Måttbeställt skinnställ?

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Tja
Jofama i malung kan fixa det till dig.
om du skaffar ett ställ som är helt ok så kan de fixa det så att det sitter perfekt.
Tailor made som de säger..

Givetvis så är det halvardsson, Lindstrands och jofama som gäller då..
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Biffens mc har jag beställt från. Grym service och grymma ställ :) Har dock inte så bra koll på damställ. Biffens är återförsäljare för http://www.gimoto.com/en
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Biffens mc har jag beställt från. Grym service och grymma ställ :) Har dock inte så bra koll på damställ. Biffens är återförsäljare för http://www.gimoto.com/en
Har också köpt Gimotoställ genom Biffens MC.
Tog känguruskin och tvådelat som tillägg, jag kan knappt beskriva hur nöjd jag är med det stället och väldigt bra service hos Biffens.. :tummenupp

Det är en del mätande men det blir också väldigt bra.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Skaffa ett skinnställ från KTM, det borde uppfylla dina önskemål :)

skräddarsy eget skinnställ.jpg
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Kommer du ihåg hur lång leveranstid det var?
Jupp, det tog ca 2 1/2 månad, fast det beror säkert mycket på hur deras orderläge ser ut samt om man valt något tillägg eller färgval som kan göra att Gimoto själva måste vänta på leverans.

I vanliga fall kan enbart leveranstiden från Italien bli flera veckor men det hade de löst på något fiffigt sätt så det var inget stort problem :tummenupp
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Förutom de svar du redan fått så är det nog svårt att hitta fler i Sverige. Både jag och min arbetsgivare kan rekommendera den hjälp man kan få i Malung (Jofama/Jernberg/Halvarsson/Lindstrands). Någon del av detta företag med många namn erbjuder reparation såväl som storleksanpassning av skinnställ, även raceställ av helt andra märken. Vi har använt dem flera gånger och resultatet har alltid varit bra.

Om du kan tänka dig att titta utanför Sveriges gränser så kan du måttbeställa från flera tillverkare, i de flesta fall dock bara raceställ. Jag vet dock att den holländska tillverkaren Damen Leathers erbjuder även andra ställ på måttbeställning.

http://www.damenleathers.nl/uk/index_uk.html
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Jag beställde ett ställ för cirka 2 veckor sedan. Då fick jag veta att det är ganska mycket att göra och väntetiden är beräknad på 5-6 veckor. Ändå ganska snabbt tycker jag. :)

Kommer du ihåg hur lång leveranstid det var?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Trevligt! Jobbar på att det ska bli ett här hemma också, fast det raceställ då... Går lite trögare. :)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det blev ett ställ från Biffen för frugan, 6-8 veckor enl. dom...
Satan va sexig hon ska bli... :tuttar

DL6065.jpg
Trevligt, riktigt snyggt ställ och en fördel (för dej?), man slipper det mesta av det "pös häng" bak på brallorna man brukar få i vanliga fall ;)
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Varit sugen på att beställa från dom med så ge gärna en review när du testat :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Vi missade igår, men planerar att ta med tanten dit på lördag för lite snack och ev test. Tar 10 min på cykel... Lite dyrare än tänkt, men eftersom Laila har form som påminner om frugan din Hudik så är ju måttsytt "da shit". ;)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Denna var ju bara för snygg, jag kommer att beställa ett sånt ganska snart :fakta
Inte illa alls, har suttit och lekt lite på gimoto's sajt med färger själv. Tyvärr behöver jag själv inget nytt ställ än på ett par år...
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Vi har måttsydda ställ från Held och det är Gimoto som syr upp dem åt Held. Kan bara summeras på ett sätt - kanonfina! Våra är av känguru och mycket lätta och sköna.

Held har också en funktion på sin sajt där man kan designa sitt egen ställ när det gäller färger, namn, typ av skydd osv. Vartex är generalagent för Held, kolla med dem om din handlare inte skulle känna till detta.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Nu har vi varit på provning och måttagning hos Biffens! Kanonservice såhär långt kan jag säga. Preliminärt leverans av damens ställ veckan före midsommar, precis i tid för en vecka på GR... :banana
775728_10203490379800711_5594004489461646992_o.jpg
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Enda problemet hittills är att fodret har spruckit 3 cm i grenen där alla sömmar möts. Passform utmärkt och stället levererades som det skulle. Vi har inte ens brytt oss i att lämna in det för årlig service som vi skulle kunnat, för att få sömmen lagad. Det löser vi ändå innan vi börjar köra på allvar i år.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top