Hallå!
Är ny på forumet och vill börja med att tacka för alla svar jag funnit här, har dock fastnat lite i mitt mekande på min Husqvarna WR 125 från 2002..
Cykeln gick utan några som helst problem tills förra veckan då den helt plötsligt inte ville starta, började med att göra rent tändstift, vilket inte löste problemet, skruvade av min killswitch som jag precis införskaffat men det ville inte heller hjälpa.
Ingen gnista från tändhatten alls, multimetern visar ingen ström där heller.
Sitter nu med multimetern och mäter på sladdarna som sitter mellan motor och cdi-box, ljusblå sladd ger mig ungefär 5-35 V (växelström) och ungefär 1-2 ampere.
Är det rätt sätt att mäta om motorn genererar tillräckligt?
Har även provat med en cdi-box från en Honda CR250 men den startade inte med den heller..
Vad är nästa steg i felsökningen?
Är ny på forumet och vill börja med att tacka för alla svar jag funnit här, har dock fastnat lite i mitt mekande på min Husqvarna WR 125 från 2002..
Cykeln gick utan några som helst problem tills förra veckan då den helt plötsligt inte ville starta, började med att göra rent tändstift, vilket inte löste problemet, skruvade av min killswitch som jag precis införskaffat men det ville inte heller hjälpa.
Ingen gnista från tändhatten alls, multimetern visar ingen ström där heller.
Sitter nu med multimetern och mäter på sladdarna som sitter mellan motor och cdi-box, ljusblå sladd ger mig ungefär 5-35 V (växelström) och ungefär 1-2 ampere.
Är det rätt sätt att mäta om motorn genererar tillräckligt?
Har även provat med en cdi-box från en Honda CR250 men den startade inte med den heller..
Vad är nästa steg i felsökningen?