Tiggeriet i Sverige

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Stockholms stad har antagit ett program för hemvändande IS-hjältar, inte regeringen. Read the news.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
I täten går Fi. Hysteriskt motsägelsefullt.
Påstår sig motsätta patriarkatet. Värnar om Daesh jihadister.
Avdelningen, "dummare än lovligt". Grattis Stockholmers :banana

Ja rätt roligt att Fi värnar om idioterna. Undrar om de fattat vad de har för människosyn? Tycker det är rätt roligt att det är mest tjejer som tycker det är ok med " skiten" Undrar om de fattar att jämställdheten försvinner om muslimerna tar över?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ja rätt roligt att Fi värnar om idioterna. Undrar om de fattat vad de har för människosyn? Tycker det är rätt roligt att det är mest tjejer som tycker det är ok med " skiten" Undrar om de fattar att jämställdheten försvinner om muslimerna tar över?
Den eviga tron att de kan forma om mannen
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
I täten går Fi. Hysteriskt motsägelsefullt.
Påstår sig motsätta patriarkatet. Värnar om Daesh jihadister.

IS offer är inte vita medelklasskvinnor och förövarna är inte vita män. Därför bryr sig inte svenska feminister om deras framfart. Om terroristerna däremot skulle sitta bredbenta i tunnelbanan på väg till eller från sina statligt subventionerade bostäder så kan det nog hända att bägaren börjar rinna över.

Tänk om det hade kommit ett förslag att svenska män som åker och köper sex utomlands skulle få stöd och statliga förmåner när dom kommer tillbaka till Sverige igen. Jävlar vilket liv det skulle bli.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Idag gav jag en tiggare pengar för första gången.
Det var en tioårig pojk som spela trumpet med notställ framför sig.
Har aldrig sett så många ge nån tiggare så mycket pengar på så kort tid.
På en bänk en bit bort satt några motborgare och glodde
avundsjukt
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Idag gav jag en tiggare pengar för första gången.
Det var en tioårig pojk som spela trumpet med notställ framför sig.
Har aldrig sett så många ge nån tiggare så mycket pengar på så kort tid.
På en bänk en bit bort satt några motborgare och glodde
avundsjukt
Blanda inte ihop "tiggare" och zigenarmusikanter.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Han var 100% svensk:7peta:tummenupp
Har du sett en import med notställ?

Hade du gått kursen PK-svenska så vet du att alla är tiggare. Det är ingen skillnad på ett barn med trumpet, Röda korset eller en zigenare som ockuperar en park och bajsar i den kommunala sandlådan. Det är bara vita män som har fått för sig att man kan skilja dem åt.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Motborgarna och dom vita männen är också tiggare?
Det är ju fullt normalt i dagens samhälle att alla vuxna människor ska sitta med miljonlån dom tiggt till sig av banken så jag skulle nog våga säga att Svensson är fan den störste tiggaren av dom alla. Minns ni förr när man "sparade" till saker man vile ha råd med?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Motborgarna och dom vita männen är också tiggare?
Det är ju fullt normalt i dagens samhälle att alla vuxna människor ska sitta med miljonlån dom tiggt till sig av banken så jag skulle nog våga säga att Svensson är fan den störste tiggaren av dom alla. Minns ni förr när man "sparade" till saker man vile ha råd med?

Hej vill du ha en fin 4:a med terass centralt belägen i en större stad och således få en dräglig vardag? Kostar bara några sketna tusingar i månaden...
Nej tack jag är bakåtsträvande fyrtiotalist som av stolthet i stället tänker spara i 6 livstider för samma privilegium och under tiden i stället lever i ett torp med rutten, stående panel och grävling som krupit in och dött i torpargrunden. Hederligt...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hej vill du ha en fin 4:a med terass centralt belägen i en större stad och således få en dräglig vardag? Kostar bara några sketna tusingar i månaden...
Nej tack jag är bakåtsträvande fyrtiotalist som av stolthet i stället tänker spara i 6 livstider för samma privilegium och under tiden i stället lever i ett torp med rutten, stående panel och grävling som krupit in och dött i torpargrunden. Hederligt...
Och så föddes den fantastiskt stabila och trygga låneekonomin vi lever i idag.
Kom inte och gråt hos mig när banken tar tillbaka din rymliga fyra pga sämre tider och du får bo under några pinnar bredvid zigenarna i parken bara.
Då har jag fan hellre ett risigt torp.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Och så föddes den fantastiskt stabila och trygga låneekonomin vi lever i idag.
Kom inte och gråt hos mig när banken tar tillbaka din rymliga fyra pga sämre tider och du får bo under några pinnar bredvid zigenarna i parken bara.
Då har jag fan hellre ett risigt torp.

Och jag ingen fyra.

Men det är knappast människors fel att de till skillnad från förr lever i en värld med andra möjligheter.
I ett samhälle med rådande skattetryck är lån i många fall enda möjligheten för folk som vill mer än att bara hålla sig vid liv.

Det är alltid lätt att glorifiera forna epoker på säkert avstånd. Jag inbillar mig inte att 100% medborgare hoppade jämfota dagarna i ända av vardagligt välbehag för 100 år sedan. Och vägen kommer heller aldrig leda tillbaka dit.

Mycket är fel med dagens samhälle men det är svårt att lyfta ut enstaka problem som roten till allt ont.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och jag ingen fyra.

Men det är knappast människors fel att de till skillnad från förr lever i en värld med andra möjligheter.
I ett samhälle med rådande skattetryck är lån i många fall enda möjligheten för folk som vill mer än att bara hålla sig vid liv.

Det är alltid lätt att glorifiera forna epoker på säkert avstånd. Jag inbillar mig inte att 100% medborgare hoppade jämfota dagarna i ända av vardagligt välbehag för 100 år sedan. Och vägen kommer heller aldrig leda tillbaka dit.

Mycket är fel med dagens samhälle men det är svårt att lyfta ut enstaka problem som roten till allt ont.
Knappast det jag gör heller.. finns så många problem och rena systemfel att det är svårt att börja nysta nånstans..
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top