Mynetmoto hur får man tag på dem?

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej
Har beställt och betalt däck från Mynetmoto, med banköverföring (missade betala med PayPal). Har inte fått någon bekräftelse att de kommer skicka däcken och på deras sida står det att beställningen är Backorder. Har försökt få tag på dem med mail och på FB. Har även försökt ringa dem men kommer bara till en telefonsvarare.

Är det någon som har erfarenhet av hur man kan få tag på Mynetmoto? Har beställt förut från dem och inte haft några problem men nu har de helt försvunnit.:confused:
 

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Beställde i fredags och fick i lördags ett mail av dem att de avrådde mig från att de skickade mina däck. Pg minusgrader och däcken kan skadas. Maila tillbaka att de ska göra en refund på pengarna, inte fått något svar ännu... Tar väl någon dag till.

När jag loggar in på deras sidan och kollar min order så står de "Clearing"... minns inte vad det stod från början...
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Jag fick just ett mail att det är för kallt. Räknar med att de skickar däcken när kylan släpper. Blir inte någon mer affär med Mynetmoto pga knapphändig info. De har som de flesta andra firmor tydligen försämrat sin servicenivå.
 

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Kunde dom väl informerat om INNAN man beställde... Blir så trött! Men de e klart de vill väl ta orders nu och skicka sen...
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Mcdackonline alla dagar i veckan fungerar alltid klockrent och bra priser där allt är inräknat
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Jag har fram till i höstas aldrig haft något problem med mynetmoto och deras service.....
Men efter att 4 däck försvann under frakt, så svarar dom inte längre.

Jag kan komma med en liten varning när det gäller att köpa däck eller saker i allmänhet från utlandet.....

Om grejorna inte kommer till sverige utan försvinner någonstans i utlandet, så är det avsändarens sak att försöka finna sakerna alternativt få ersättning.......

Den knipan sitter jag i just nu....har betalt 4 däck och dom e borta sedan 6 månader.....och mynetmoto svarar inte....frusterande:huvet
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Jag har också haft problem med dem. Beställde under förra året två Pirelli Superbike slicks av 2013 års modell. Vid det tillfället kunde man specifikt välja mellan 2012 och 2013 års modeller, där 2012;an var billigare än årets däck. 2012 års modell är vad jag kallar ett engångsdäck, det håller ett race,.. om man har tur. 2013 års variant har en helt ny profil och livslängd, det är kort sagt ett mycket bättre däck.

Men det slutade med att jag fick 2012 års modell ändå fast jag betalt för 2013. Fick tag på dem via mail och de erbjuda mig några få Euro i rabatt. Jag ville däremot byta ut däcken mot 2013 års modell. Det var då det blev tyst... Trots upprepade försök att få tag i dem svarar de inte.

Och det är inte den första ordern det vart strul med, men det blev den sista som jag handlade direkt av dem. Kan inte rekommendera någon att handla av dem såvida man inte är beredd på långa leveranstider, felaktiga däck, osv.
 

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Jag ger dem en vecka sen fösöker jag få tillbaka pengarna genom paypal.
 

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Jag har också haft problem med dem. Beställde under förra året två Pirelli Superbike slicks av 2013 års modell. Vid det tillfället kunde man specifikt välja mellan 2012 och 2013 års modeller, där 2012;an var billigare än årets däck. 2012 års modell är vad jag kallar ett engångsdäck, det håller ett race,.. om man har tur. 2013 års variant har en helt ny profil och livslängd, det är kort sagt ett mycket bättre däck.

Men det slutade med att jag fick 2012 års modell ändå fast jag betalt för 2013. Fick tag på dem via mail och de erbjuda mig några få Euro i rabatt. Jag ville däremot byta ut däcken mot 2013 års modell. Det var då det blev tyst... Trots upprepade försök att få tag i dem svarar de inte.

Och det är inte den första ordern det vart strul med, men det blev den sista som jag handlade direkt av dem. Kan inte rekommendera någon att handla av dem såvida man inte är beredd på långa leveranstider, felaktiga däck, osv.

Har liknande erfarenheter från dem. När det även strular, vilket inte är ovanligt då de är "traders", så är de ytterst besvärliga med pengabiten.
 

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Fick iaf. svar på mitt mail nu att de ska cancellera ordern... Får se om det dyker upp några pengar :crash
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Om ni handlar och betalar via PayPal och delarna inte kommer fram så kan ni börja med att maila säljaren
Får ni inte ett bra svar eller någon lösning på det så starta ett Dispute via paypal.
Det brukar lösa problemen fort.

PayPal kan nämligen vara så trevliga att dom fryser hela säljarens konto tills dom anser att problemet är löst.
Då får säljaren inga pengar från några köp och kan inte köpa något heller.

Helt plösligt så får dom tid att svara på mail och skicka nya delar eller leta reda på dom gamla.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top