någon anledning. Ventilen for loss, och ptja, resten är en rätt tråkig historia. Ljudisoleringen i golvet består av sand, och under lägenheten finns en totalrustad biljardhall. Grannlägenheten blev också skadad. Självklart hände det på en helg, så ingen av oss som kunde stänga av vattnet jobbade, så brandkåren fick komma och göra en insats. Det blev en ganska omfattande sanering och torkning.

Vår lägenhet klarade sig med fläktar trots trägolv. :) Grannrn under fick inget vatten alls. Men grannen längst ner fick allt vatten samlat hos sig. Hon hade tänkt o lägga massor pengar på renovering men nu betalade hennes försäkring helrenovering av hela lägenheten. Hon hade vatten upp till fotlederna minst så i stort sett allt blev förstört. Hon kom upp och tackade oss. Hon var ju inte ens hemma på tre dagar o gick inte att få tag på så skåp o allt i köket sög upp en del vatten. :)
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag var inne i ett fettavskiljarrum och jobbade. Jag behövde komma upp en bit och var för lat för att hämta en stege så jag klev upp på ett av faten (200-liters typ), det hade ett lock så det var ju som gjort för att stå på! Det var det inte alls. Locket gav ju såklart vika och helt plötsligt stod jag i gammal äcklig frityrolja upp till knäna. Det var ju helt klart en jävligt dålig idé.

Bara så att folk inte tror att jag är helt förståndshandikappad så kan jag tillägga att jag har stått på sådana fat förr och klarat mig utan fettdop, men det där var sista gången :crash
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag var inne i ett fettavskiljarrum och jobbade. Jag behövde komma upp en bit och var för lat för att hämta en stege så jag klev upp på ett av faten (200-liters typ), det hade ett lock så det var ju som gjort för att stå på! Det var det inte alls. Locket gav ju såklart vika och helt plötsligt stod jag i gammal äcklig frityrolja upp till knäna. Det var ju helt klart en jävligt dålig idé.

Bara så att folk inte tror att jag är helt förståndshandikappad så kan jag tillägga att jag har stått på sådana fat förr och klarat mig utan fettdop, men det där var sista gången :crash

Hade gjort vad som helst för att se det. :D
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag var inne i ett fettavskiljarrum och jobbade. Jag behövde komma upp en bit och var för lat för att hämta en stege så jag klev upp på ett av faten (200-liters typ), det hade ett lock så det var ju som gjort för att stå på! Det var det inte alls. Locket gav ju såklart vika och helt plötsligt stod jag i gammal äcklig frityrolja upp till knäna. Det var ju helt klart en jävligt dålig idé.

Bara så att folk inte tror att jag är helt förståndshandikappad så kan jag tillägga att jag har stått på sådana fat förr och klarat mig utan fettdop, men det där var sista gången :crash

Det som luktar så gott! :crash
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Elda i golvbrunnen i garaget för att bli kvitt myggen

Steget värre släcka de med vad som visade sig va en pulversläckare...

Kopiera rektorns guldfisk

Jag skulle kunna skriva en bok om alla dåliga idéer jag haft haha
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Det tvivlar jag inte en sekund på :tungan, säger till i förväg nästa gång jag ska göra nåt efterblivet :näsblod



Gammalt fett från en kebabrestaurang :näsblod
Jag skulle ändå vara rätt nöjd att det inte var fettavskiljarens lock som gav vika. :zpy
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag skulle göra en lång skarvkabel. För att mäta ut längden så kopplade jag på hanen, stoppade i vägguttaget och rullade ut kabeln i lagom längd, det blev väl 10-15 meter. Jag hade ingen avbitare på mig så jag tog min lilla swiss army kniv och började skära kabeln. Hade totalt glömt att jag hade pluggat in den i ett strömförande uttag. Det blev ett fint smältjack i kniven och proppen gick såklart.
Hej Darwin awards!

Jag har gjort exakt samma sak, försvann en bit stor som en tumnagel från knivbladet.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag har börjat odla chili... Eller, det var egentligen två år sen jag började. Men första året var det under kontrollerade former, det är det inte nu. :D
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har börjat odla chili... Eller, det var egentligen två år sen jag började. Men första året var det under kontrollerade former, det är det inte nu. :D

Det är det aldrig. Det ballar ur totalt andra året. Vi får knappt plats här hemma längre. :hihi
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
I tioårsåldern fick jag för mig att jag skulle "larma" mitt rum då jag va trött på att mina syskon sprang in hela tiden och för tjuvarna som skulle komma när vi skulle åka bort dagen efter. Kom på den briljanta iden att ta en 220 (ja det va 220v på den tiden...) elsladd och skala kablarna och dra dom över dörrhålet och fästa i var sin spik på andra sidan dörrn och sen in med kontakten i vägguttaget på den andra... Pappa var inte lika imponerad över min säkring av hemmet :va
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Ah, jag var 18, hade knappt börjat övningsköra bil ens och hade inte stor koll på det här med att koppla och växla. En natt kunde jag inte sova pga tandvärk. Sjukskrivning och akut rotfyllning på dagen och när jag väl kommer hem så får Eradi den briljanta iden att låna brorsans moppe. Jag skyller på att halva hjärnan var bedövad från rotfyllningen.
Det var ingen hårtork som kidsen drar runt med nu för tiden, utan en riktig moppe, med koppling och växlar. Hade kört moppe en gång några år tidigare och då drog moppen bokstavligen åt skogen medan jag stod kvar på vägen.
Vilket fall! Eradi lånar moppe och drar iväg ut i kommunen. Köra runt i kvarteret en stund för att få koll på alla spakar? Ikke. Vi ska ut på vägarna med de coola typerna! Och det gick ju bra så länge jag inte behövde stanna. Växla upp, inga problem. Växla ner med motorbroms och allt sådant fick mej att nästan tappa kontroll. Bromsa var inte att tänka på. Kör bakom centrum, mot korsningen vid kyrkan och ska ta vänster där. Inga bilar från vänster. Score! Höger då? Ett ögonblick innan jag kör in i sidan på den vita skåpbilen noterar jag den. :crash

Som tur var så var jag jämsides med den så blev ingen krash med huvudet före rätt in i den, men marksyning med tillhörande skrapsår lite varstans blev det. Var ju sommar så var klädd därefter. Hade hjälm iallafall. Hade sån röta att bilen som hann stanna precis bakom mej hade ett tomt släp kopplat så var bara att hiva upp moppen på den så fick jag skjuts hem. :glömdet
Bedövningen i halva ansiktet satt ju fortfarande i så märkte inte att jag bitit mej ordentligt i läppen förren jag såg det i spegeln hemma. :fyllisar
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top